Tutaj jesteś: Moda i Uroda > Higiena Osobista > Pielęgnacja dłoni i stóp > Jak wyleczyć popękane pięty?
Jak wyleczyć popękane pięty?

Jak wyleczyć popękane pięty?

, specjalista Tipy.pl
 2.9/5 (38 ocen)
Oceń 
Popękane pięty są często spotykaną przypadłością spowodowaną przez zbyt suchą skórę lub niedobór witaminy A. Dla większości osób jest to problem wyłącznie kosmetyczny, jednak jeśli pęknięcia są głębokie może dojść do przedostawania się zarazków do ran. Poniżej znajdziesz sposoby na popękane pięty.
1
złuszczanie pięt

Usuń zrogowaciały naskórek

Jeśli naskórek jest zbyt gruby, wówczas kremy nawilżające będą miały problem, aby się przez niego przedostać do głębszych warstw skóry. Ważne jest, aby regularnie usuwać zrogowaciały naskórek - niezbyt często i nie bardzo mocno, ponieważ będzie on szybciej narastał i robił się coraz twardszy. Do usuwania zrogowaciałego naskórka używaj peelingów do stóp lub pilników i tarek (do kupienia tutaj). Zrezygnuj z pumeksu - nie jest zbyt higieniczny - w jego otworach gromadzi się usunięta skóra i bakterie.

(!) Naskórek będzie łatwiej usunąć, jeśli wcześniej wymoczysz stopy w wodzie z dodatkiem soli mineralnych lub w krochmalu.

2
Odpowiednie nawilżanie stóp

Odpowiednie nawilżanie

Co najmniej 2 razy dziennie wcieraj w stopy krem. Może to być krem specjalnie do tego celu przeznaczony, np. Scholl - Krem na pękające pięty, zwykły krem Nivea (w metalowym pudełeczku, nie Nivea Soft), wazelina lub jakiś krem z witaminą A (zobacz tutaj). Stopy kremuj po uprzednim ich umyciu, zanim skóra całkiem wyschnie. Krem zapobiegnie nadmiernej utracie wilgoci. Wieczorem wmasuj w stopy większą ilość kremu z witaminą A (lub kremem do pękających stóp), załóż bawełniane skarpetki i połóż się spać.

3
Kąpiele stóp

Kąpiele stóp

Kilka razy w tygodniu (może być nawet co 2 dni) zafunduj swoim stopom kąpiele w naparze z siemienia lnianego. Siemię lniane bardzo zmiękcza zrogowaciały naskórek. Po 15 minutach usuń naskórek tarką, opłucz stopy chłodną wodą, wytrzyj i wmasuj krem nawilżający.

Kąpiel możesz również przygotować z wyciągu z ziół (lawenda, rumianek). Na Allegro znajdziesz nawet gotowe kąpiele zmiękczające do stóp (zobacz tutaj).

Jak leczyć pękające pięty?
Jak usunąć odciski?
Jak usunąć skórki z paznokci?
Jak zmiękczyć skórę na stopach oliwą z oliwek?
Ostrzeżenia
  • Uwaga! Jeśli pęknięcia są głębokie, zacznij od nawilżania pięt (najlepiej kremem do popękanych pięt School). Nie używaj peelingów, ani tarek, gdyż mogą jeszcze bardziej podrażnić skórę pięt.
  • Nie używaj mydła do mycia stóp - bardzo wysusza skórę. Wybierz raczej płyn z odpowiednim PH.
Wskazówki
  • Unikaj noszenia na co dzień sandałów i japonek. W takim obuwiu stopa się szybko przesusza.
  • Nadwaga może powodować popękane pięty.
  • Po zaleczeniu pęknięć na piętach pamiętaj o dalszym ich nawilżaniu i usuwaniu naskórka. W przeciwnym razie problem powróci.
  • Jeśli będziesz na piaszczystej plaży staraj się chodzić jak najwięcej po mokrym piasku - po zrogowaciałym naskórku nie będzie śladu.
 2.9/5 (38 ocen)
Oceń 

  • Komentarze Tipy.pl (20)

Terawita - 2014-04-15
Krem jest bardzo skuteczny, ale na chwilę obecną nie dostaniesz go nigdzie w Polsce (chyba, że zamówisz przez internet). Jednak ze względu na jego naturalny składnik i brak mocznika, który po dłuższym stosowaniu niszczy skórę, polecam poszukać tego środka w sklepach internetowych, warto.
Domina - 2014-04-09

Ja też próbowałam już chyba wszystkiego, jak do tej pory bezskutecznie. Ostatnio znajoma poleciłam mi sodek Callus, ale jak już tyle razy przejechałam się na tych maściach z mocznikiem itp. to teraz muszę najpierw zaczerpnąć rady, zanim wypróbuję. Co o tym myślicie? Może pomóc?

szymon - 2013-08-28
Wlasnie od chodzenia po brzegu morza.skora.na pietach spekala.mi do.krwi a ktos.tu pisze.ze.to pomaga
filizanka25 - 2013-08-20
całkiem niezłe produkty oferuje dr. Stopa. sól imbirowa, peeling i płyn zmiękczający skórę pięt to dla mnie trio idealne. co prawda - oczywiście nie mam czasu używac ich systematycznie (jak to zwykle bywa), ale nawet przy nieregularnym stosowaniu znacznie poprawiaja kondycję stóp
grazyna2 - 2013-07-03
Gorąco polecam moczenie nóg w morskiej wodzie, ale też spacery po plaży na bosaka oczywiscie. To nie żart, ale dobry sposób naprawdę działa !
mirkad63 - 2013-07-01

QDKĄD PAMIĘTAM MIAŁAM PROBLEM Z PĘKAJĄCYMI PIĘTAMI ALE KOLEŻANKA MI DORADZIŁA ABYM SMAROWAŁA OLEJEM RYCYNOWYM ROBIĘ TO OD DWÓCH TYGODNI NA NOC SMARUJĘ NAKŁADAM RÓG TOREBKI FOLIOWEJ I SKARPETKI A NA DZIEŃ UŻYWAM KREMU DO STÓP Z AVON.OLEJEK KUPIŁAM W APTECE KOSZTUJE 3ZŁ STOSOWAŁAM RÓŻNE MAŚCI PRZEPISANE PRZEZ LEKARZA I NIE BYŁO ŻADNEGO EFEKTU TERAZ STOPY MAM PRAWIE WYGOJONE NA PEWNO JESZCZE ZE DWA TYGODNIE BĘDĘ MUSIAŁA SMAROWAĆ ALE JEST TEGO EFEKT TRZEBA CODZIENNIE MOCZYĆ NOGI I RAZ NA TRZY DNI ŚCIERAĆ SUCHY NASKÓREK NIE MA LEPSZEGO SPOSOBU JA PRÓBOWAŁAM JUŻ CHYBA WSZYSTKIEGO ALE TO DZIAŁA NAJLEPIEJ TRWA TROCHĘ DŁUGO ALE WARTO TROCHĘ SIĘ POMĘCZYĆ

kjbkjb - 2013-01-29
Dobre będą maści z mocznikiem. W aptece możemy znaleźć szeroki wybór maści do pękających stóp. Można też zaopatrzyć się w maskę do stóp. Aplikujemy maskę, owijamy stopy w folię, następnie w skarpetki i grzejemy się ok. 20-30 minutek. Można też pójść do kosmetyczki, która wykona złuszczenie naskórka ze stóp. Warto pójść na niedrogi zabieg jakim jest parafina! Zabieg parafinowy świetnie nadaje się na zniszczone, suche stopy.

Dobra uwaga na temat piasku! Piasek jest świetnym peelingiem! Zimą, skoro nie mamy dostępu do piasku na plaży, możemy złuszczać naskórek cukrem! Ma dosyć grube drobinki, w połączeniu np. z oliwą z oliwek, da świetne efekty na stopach. Pamiętajmy o odżywczych kremach.
majkaku.95 - 2013-01-25

Też zawsze miałam ten problem, ale postanowiłam o sobie w końcu porządnie zadbać i teraz regularnie stosuję peeling do stóp i dobry krem. Aktualnie mam kosmetyki z Sally Hansen i sprawdzają się naprawdę bardzo dobrze: http://www.zlotewyprzedaze.pl/catalog/sally-hansen/Inne . Na noc nakładam zwykle grubszą warstwę tego kremu, na to bawełniane skarpetki i tak idę spać. Nie robię tego może codziennie, bo czasami jest mi po prostu za ciepło, ale staram się stosować tę metodę co najmniej dwa razy w tygodniu.

alcazar - 2013-01-25
Popekane piety moja mama miala pol zycia i okazalo sie ze miala niedoczynnosc tarczycy.po tyroksynie wszystko minelo.
Magda - 2011-10-22
Polecam krem Natural Repair na pękające pięty - kupiłam w sklepie DamaBio - ekologiczny SUPER nawilża pięty - efekt rewelacyjny. Cena około 27 złotych da się przeżyć bo bardzo wydajny.
Lucia - 2011-10-02
Walczę z tym już od ponad 20 lat. Wszystkie opisane tu metody. Rewelacyjny jest krem Vichy Podexine. Ale co z tego, skoro jest drogi a ja potrzebowałabym go baaaardzo dużo, żeby często i obficie stopy kremować.
Ale polecam, działa szybko nawet na bardzo głębokie pęknięcia.
kajtek - 2011-08-10
nie wierzę już w żadne środki,stosowałam już chyba wszystkie kremy ,wszystkie sposoby i niestety nadal mam pięty zrogowaciałe i popękane ,owszem był moment że myślałam ze już mi pomoże Kermuren czy jakoś tak ,ale niestety następna porażka ,moczyłam w siemieniu ,krochmalu ,oliwie ciepłej ,spałam w woreczkach na stopach i w nim masa kremów i różnych masci i nic !!!i jak mi pękały i narastają mi nie tylko na piętach ale i na palcach jakies zgrubienia i już jestem załamana bo nie wiem co robic to już trwa około 20 lat:(((
andy - 2011-06-19
metoda sprawdzona przezemnie to starcie naskórka, posmarowanie go "na grubo" maścią witaminową i zawinięcie na noc w folię. na drugi dzień macie pięty jak nowe. koszt terapii 1.80 zł (cena maści). polecam i nie czytajcie opinii domokrążców którzy się wcześniej wpisali ze swoimi cudownymi miksturami.
Betel - 2010-11-02

Dobrze jest wymoczyć pięty w roztworze soli i olejkach, zrobić peeling i zetrzeć zrogowaciały naskórek a następnie dobrze nawilżyć. Kluczowy jest krem. Świetne są naturalne kremy Merino z Nowej Zelandii. Robią je na bazie lanoliny, która ma najlepsze działanie nawilżające. Te kremy poleca się nawet diabetykom którzy mają problemy z pękającą skórą.

szpilka - 2010-10-14

Witam, ja gorąco polecam MAZIDŁO , przyspiesza gojenie sią ran, nawilża i regeneruje naskórek.

pozdrawiam

Czy masz suche, popękane i szorstkie piety? Jeśli tak, to na pewno chowasz je przed światem i cierpisz za każdym razem,...
Domowy sposób na szorstkie pięty.
Czy masz suche, popękane i szorstkie piety? Jeśli tak...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub