Tutaj jesteś: Dom i Ogród > Ogrody > Szkodniki, Choroby, Problemy > Jak zwalczyć gryzonie w ogrodzie?

Jak zwalczyć gryzonie w ogrodzie?

, specjalista Tipy.pl
 4/5 (176 ocen)
Oceń 
Szkodliwe ssaki takie jak krety, gryzonie myszowate i zajęczaki od dawien dawna są natrętnymi gośćmi pól uprawnych oraz ogrodów i spiżarni. Poniżej znajdziesz kilka sposobów zwalczania tych szkodników.
1
Polowanie. Kreta w ogrodzie można wykopać i zabić łopatą w momencie, gdy wyrzuca kretowinę. Na zające i dzikie króliki można polować tylko zgodnie z przepisami ustawy łowieckiej.
2
Jedną z najstarszych metod odłowu gryzoni jest kopanie rowków chwytnych. Mogą one mieć ścianki równoległe lub ukośne oraz różną szerokość dna.

Najczęściej stosuje się rowki chwytne głębokości 30-40 cm i szerokości do 20 cm. W takich rowkach, co 5-10 m można wykopać głębokie studzienki, do których będą wpadać gryzonie. W rowkach lub studzienkach można umieścić trutkę. Rowki chwytne należy wykopywać na pograniczu ogródków z lasem czy zasiedlonymi przez gryzonie polami.

Rowki chwytne skutecznie chronią przed gryzoniami rośliny uprawiane w tunelach foliowych czy inspektach, warzywa przechowywane w kopcach czy drzewa i krzewy owocowe w ogrodach. Rowki te należy starannie konserwować, gdyż ich ściany ulegają częściowemu uszkodzeniu, zwłaszcza po opadach deszczu czy po rozmarznięciu ziemi wczesną wiosną. Rowki chwytne odpowiednio konserwowane mogą spełniać swe zadanie przez wiele lat. Niecelowe jest wykopywanie rowków chwytnych na terenach podmokłych, gdyż szybko napełniają się wodą.
Jak zwalczyć nornice w ogrodzie?
Jak sadzić orzech włoski?
Jak odstraszyć sarny?
Jak sadzić tuje?
strona 1 z 4następna >
Przeczytaj teraz: Jak pozbyć się moli?
 4/5 (176 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (5)

bg2u - 2014-04-29
Muszę dołączyć swoje doświadczenia ze szkodnikami. Chodzi o krety-kreciki -dla mnie ukochane bo: przez 2 lata nie moglam uprawiać warzywnika , ponieważ krety opuściły moją łączkę przy warzywniku i i warzywnik i co się stało? Otóż turkuć podjadek zniszczył mi warzywnik, nie dość ,że obrzydliwy , to jeszcze nie do wytępienia/ obrzydliwa forma tępienia /. Jest tylko jeden niezawodny sposób ---właśnie kret jest smakoszem tego brzydactwa, dlatego cięszę sie z powrotu kretów na moją łączke i warzywnik. O tym wiem z internetu --na temat turkucia. Pozdrawiam wszystkich i proszę nie róbcie krzywdy kretom
jacek - 2014-04-15
Ja kretów nie zabijam. Odstraszam je za pomocą odstraszacza: lisi zapach. Krety unikają drapieżników i kiedy wyczują ich obecność- zapach- natychmiast się ewakuują. To działa przez 40 dni. Potem trzeba powtórzyć. Wkłada się ten odstraszacz do dziurki w ziemi i zasypuje. Proste i tanie. Można kupić na allegro za kilkanaście złotych.
grazyna2 - 2013-04-20
Krety są chronione i nie wolno ich zabijać, ale tylko wypłoszyć. To jest trudne, ale czasem sie udaje- są specjalne odstraszacze
arimor - 2013-02-20
Dobrym sposobem na wypłoszenie kretów są specjalne świece dymne. Można je kupić w sklepach ogrodniczych lub tych z materiałami budowlanymi. Nieźle sprawdzają się też dźwiękowe urządzenia pracujące na baterię słoneczną. Umieszcza się je w ziemi w taki sposób, że częściowo są zanurzone, a częściowo wystają. Pod wpływem energii, którą czerpią ze światła wydają one dźwięk, którego ludzie prawie nie słyszą, natomiast dla kretów jest on nieznośny. Pojedyncze urządzenie tego typu sprawdza się jednak na niewielkim obszarze (kilka metrów kw.), bo dźwięk nie rozchodzi się na przesadnie duże odległości. Ostatecznie można również powbijać w ziemię długie pręty i nałożyć na nie puste butelki typu pet- poruszane przez wiatr odstraszą część gryzoni.
Ksieciunio - 2010-09-08
Jedyny naprawdę 100 % skuteczny sposób na kreta to pozbyć się kreciej rodziny z Waszego ogrodu ! Już niebawem wprowadzę na rynek urządzenie (którego jestem producentem ), które działa jak dotąd niezawodnie !
Od lat miałem ten sam problem z kretami. Nie skutkowały żadne dotychczasowe metody. Kret wraz ze swoją rodziną nie wyniesie się sam z Waszego ogrodu. Nie wierzcie w świece dymne i inne środki (w tym chemiczne ) i jakieś odstraszacie solarne ! To działa na chwilę a krecik wraca bo taka jest jego biologia i tyle ! (nie staram się niedoceniać konkurencji na tym rynku i każdemu z nich wyrażam szacunek za jego pomysł) Od lat szukałem skutecznej metody i wpadłem na pomysł który realizuję. Zbudowałem urządzenie elektroniczne (opatentowałem pomysł w Urzędzie Patentowym), zapoznałem się z przepisami prawa dotyczącymi kreta i w wolnych chwilach pracowałem nad jego doskonalszą wersją. Dziś mam urządzenie które testuję praktycznie z doskonałym skutkiem. Powiem więcej – moi sąsiedzi są pod wielkim wrażeniem skuteczności mojej metody i czekają niecierpliwie na zakup mojego urządzenia. Możecie dalej testować Wasze skuteczne środki.
Ja wiem jedno – to co zrobiłem – to działa w 100% i niestety (dla krecika) nie jest przyjazne. Żaden już nie wróci do mojego ogrodu. Jak wróci jego brat (bo taka jest jego biologia) – trudno – wróci ale tylko na chwilę i nie założy rodziny na tym terenie.
O samym urządzeniu – jak to działa: jest to metoda pirotechniczna, powiązana ściśle z elektroniką. Montujemy małe urządzenie w norce kreta według moich zaleceń i czekamy cierpliwie na jego ruch. Jak przyjdzie, to czeka go malutki wybuch niewielkiej petardy odpalanej elektronicznie i już po nim ! (proszę nie mylić z petardami na Nowy Rok – moja petarda działa pod ziemią i nawet w nocy nie słychać wystrzału – sygnalizuje to jedynie samo urządzenie i mówi nam o tym (świecąca dioda), że krecika już nie ma wokół nas !). Urządzenie jest bezpieczne i zostało opracowane w taki sposób, by nie wyrządziło krzywdy innym użytkownikom naszego ogródka (piesek, bawiące się dzieci itp.)! Obecnie jest ono w fazie testów instytutu naukowego, który niebawem dopuści je do sprzedaży na terenie Unii Europejskiej. Chcecie to wierzcie – chcecie to testujcie inne metody, Ja daję Wam to, co działa i po kilku latach prób i błędów doprowadziłem to urządzenie do perfekcji !!! Właśnie zaczynam jego produkcję i w okolicach października tego roku zacznę jego dystrybucję. Zapraszam zwolenników tej metody do współpracy handlowej, Interesują mnie szczególnie hurtownie ogrodnicze, choć nie wykluczam innych metod sprzedaży. (masz pomysł na marketing – pisz do mnie) Mój adres E-mail: rahus1@tg.onet.pl
Sarny potrafią dokonać ogromnego spustoszenia w ogrodzie czy na działce. Chodzą sobie beztrosko podczas naszej...
Jak odstraszyć sarny?
Sarny potrafią dokonać ogromnego spustoszenia w ogrodzie czy na działce. Chodzą sobie...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub