Tutaj jesteś: Jedzenie i Picie > Gotowanie i Pieczenie > Podstawy gotowania > Jak gotować szparagi?
Jak gotować szparagi?

Jak gotować szparagi?

, specjalista Tipy.pl
 3.6/5 (53 ocen)
Oceń 
Oprócz faktu, że szparagi są pyszne i łatwe do przyrządzenia, mają właściwości moczopędne, wpływają dobrze na serce, nie zawierają tłuszczu, cholesterolu, ani sodu. Poniżej znajdziesz dokładną instrukcję jak gotować szparagi oraz jak je kupować i przechowywać.
1

Jak kupować szparagi?

- Kupując szparagi wybierz te, które są proste, twarde, są tej samej wielkości i mają zamknięte łuski. Nieświeże szparagi są zwiędnięte.
- Końce szparagów - cięcia powinny być wilgotne, a nie suche. Jeśli są suche i zdrewniałe, to znaczy, że szparagi nie są najświeższe.
- Szparagi bardzo szybko się psują. Kupuj te, które są w lodówce. Nigdy nie bierz tych leżących na słońcu, w cieple i bez wody.
- Jeśli kupujesz białe szparagi, wybierz te grubsze. Weź pod uwagę fakt, że trzeba będzie je obrać.
- Zielone szparagi mogą być cienkie. Jeśli są młode, wówczas nie trzeba ich obierać. Możesz to sprawdzić wbijając w nie paznokieć. Jeżeli nie uda się to ze względu na pokrywające warzywa twarde włókna, wówczas należy szparagi obrać.

2

Jak przechowywać szparagi?

- Szparagi powinny być wykorzystane w ciągu 2-3 dni od czasu ich zakupu. Im świeższe, tym lepsze.
- Szparagi przechowuj w miseczce z zimną wodą w pozycji pionowej.
- Szparagi możesz przechowywać również w lodówce z zawiniętymi w wilgotny papier końcami.
- Gotowanie szparagów w żelaznym garnku zmienia ich kolor.
- Jeśli szparagi są bardzo twarde lub stare, obierz je ze skórki za pomocą obieraczki do warzyw.
- Szparagi po ugotowaniu należy przechowywać w temperaturze pokojowej. Lodówka zabija ich zapach.

Jak sadzić szparagi?
Jak przechowywać szparagi?
Jak gotować w szybkowarze?
Jak zrobić karmel?
Ostrzeżenia
  • Szparagi powinny zostać zjedzone tego samego dnia po ich przygotowaniu.
Wskazówki
  • Szparagi, mimo iż znane były jeszcze starożytnym Rzymianom, w Polsce nie są zbytnio popularne z racji na ich dość wysoką cenę. Wartości odżywcze szparagów to wit. C, B, B2, sód, wapń, magnez, fosfor, karoten, sole potasowe, asparagina, substancje azotowe i siarkowe oraz błonnik. 100 g szparagów to tylko 15 kcal. Jedzenie szparagów jest wskazane dla osób cierpiących na kamicę nerkową ze względu na zawartość substancji azotowych i siarkowych.
strona 1 z 3następna >
 3.6/5 (53 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (3)

daria16rog - 2013-04-22
NIGDY NIE GOTOWAŁAM SZPARAGÓW WIEC TE RADY PRZYDADZĄ MI SIĘ BO NABRAŁAM OCHOTY NA SZPARAGI.
Glorin - 2012-06-11

A zielone też trzeba obierać?

tatuta - 2012-05-06
szparagi białe trzeba obrać odciąć okp.2 cm końcówki gotować w wodzie z solą,cukrem,masłem i odrobiną soku z cytryny.Na talerzu trzeba też polać je roztopionym masłem. Są przepyszne.
Szparagi dopiero niedawno zaczęły być popularne w Polsce ale już zdążyły zawojować na dobre nasze stoły. Są zdrowe i...
Jak zrobić szparagi smażone na maśle z czosnkiem?
Szparagi dopiero niedawno zaczęły być popularne w Polsce...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub