Tutaj jesteś: Jedzenie i Picie > Zdrowa Żywność > Diety > Jak powstrzymać chęć jedzenia?
Jak powstrzymać chęć jedzenia?

Jak powstrzymać chęć jedzenia?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 2/5 (4 ocen)
Oceń 
Wielu z nas nie udaje się zastosować do żadnej diety, ponieważ nie potrafią radzić sobie z narastającym apetytem. Nie wiesz jak powstrzymać chęć jedzenia? Przeczytaj artykuł!
1
Po pierwsze możesz zapanować nad tym ile jesz. Aby zmniejszyć apetyt, najpierw należy zaplanować godziny posiłków. Kiedy jemy regularnie o tych samych porach, nasz organizm nastawia się na określoną godzinę i wtedy domaga się energii pochodzącej z jedzenia. Kiedy wiesz już o której będziesz jadł posiłek, na 10-15 minut przed tą godziną wypij szklankę wody. To skutecznie zmniejszy łaknienie i sprawi, że na obiad zjesz wtedy dużo mniej.
2
Pij jak najwięcej! Nie tylko na 10-15 minut przed posiłkiem, ale też stale w ciągu dnia. Sięgaj przy tym po wodę mineralną, najlepiej niegazowaną i po herbaty - tych również staraj się nie dosładzać. Całkowicie zrezygnuj z gazowanych napojów słodzonych i energetycznych.
3
Bądź cały czas w ruchu! Kiedy jesteś zajęty, nie myślisz o jedzeniu. Staraj się stale coś robić - powiększ swoje zainteresowania i nie ulegaj nudzie! To właśnie wtedy, kiedy się nudzimy najczęściej sięgamy po kaloryczne przekąski.
4
Kiedy organizm nie daje Ci spokoju i czujesz, że naprawdę musisz coś zjeść, sięgnij po przekąskę. Niech jednak nie będzie to baton, czy chipsy. Zamiast tego wybierz suszone owoce lub kawałek gorzkiej czekolady. Staraj się często jeść orzechy - są sycące i zawierają cenne kwasy Omega-3 i 6.
Jak powstrzymać apetyt?
Domowe sposoby na brak apetytu
Jak się odżywiać zimą, aby być zdrowym?
Jak ograniczyć apetyt?
Przeczytaj teraz: Jak przestać podjadać?
 2/5 (4 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (2)

Edyta Ptak - 2015-01-08
Ja staram się jeść zrównoważone małe porcje jedzenia gotowanego na parze 5 razy dziennie i dzięki temu praktycznie nie dojadam. Jeśli już dojadam to gotowaną w parowniku philipiaka marchewkę lub pietruszkę.
Silminyel - 2014-02-06
Na męczącą ochotę na "coś słodkiego" dobre jest umycie zębów. Są osoby, które nie mają problemów z jedzeniem nawet bezpośrednio po umyciu zębów, ale wielu osobom mycie zębów pomaga na chwilową chęć na przekąskę. Znam to z doświadczenia. Kiedy się odchudzałam, na samym początku myłam zęby nawet po 8 razy dziennie i chyba tylko to pomagało mi powstrzymać się przed sięgnięciem po coś słodkiego. To lepsze od zastępowania przekąsek innymi przekąskami. W ten sposób w ogóle oduczamy się podjadania między posiłkami.
Skrupulatnie liczysz kalorie, starasz się trzymać linię, ale im bardziej się starasz, tym bardziej czujesz, że jesteś...
Jak zmniejszyć apetyt?
Skrupulatnie liczysz kalorie, starasz się trzymać linię, ale im bardziej się starasz...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub