Tutaj jesteś: Jedzenie i Picie > Gotowanie i Pieczenie > Podstawy gotowania > Jak gotować szparagi?
Jak gotować szparagi?

Jak gotować szparagi?

, specjalista Tipy.pl
 3.6/5 (53 ocen)
Oceń 
Oprócz faktu, że szparagi są pyszne i łatwe do przyrządzenia, mają właściwości moczopędne, wpływają dobrze na serce, nie zawierają tłuszczu, cholesterolu, ani sodu. Poniżej znajdziesz dokładną instrukcję jak gotować szparagi oraz jak je kupować i przechowywać.
1

Jak kupować szparagi?

- Kupując szparagi wybierz te, które są proste, twarde, są tej samej wielkości i mają zamknięte łuski. Nieświeże szparagi są zwiędnięte.
- Końce szparagów - cięcia powinny być wilgotne, a nie suche. Jeśli są suche i zdrewniałe, to znaczy, że szparagi nie są najświeższe.
- Szparagi bardzo szybko się psują. Kupuj te, które są w lodówce. Nigdy nie bierz tych leżących na słońcu, w cieple i bez wody.
- Jeśli kupujesz białe szparagi, wybierz te grubsze. Weź pod uwagę fakt, że trzeba będzie je obrać.
- Zielone szparagi mogą być cienkie. Jeśli są młode, wówczas nie trzeba ich obierać. Możesz to sprawdzić wbijając w nie paznokieć. Jeżeli nie uda się to ze względu na pokrywające warzywa twarde włókna, wówczas należy szparagi obrać.

2

Jak przechowywać szparagi?

- Szparagi powinny być wykorzystane w ciągu 2-3 dni od czasu ich zakupu. Im świeższe, tym lepsze.
- Szparagi przechowuj w miseczce z zimną wodą w pozycji pionowej.
- Szparagi możesz przechowywać również w lodówce z zawiniętymi w wilgotny papier końcami.
- Gotowanie szparagów w żelaznym garnku zmienia ich kolor.
- Jeśli szparagi są bardzo twarde lub stare, obierz je ze skórki za pomocą obieraczki do warzyw.
- Szparagi po ugotowaniu należy przechowywać w temperaturze pokojowej. Lodówka zabija ich zapach.

Jak zrobić szparagi na patelni z czosnkiem?
Jak przechowywać szparagi?
Jak gotować w szybkowarze?
Jak zrobić karmel?
Ostrzeżenia
  • Szparagi powinny zostać zjedzone tego samego dnia po ich przygotowaniu.
Wskazówki
  • Szparagi, mimo iż znane były jeszcze starożytnym Rzymianom, w Polsce nie są zbytnio popularne z racji na ich dość wysoką cenę. Wartości odżywcze szparagów to wit. C, B, B2, sód, wapń, magnez, fosfor, karoten, sole potasowe, asparagina, substancje azotowe i siarkowe oraz błonnik. 100 g szparagów to tylko 15 kcal. Jedzenie szparagów jest wskazane dla osób cierpiących na kamicę nerkową ze względu na zawartość substancji azotowych i siarkowych.
strona 1 z 3następna >
 3.6/5 (53 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (3)

daria16rog - 2013-04-22
NIGDY NIE GOTOWAŁAM SZPARAGÓW WIEC TE RADY PRZYDADZĄ MI SIĘ BO NABRAŁAM OCHOTY NA SZPARAGI.
Glorin - 2012-06-11

A zielone też trzeba obierać?

tatuta - 2012-05-06
szparagi białe trzeba obrać odciąć okp.2 cm końcówki gotować w wodzie z solą,cukrem,masłem i odrobiną soku z cytryny.Na talerzu trzeba też polać je roztopionym masłem. Są przepyszne.
Czy uwierzysz że ta przepyszna frittata ze szparagami ma tylko 80 kalorii czyli mniej niż płatki kukurydziane z...
Jak zrobić frittatę ze szparagami?
Czy uwierzysz że ta przepyszna frittata ze szparagami...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub