Tutaj jesteś: Dziecko > Dzieci > Dziecko a Zdrowie > Jak uniknąć wszawicy?
Jak uniknąć wszawicy?

Jak uniknąć wszawicy?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 5/5 (1 ocen)
Oceń 
Twoje dziecko uczęszcza do szkoły lub przedszkola a Ciebie przestrzegają przed wszawicą? Nie do końca wiesz jak dochodzi do zarażenia a tym bardziej jak z nią walczyć?
1
Wszy u dziecka
Czym właściwie jest wszawica? To choroba powodowana przez pasożyta - wesz głowową. Wszy atakują wyłącznie owłosione głowy i żywią się krwią. Osiągają wielkość ok 1-2mm, więc są trudne do zauważenia. Larwy wszy to gnidy. Gnidy zazwyczaj mocno przytwierdzone są do głowy. Wesz składa około 6-8 jaj dziennie przez 20 kolejnych dni. Wykluwają się one z jajeczek po ok. 10 dniach dzięki czemu powstają nowe osobniki.
2
Wszawica wbrew pozorom nie jest chorobą dawnych czasów i nie dotyka jedynie osób, które nie dbają o higienę osobistą. W grupie ryzyka jesteśmy wówczas jeśli mamy bezpośredni kontakt z rzeczami osobistymi lub skórą głowy osoby zarażonej. Ryzyko zarażenia jest więc duże mimo tego, że wszy nie potrafią skakać a jedynie pełzają. Wszawicy właściwie ciężko jest zapobiegać profilaktycznie. Poza unikaniem kontaktu z osobą zarażoną i dbaniem o higienę osobistą nie ma recepty na 100% obejście choroby.
3
W dużej grupie ryzyka są dzieci uczęszczające do szkół, przedszkoli oraz wyjeżdżające na kolonie, obozy. Dzieci podczas zabaw pozostają zazwyczaj w bliskim kontakcie, dzięki czemu wesz ma łatwą drogę do rozprzestrzeniania. Jeśli jeden z domowników zaraził się wszawicą należy obowiązkowo sprawdzić także głowy pozostałych członków rodziny aby zapobiec rozprzestrzenianiu się choroby. Im wcześniej zaczniemy zwalczać chorobę za pomocą specjalistycznych preparatów - tym lepiej.
Co zrobić, gdy ość stanie w gardle?
Jak leczyć pieluszkowe zapalenie skóry?
Jak rozpoznać płaskostopie?
Jak pozbyć się wszy?
strona 1 z 2następna >
Przeczytaj teraz: Jak wyleczyć kaszel?
 5/5 (1 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Jak odetkać ucho?
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub