Tutaj jesteś: Jedzenie i Picie > Desery > Desery Owocowe > Jak suszyć jabłka w piekarniku?
Jak suszyć jabłka w piekarniku?

Jak suszyć jabłka w piekarniku?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 3.3/5 (11 ocen)
Oceń 
Suszone jabłka smakują wyśmienicie. Najlepsze są lekko posypane cukrem i cynamonem. Suszone jabłka przechowuj w szczelnym słoiku.
1
Jabłka dokładnie umyj, usuń gniazda nasienne i pokrój w plastry (do pół cm). Tak pokrojone jabłka włóż do miednicy z wodą zakwaszoną kwaskiem cytrynowym lub obgotuj (wystarczy włożyć pokrojone jabłka na około 2 minuty na cedzaku do gotującej się wody a następnie włożyć na chwilkę do zimnej wody aby gwałtownie je ostudzić). Osusz jabłka z wody.
2
Pokrojone i wysuszone z wody jabłka rozłóż na kratce do pieczenia wyłożonej papierem i susz w piekarniku rozgrzanym do 100-150 stopni C z włączonym termoobiegiem na jednej z niższych półek (niekoniecznie na najniższej) oraz z uchylonymi drzwiczkami piekarnika.
3
Długość suszenia jabłek zależy od ich grubości. Cienkie plasterki ususzą się w przeciągu 1 - 2 godzin. Im grubsze tym dłużej trzeba będzie je suszyć. Możesz sprawdzić czy jabłka są już gotowe poprzez uciśnięcie ich palcem - jeśli się nie gniotą i nie wypływa z nich sok to znaczy że są już dobre.
Jak zrobić jabłka pieczone w piekarniku?
Jak zrobić racuchy jabłkowe?
Jak zrobić koktajl jabłkowy?
Jak szybko obrać jabłka za pomocą wiertarki?
Wskazówki
Zamiast suszyć jabłka w piekarniku i zużywać dodatkowo gaz czy energię elektryczną to możesz je suszyć przy kaloryferze, kominku czy piecu (jeśli go masz).
 3.3/5 (11 ocen)
Oceń 

  • Komentarze Tipy.pl (7)

topielica - 2013-09-22
Lepiej wyszuszyc je w suszarce do grzybów i nie tylko -koszt takiej szuszarki to 60 zł a efekty są szybkie i rewelacyjne -zaznaczam że suszarka ta jest przeznaczona do różnych owoców i grzybów .Kompot z suszonych jabłek jest przepyszny.
Silminyel - 2013-08-21
Kiedy byłam mała mój tato przywoził takie chipsy jabłkowe z Niemiec. Uwielbiałam je. Najlepsze są oblane mleczną czekoladą. Nie są już może tak zdrowe jak zwykłe suszone jabłka i mają trochę więcej kalorii, ale są naprawdę o niebo lepsze, dlatego polecam chociaż część chipsów zanurzyć w rozpuszczonej czekoladzie
letnianutka1996 - 2013-07-31
moją babcia jak jest lato a mam jakieś owoce przykładowo jabłka to kroi je w plasterki i w taki upalny,gorący dzień wystawia je na słonce i one się same suszą.też dobry pomysł,tylko trzeba uważać na to żeby dzieci nie podchodziły bo dużo pszczół się tam zbiera.
Justyna306 - 2013-05-15
polecam suszyć owoce w suszarce. Nie trzeba nic kombinować, martwić się że coś pójdzie nie tak. Wystarczy pokroić cieniutko jabłka, banany, kiwi, czy nawet truskawki i suszyć. Im cieńsze tym szybciej schną. Moja 1,5 letnia córcia uwielbia takie owoce do pochrupania.
grazyna2 - 2013-04-18
jabłka suszone są dobre- a kompot z suszonych wysmienity
ferris85 - 2012-11-12

Też się zastanawiam, czy ta rada dotyczy tylko jabłek, czy innych owoców też.

zigitrn - 2012-11-09
A czy ktoś wie czy banany można w taki sam sposób suszyć ???
W takich ozdobnych miseczkach z jabłek możesz podawać na imprezach drobne owoce jak jagody, truskawki, maliny, poziomki...
Jak zrobić miseczki z jabłka?
W takich ozdobnych miseczkach z jabłek możesz podawać...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub