Tutaj jesteś: Dom i Ogród > Rośliny, Kwiaty i Zioła > Róże > Jak pielęgnować róże?
Jak pielęgnować róże?

Jak pielęgnować róże?

, specjalista Tipy.pl
 3.5/5 (10 ocen)
Oceń 
Podczas wzrostu i kwitnienia róże trzeba starannie pielęgnować: wzruszać glebę, odchwaszczać, nawozić, podlewać, chronić przed szkodnikami i chorobami, a także formować krzewy i ciąć kwiaty. Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak pielęgnować krzewy różane.
1
Z nastaniem długich i ciepłych dni róże wybijają w pędy kwiatowe, które rosną szybko i zakwitają zazwyczaj w II połowie czerwca. Termin kwitnienia zależy bardzo od odmiany i przebiegu pogody. Niektóre odmiany róż miniaturowych zakwitają już w końcu maja, a róże wielkokwiatowe po 20 czerwca.

Cięcie w okresie wegetacji ogranicza się do usuwania przekwitniętych kwiatów lub całych kwiatostanów, jak ma to miejsce u róż bukietowych. Przekwitnięte kwiaty ścina się nad pierwszym od góry liściem prawdziwym -pięciolistkowym. Po takim zabiegu z pąków umieszczonych w kątach liści szybko wybijają nowe pędy, które wkrótce wydają kwiaty. Okres pomiędzy kolejnymi kwitnieniami zależy ściśle, od odmiany, przeciętnie wynosi 4-6 tygodni.
2
podcinanie róż
Kwiatostany róż bukietowych, miniaturowych i czepnych ścina się po przekwitnięciu wszystkich kwiatów w kwiatostanie lub pojedynczo, w miarę utraty wartości dekoracyjnej. Większość odmian róż wielkokwiatowych, bukietowych i czepnych tworzy owocnie, które hamują powstawanie nowych pędów kwiatowych. Pozostawienie na roślinie przekwitniętych kwiatów powoduje znaczne opóźnienie dalszego kwitnienia lub całkowite jego zahamowanie.

Przekwitających kwiatów nie usuwa się oczywiście z odmian i ras, które na jesieni wydają dużo intensywnie zabarwionych, dekoracyjnych owoców.
Jak uprawiać pieczarki w domu?
Jak uprawiać i do czego stosować imbir?
Jak podlewać paprocie?
Jak pielęgnować gardenię?
strona 1 z 2następna >
Przeczytaj teraz: Jak przycinać róże?
 3.5/5 (10 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (1)

gago - 2013-03-29
Ciekawy artykul. Troche brakuje porad o róże i ich choroby jaki jest tutaj. Ale to wiadomo ciezki temat. pozdrawiam
Piękne wiosenne bukiety będą dłużej cieszyć nasze oczy, jeśli zastosujemy się do paru trików, które utrzymają je dłużej...
Jak przedłużyć trwałość kwiatom ciętym?
Piękne wiosenne bukiety będą dłużej cieszyć nasze...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub