Tutaj jesteś: Dom i Ogród > Ogrody > Podstawy Ogrodnictwa > Jak nawozić rośliny?
Jak nawozić rośliny?

Jak nawozić rośliny?

, specjalista Tipy.pl
 3.8/5 (14 ocen)
Oceń 
Wśród roślin ozdobnych niewiele jest takich, którym wystarczyłoby nawożenie zastosowane tylko przed siewem czy sadzeniem. Są też takie, dla których dostarczenie w tym okresie całej potrzebnej ilości byłoby szkodliwe ze względu na zbyt duże stężenie, natomiast wprowadzenie jej w 3-4 dawkach daje świetne wyniki. Poniżej znajdziesz kilka wskazówek pomocnych przy nawożeniu.
1
Obornik
Do nawozów organicznych należy miedzy innymi obornik. Nawóz ten wnosi się do gleby przede wszystkim przed siewem i sadzeniem, w jesieni, jednakże przy uprawie bylin wymagających dużych ilości składników pokarmowych stosowany jest także pod rosnące już rośliny. Do tego celu nadaje się tylko obornik dobrze przegniły, można go kupić u ogrodników-producentów. Przegniły obornik najlepiej rozłożyć wokół roślin w jesieni, warstwą grubości 2-3 cm, a na wiosnę mieszamy go z ziemią za pomocą motyczki lub wideł uważając, aby nie uszkodzić korzeni. Ostatecznie możemy go rozłożyć wczesną wiosną i możliwie szybko wymieszać z ziemią.
2
Kompost także należy do nawozów organicznych. Mieszkańcy miast mogą zrobić kompost z torfu i nawozów mineralnych. Na 50 kg torfu dajemy 20 kg gotowej mieszanki nawozów mineralnych (np. Plonu), mieszamy i rozkładamy warstwami o grubości 20 cm, polewając każdą warstwę wodą. Na 50 kg torfu należy zużyć 200 I wody. Po 3 tygodniach kompost przerabiamy polewając wodą w ilości 50-100 I. Po następnych 3-4 tyg. jest on już gotowy do użycia. Pod byliny i inne rośliny wymagające obfitego nawożenia stosujemy komposty tak, jak obornik, tzn. rozkładamy wokół roślin i lekko przekopujemy.
Jak pielęgnować cyklameny?
Jak pielęgnować bambusa?
Jak uprawiać czosnek?
Jak pielęgnować drzewko bonsai?
Wskazówki
  • Nawożenie roślin powinniśmy stosować wtedy, gdy najbardziej tego potrzebują, tzn. od rozpoczęcia wegetacji do chwili zakwitnięcia.
  • Zasadniczo wszelkie nawożenie należy zakończyć do sierpnia. Wyjątek stanowi późno jesienne ściółkowanie bylin obornikiem.
  • Drugą zasadą, o której musimy pamiętać jest ta, że nawozić można tylko rośliny dobrze ukorzenione, a więc nigdy nie stosujemy nawozów wcześniej niż w 4-6 tygodni po posadzeniu lub przesadzeniu.
  • Nie wolno też stosować nawozów na wysuszoną glebę, nawet, gdy dajemy je w stanie płynnym; przed nawożeniem rośliny muszą być starannie opielone i podlane.
strona 1 z 2następna >
 3.8/5 (14 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Prawdziwi miłośnicy czosnku twierdzą, że jeśli spróbujesz tego posadzonego we własnym ogródku, już nigdy nie kupisz go...
Jak uprawiać czosnek?
Prawdziwi miłośnicy czosnku twierdzą, że jeśli spróbujesz tego posadzonego we własnym...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub