Tutaj jesteś: Dom i Ogród > Rośliny, Kwiaty i Zioła > Róże > Jak pielęgnować róże?
Jak pielęgnować róże?

Jak pielęgnować róże?

, specjalista Tipy.pl
 3.5/5 (10 ocen)
Oceń 
Podczas wzrostu i kwitnienia róże trzeba starannie pielęgnować: wzruszać glebę, odchwaszczać, nawozić, podlewać, chronić przed szkodnikami i chorobami, a także formować krzewy i ciąć kwiaty. Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak pielęgnować krzewy różane.
1
Z nastaniem długich i ciepłych dni róże wybijają w pędy kwiatowe, które rosną szybko i zakwitają zazwyczaj w II połowie czerwca. Termin kwitnienia zależy bardzo od odmiany i przebiegu pogody. Niektóre odmiany róż miniaturowych zakwitają już w końcu maja, a róże wielkokwiatowe po 20 czerwca.

Cięcie w okresie wegetacji ogranicza się do usuwania przekwitniętych kwiatów lub całych kwiatostanów, jak ma to miejsce u róż bukietowych. Przekwitnięte kwiaty ścina się nad pierwszym od góry liściem prawdziwym -pięciolistkowym. Po takim zabiegu z pąków umieszczonych w kątach liści szybko wybijają nowe pędy, które wkrótce wydają kwiaty. Okres pomiędzy kolejnymi kwitnieniami zależy ściśle, od odmiany, przeciętnie wynosi 4-6 tygodni.
2
podcinanie róż
Kwiatostany róż bukietowych, miniaturowych i czepnych ścina się po przekwitnięciu wszystkich kwiatów w kwiatostanie lub pojedynczo, w miarę utraty wartości dekoracyjnej. Większość odmian róż wielkokwiatowych, bukietowych i czepnych tworzy owocnie, które hamują powstawanie nowych pędów kwiatowych. Pozostawienie na roślinie przekwitniętych kwiatów powoduje znaczne opóźnienie dalszego kwitnienia lub całkowite jego zahamowanie.

Przekwitających kwiatów nie usuwa się oczywiście z odmian i ras, które na jesieni wydają dużo intensywnie zabarwionych, dekoracyjnych owoców.
Jak pielęgnować gardenię?
Jak przycinać storczyki?
Jak pielęgnować jukę?
Jak pielęgnować aloes?
strona 1 z 2następna >
Przeczytaj teraz: Jak przycinać róże?
 3.5/5 (10 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (1)

gago - 2013-03-29
Ciekawy artykul. Troche brakuje porad o róże i ich choroby jaki jest tutaj. Ale to wiadomo ciezki temat. pozdrawiam
Rajskie wakacje – tylko na wyspie! Jesienią wciąż masz zapewnioną pogodę, piękne widoki i plaże pod palmami. Możesz...
5 wysp idealnych na urlop
Rajskie wakacje – tylko na wyspie! Jesienią wciąż masz zapewnioną pogodę, piękne...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub