Tutaj jesteś: Dom i Ogród > Sprzątanie > Czyszczenie mebli > Jak czyścić kanapę i fotele?
Jak czyścić kanapę i fotele?

Jak czyścić kanapę i fotele?

, specjalista Tipy.pl
 2.6/5 (16 ocen)
Oceń 
Kanapy, sofy i fotele no sprzęty codziennego użytku, które łatwo się brudzą, ale znacznie trudniej je wyczyścić. Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak czyścić te właśnie meble.
1
Drewniane stelaże starannie odkurz miękkim pędzelkiem, a następnie przetrzyj olejkiem lnianym lub innym preparatem do pielęgnacji drewna.
2
Powłoczki na poduszki upierz w pralce (przed nastawieniem prania uważnie przeczytaj informacje podane na metce). Rzeczy, których nie można moczyć, oddaj do pralni chemicznej lub oczyść pianką do tapicerki.
3
Bawełnę i mocne tkaniny oczyść odkurzaczem, a następnie przetrzyj pianką. Czyść białą ściereczką, wymieniając ją na nową, w miarę jak się będzie brudziła. Postaraj się nie zamoczyć znajdującego się pod spodem wypełnienia, a jeśli do tego dojdzie, wysusz je suszarką do włosów.
4
Aksamit czyść zgodnie z kierunkiem włosa pianką do obić tapicerskich lub roztworem zimnej wody i amoniaku (dwie łyżki na litr).
Wyczesz pod włos susząc jednocześnie suszarką do włosów.
5
Jedwab, satynę i inne tkaniny delikatne posyp sproszkowanym kłączem mydlnicy lekarskiej, a następnie starannie wyczesz. Jeżeli to konieczne resztki zbierz odkurzaczem.
6
Do mycia skóry syntetycznej wystarczy woda z dodatkiem delikatnego środka czyszczącego. Po opłukaniu i wysuszeniu przetrzyj całość odpowiednim preparatem do pielęgnacji mebli.
Skórę naturalną nacieraj naturalnym woskiem z dodatkiem kilku kropli aniliny, która pomoże utrzymać pierwotny kolor.
7
Obicia zamszowe lepiej oddać do pralni chemicznej. Jeśli nie są odpinane, możesz je oczyścić pianką.
Jak zrobić drapak dla kota?
Jak odnowić meble sosnowe?
Jak odnowić starą komodę?
Jak postarzyć komodę metodą decoupage?
Przeczytaj teraz: Jak odnowić meble sosnowe?
 2.6/5 (16 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (1)

oranje - 2012-01-26
Żeby szybko i skutecznie wyczyścić kanapę lub fotele polecam Microvezel. Usunie plamę i odświeży kolor. Po czyszczeniu warto zastosować Protector, który zabezpieczy przed wchłanianiem brudu, kurzu, wilgoci.
http://emakchemia.pl/sklep
Chociaż usilnie staramy się dbać o porządek w naszym mieszkaniu, najczęściej czyścimy sprzęty i meble oraz starannie...
Jak wyczyścić kanapę?
Chociaż usilnie staramy się dbać o porządek w naszym mieszkaniu, najczęściej czyścimy...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub