Tutaj jesteś: Jedzenie i Picie > Przepisy Świateczne > Przepisy Bożonarodzeniowe > Jak zrobić kolorowy cukier?
Jak zrobić kolorowy cukier?

Jak zrobić kolorowy cukier?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 5/5 (1 ocen)
Oceń 
Robienie kolorowego cukru jest niezwykle proste. Wystarczy wymieszać cukier z kolorowym barwnikiem spożywczym. Robiąc go samemu zaoszczędzisz sporo pieniędzy a poza tym zawsze możesz go zrobić akurat tyle ile potrzeba.
1 szklanka białego cukru, 2 krople barwnika spożywczego w płynie w dowolnym kolorze, słoik z zakrętką
1
Wsyp cukier do szklanego słoika. Nie wsypuj do plastikowego pojemniczka gdyż barwnik go zafarbuje.
2
Dodaj do cukru 2 kropelki barwnika w płynie. Nie dodawaj na początku więcej. Barwniki są bardzo mocne i wystarczy odrobina aby uzyskać ładną barwę.
3
Zakręć zakrętkę i potrząsaj słoikiem przez około 1 minutę lub do czasu aż cały cukier będzie zafarbowany. Jeśli nie jesteś zadowolony z nasycenia koloru to dodaj kolejną kroplę i dokładnie wymieszaj.
4
Zielony cukier
Cukier może być na początku nieco wilgotny zatem przesyp go na jednorazowy talerzyk papierowy i susz przez około godzinę.
Jak oczyścić rybę z łusek?
Jak kisić buraki?
Jak zrobić kapustę z jabłkami?
Jak zrobić sernik na herbatnikach?
Wskazówki
  • Jeśli masz barwnik w paście wówczas rozmieszaj odrobinę z kilkoma kroplami wody.
  • Barwniki spożywcze można kupić w sklepach spożywczych. Zwykle są one we wszystkich sklepach w okresie świąt bożonarodzeniowych i wielkanocnych.
 5/5 (1 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (1)

Silminyel - 2013-07-08
Kiedyś widziałam podobny przepis na jadalny brokat. Zaczynał się tak samo, czyli od zafarbowania cukru barwnikiem spożywczym, ale zamiast odstawiana go do wyschnięcia na papierowym talerzyku, wysypywało się go na blachę i długo suszyło w piekarniku ustawionym na niewysoką temperaturę. W ten sposób cukier nie rozpuszczał się, ale robił bardziej błyszczący.
Czasami zdarza się, że lukier wylewa nam się z rękawa, a nawet ładnie udekorowane ciasteczka po jakimś czasie tracą...
Jak dekorować ciasteczka lukrem królewskim?
Czasami zdarza się, że lukier wylewa nam się z rękawa...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub