Tutaj jesteś: Święta i Uroczystości > Boże Narodzenie > Potrawy na Wigilię > Jak zrobić bożonarodzeniowe cannoli?

Jak zrobić bożonarodzeniowe cannoli?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 5/5 (1 ocen)
Oceń 
Cannoli są to sycylijskie rurki z kremem z ricotty. Oczywiście rurki nie mają świątecznego wyglądu, zatem w okresie bożonarodzeniowym możemy je zastąpić gwiazdkami które przełożone tradycyjnym nadzieniem będą smakować wyśmienicie.
Ciasto: 2 szklanki mąki, 2 łyżki cukru, 1 łyżeczka niesłodzonego kakao, pół łyżeczki mielonego cynamonu, pół łyżeczki soli, 3 łyżki oliwy z oliwek, 1 łyżeczka octu winnego, pół szklanki wina (tradycyjnie używa się wina Marsala), olej roślinny do głębokiego smażenia (ok 5 cm); Nadzienie: 1 szklanka ricotty, 2/3 szklanki cukru pudru, 1/2 łyżeczki cynamonu, 1 łyżeczka skórki cytrynowej, 1 szklanka bitej śmietany, 2 łyżki drobno posiekanych pistacji, 2 łyżki drobno posiekanej białej czekolady i 2 łyżki rozgniecionych malin (np. mrożonych)
1
Za pomocą miksera zmieszaj mąkę, cukier, kakao, cynamon i sól. Wmieszaj olej, ocet i trochę wina (na tyle aby uzyskać miękkie ciasto). Przełóż ciasto na posypany mąką blat i ugniataj przez około 2 minuty. Zrób z ciasta kulę, przykryj plastikowym workiem i włóż do lodówki na co najmniej 2 godziny lub najlepiej na całą noc.
2
Podziel ciasto na dwie części. Podczas pracy z jedną połówką ciasta trzymaj drugą pod przykryciem. Posyp blat mąką i rozwałkuj ciasto, tak aby było bardzo cienkie (około 1-2 mm). Powycinaj z ciasta gwiazdki w dwóch rozmiarach. Gwiazdki przykryj wilgotnym ręcznikiem i odłóż na kilka minut aby uniknąć kurczenia się ciasta.
3
Nalej 5 cm oleju do głębokiego rondla z grubym dnem. Rozgrzej olej do temperatury 190 °C lub do czasu kiedy mały kawałek ciasta wrzucony na olej zacznie skwierczeć i zbrązowieje w ciągu 1 minuty. Przygotuj w międzyczasie tacę wyłożoną ręcznikami papierowymi.
4
Aby gwiazdki nie spuchły w środku to nakłuj je w środku widelcem. Ostrożnie wrzuć kilka gwiazdek do rozgrzanego tłuszczu (nie za dużo, aby miały one sporo przestrzeni) i smaż na złoty kolor przez około 2 minuty. Wyjmij z tłuszczu i połóż na tackę wyłożoną ręcznikami papierowymi do przestygnięcia.
5
Bożonarodzeniowe wypieki
Zmieszaj ze sobą ricottę, cukier, cynamon i skórkę na gładką masę. Dodaj bitej śmietany i delikatnie zamieszaj. Rozdziel masę na 3 równe części. Do jednej części wmieszaj pistacje, do drugiej białą czekoladę a do trzeciej maliny.
6
Ciastka na Boże Narodzenie
Połóż na talerz dużą gwiazdkę i nałóż na nią ricottę malinową. Na ricottę nałóż drugą dużą gwiazdkę i nałóż na nią trochę białej ricotty. Znów połóż gwiazdkę i nałóż ricottę pistacjową. Posyp z wierzchu drobno posiekanymi pistacjami i postaw na wierzchu małą gwiazdkę. Posyp cukrem pudrem i jeśli chcesz to nasionami granatu. Podaj na stół.
Jak zrobić ciasteczka bożonarodzeniowe?
Jak zrobić ciasto z żurawiną i kruszonką?
Jak zrobić ajerkoniak?
Jak kisić buraki na barszcz Wigilijny?
 5/5 (1 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Piernikowe palemki są proste do przygotowania, pyszne i będą wspaniałą słodką przekąską na Wigilię i Święta Bożego...
Jak zrobić piernikowe palemki?
Piernikowe palemki są proste do przygotowania, pyszne...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub