Tutaj jesteś: Jedzenie i Picie > Przystawki, Zupy i Sałatki > Sosy i Dipy > Jak zrobić sos żurawinowy do mięsa?
Jak zrobić sos żurawinowy do mięsa?

Jak zrobić sos żurawinowy do mięsa?

, specjalista Tipy.pl
 3.9/5 (13 ocen)
Oceń 
Sos żurawinowy jest wspaniały do wołowiny, wieprzowiny, drobiu, dziczyzny oraz różnych odmian sera pleśniowego (np. camemberta). Niektórzy uważają, że nie ma nic lepszego niż oscypek podany na ciepło właśnie z tym przepysznym sosem. Jego przygotowanie nie wymaga wiele wysiłku i wbrew pozorom nie jest skomplikowane. Bez wątpienia posmakują niejednemu miłośnikowi oryginalnych smaków. Trudno oprzeć się tej niesamowitej kompozycji składników, która doskonale ze sobą współgra. Poniżej znajdziecie wskazówki, które pomogą wam w jego przyrządzeniu.
0,5 kg żurawiny, 1 duża pomarańcza, 1 cebula, 3 łyżki miodu (zamiast miodu może być cukier do smaku), pół szklanki czerwonego wina, 1 łyżka oliwy
1
Sos żurawinowy 1
Przygotuj wszystkie składniki na sos żurawinowy.
2
Sos żurawinowy 2
Rozgrzej rondel z łyżką oliwy na średnim ogniu. Obierz i drobno posiekaj cebulę i przysmaż ją tak aby była miękka od czasu do czasu mieszając (około 10 minut).
3
Sos żurawinowy 3
Podczas smażenia cebuli dokładnie umyj pomarańczę a następnie zetrzyj jej skórkę na tarce. Odłóż startą skórkę na bok.
4
Sos żurawinowy 4
Obierz pomarańczę z reszty skórki i wyciśnij z niej sok. Możesz ją wrzucić w całości do blendera, dokładnie rozdrobnić a następnie przecisnąć sok przez gazę.
5
Sos żurawinowy 5
Jak już cebula będzie gotowa dodaj do niej wydrylowaną żurawinę.
6
Sos żurawinowy 6
Dodaj skórkę pomarańczową.
7
Sos żurawinowy 7
Wlej sok pomarańczowy.
8
Sos żurawinowy 8
Dodaj 3 łyżki miodu. Wszystko wymieszaj i gotuj wszystko na wolnym ogniu aż żurawina będzie miękka (około 10 minut).
9
Sos żurawinowy 9
Rozdrobnij żurawinę widelcem lub tłuczkiem do ziemniaków, dodaj czerwone wino i gotuj przez kolejne 10 minut lub do czasu uzyskania pożądanej gęstości sosu. Jeśli chcesz aby sos był bardziej rzadki to dodaj więcej wody.
10
Sos żurawinowy 10
Ostudź sos do temperatury pokojowej i podawaj z mięsem lub serem pleśniowym. Przechowuj sos w lodówce.
Jak zrobić sos pomidorowy na zimę?
Jak zrobić sos z kurek?
Jak zrobić sos arabski?
Jak zrobić dip? 5 sprawdzonych przepisów.
Przeczytaj teraz: Jak zrobić sos czosnkowy?
 3.9/5 (13 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Majonez to doskonały dodatek do wielu potraw. Jesteśmy w stanie wykonać go samodzielnie w domu przy użyciu jedynie...
Jak zrobić majonez?
Majonez to doskonały dodatek do wielu potraw. Jesteśmy w stanie wykonać go samodzielnie...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub