Tutaj jesteś: Jedzenie i Picie > Desery > Ciastka > Jak zrobić rogaliki z nadzieniem?
Jak zrobić rogaliki z nadzieniem?

Jak zrobić rogaliki z nadzieniem?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 5/5 (1 ocen)
Oceń 
Gdy myślę o bożonarodzeniowych wypiekach, do głowy przychodzą mi dwie rzeczy: pierniczki i rogaliki. O ile te pierwsze nie stanowią żadnego kulinarnego wyzwania i ciężko się z nimi silić na oryginalność, o tyle rogaliki to prawdziwy majstersztyk. Idealna forma, maślane, rozpływające się w ustach ciasto, słodki, ale nie mdły smak. Jako nadzienia możesz użyć dosłownie wszystkiego, począwszy od mielonych orzechów z dodatkiem miodu, poprzez marmoladę, a na czekoladzie z masłem orzechowym skończywszy. Ważne jest jedno – do przygotowania ciasta użyj kremowego sera białego – to on odpowiedzialny jest za delikatną konsystencję ciasta. Więcej szczegółów znajdziesz poniżej.
na około 64 rogaliki: 2 szklanki mąki, ¼ łyżeczki soli, 240g zimnego kremowego sera białego, 225g zimnego masła (pokrojonego w kostkę), 1 łyżeczka ekstraktu waniliowego, 1 żółtko, cukier puder, wybrane nadzienie (przepisy na końcu artykułu)
1
rogaliki z nadzieniem - krok 1
ROGALIKI

W misie robota kuchennego zmieszaj mąkę i sól. Najlepiej zrobić to kilkoma pulsującymi ruchami.
2
rogaliki z nadzieniem - krok 2
Dodaj pokrojone w kostkę schłodzone masło oraz podzielony na mniejsze porcje kremowy ser biały.
3
rogaliki z nadzieniem - krok 3
Wymieszaj całość ruchem pulsującym 10-12 razy. Na tym etapie ciasto powinno składać się z mniejszych lub większych grudek.
4
rogaliki z nadzieniem - krok 4
W małej miseczce zmieszaj żółtko i ekstrakt waniliowy. Całość wlej do ciasta.
5
rogaliki z nadzieniem - krok 5
Włącz robot kuchenny i miksuj ciasto ruchem ciągłym do czasu, aż jego kawałki zaczną zlepiać się ze sobą tworząc duże, masywne grudy.
6
rogaliki z nadzieniem - krok 6
Wyłóż ciasto na stolnicę i uformuj z niego kulę. Podziel ją na cztery części, a każdą taką część spłaszcz na dysk o grubości 2,5 cm.
7
rogaliki z nadzieniem - krok 7
Owiń każdy dysk w folię śniadaniową lub foliową reklamówkę i włóż do lodówki na przynajmniej 2 godziny, ale nie dłużej, niż na 3 dni.
8
rogaliki z nadzieniem - krok 8
Gdy ciasto będzie gotowe, nagrzej piekarnik do 190°C i zajmij się przygotowaniem nadzienia (przepisy na trzy różne farsze znajdziesz na końcu artykułu).
Jak zrobić kluski z makiem?
Jak zrobić bezy z białek?
Jak zrobić chałwę sezamową?
Jak zrobić babeczki Ciasteczkowy Potwór?
strona 1 z 3następna >
 5/5 (1 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Idealny na święta i wszystkie ważne okazje takie jak urodziny czy Pierwsza Komunia Święta, tort karmelowy to deser,...
Jak zrobić tort karmelowy?
Idealny na święta i wszystkie ważne okazje takie jak urodziny czy Pierwsza Komunia...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub