Tutaj jesteś: Hobby, Gry i Zabawy > Rękodzielnictwo > Krawiectwo i Przerabianie Ubrań > Jak zrobić manekina krawieckiego?

Jak zrobić manekina krawieckiego?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 4.9/5 (7 ocen)
Oceń 
Marzysz o samodzielnym projektowaniu ubrań, a może już projektujesz dla siebie stroje? Jeśli tak, na pewno wiesz jak trudno coś dopasować do swoich rozmiarów. Przeczytaj artykuł i dowiedz się jak ułatwić sobie tą kwestię i samemu zrobić manekina na ubrania!
osoba do pomocy, kilka rolek taśmy (najlepiej tzw. power tape - z elementami aluminium), dopasowany golfik, nożyczki, tektura lub cienka sklejka, wypełniacz do poduszek, gąbka tapicerska lub dowolny materiał, którym wypełnimy manekina, stojak- np. ze starej lampy
1
Szycie na czyjąś miarę to nie problem, bo wszystko dokładnie możemy zobaczyć, zaznaczyć, podpiąć. Problem pojawia się, kiedy chcemy uszyć coś dla siebie.. przymierzamy półprodukt i kręcimy się w prawo i w lewo nie mogąc dostać do swoich pleców, a na koniec nasza gotowa kreacja i tak wychodzi za duża. Można tego uniknąć poprzez przygotowanie manekina na swój własny rozmiar. Jak to zrobić krok po kroku?
2
Na początek musimy ubrać się w dopasowany, stary golfik. Jeśli nie mamy akurat takiego możemy użyć zwykłej dopasowanej dłuższej bluzki. W tym wypadku jednak nie zapomnijmy dodatkowo zabezpieczyć szyi folią.
3
Niech osoba do pomocy obklei nas taśmą. Najlepiej, aby było to zrobione bardzo dokładnie, bez zagięć i nieestetycznych zlepień. Nie owijajmy się zbyt ciasno, zostawmy odrobinę miejsca, tak, abyśmy mogli oddychać.
4
Kiedy jesteśmy dokładnie obklejeni, łącznie z szyją i rękawkami, najlepiej jest odczekać chwilę, aż taśma dobrze zaschnie. Jeśli użyliśmy dobrej jakości taśmy, nie ma takiej potrzeby i możemy od razu rozciąć korpus na plecach - wzdłuż.
Jak zrobić zagłówek do łóżka?
Domowe sposoby na piękne ciało.
Jak zrobić jesienny bukiet w dyni?
Jak zrobić dynię z plastikowej butelki?
strona 1 z 2następna >
 4.9/5 (7 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Czy chcesz zamienić swoje łóżko na bardziej nowoczesne, lub jeśli po prostu chcesz nadać mu nowy look warto pomyśleć o...
Jak zrobić zagłówek do łóżka?
Czy chcesz zamienić swoje łóżko na bardziej nowoczesne...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub