Tutaj jesteś: Jedzenie i Picie > Gotowanie i Pieczenie > Podstawy gotowania > Jak gotować ziemniaki?
Jak gotować ziemniaki?

Jak gotować ziemniaki?

, specjalista Tipy.pl
 2.4/5 (400 ocen)
Oceń 
W całym królestwie warzyw nie ma nic tak zdrowego co byłoby tak łatwe do przyrządzenia i tańsze niż ziemniaki. Poniżej przedstawiam sposoby gotowania i przyrządzenia ziemniaków.
1
Gotowanie ziemniaków
Ziemniaki obierz, umyj i przełóż do garnka. Do garnka wlej wody na tyle, aby po włożeniu ziemniaków woda je prawie zakrywała (ale nie więcej). Aby ziemniaki straciły jak najmniej witamin należy je wrzucić do gotującej się wody.
2
Jeśli ziemniaki są duże, a chcesz aby się szybciej ugotowały możesz je pokroić na mniejsze kawałki (ziemniaki jednak wówczas stracą więcej witamin).
3
Jeśli chcesz ugotować ziemniaki w mundurkach wówczas przed ich gotowaniem dokładnie je umyj i wrzuć do gotującej się wody. Po ich ugotowaniu odlej wodę, poczekaj aż troszkę przestygną po czym obierz ze skórki.
4
Bardzo młode i świeże ziemniaki myje się ostrą ściereczką, młode i lekko przyschnięte - skrobie się, zaś ziemniaki stare, gdy łupa już nie chce odchodzić należy obrać.
5
Ziemniaki można gotować wrzucając je do zimnej wody - stracą mniej witamin jeśli od razu dodasz do wody sól (jednak i tak więcej niż jeśli wrzucisz je do gotującej się wody).
6
Bez względu na to co gotujemy - czy są to ziemniaki czy ryż czy makaron to dodajemy 1 łyżeczkę soli na litr wody.
Jak gotować słodkie ziemniaki?
Jak gotować warzywa, aby nie stracić witamin?
Jak zrobić faszerowane ziemniaki z piekarnika?
Jak zrobić pałki z kurczaka we własnym sosie?
Wskazówki
  • Ziemniaki stracą najmniej witamin jeśli ugotujesz je na parze lub w mundurkach.
strona 1 z 2następna >
 2.4/5 (400 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (11)

Agniesia2678 - 2013-12-08
dla mnie osobiście najbardziej smakują w mundurkach , tylko jak są gorące to jest mały problem z obieraniem .. można poparzyć paluszki :)
AnetaFilipek - 2013-05-24
ja często jadam ugotowane, pokrojone w talarki podpieczone na oliwie z oliwek posypane przyprawą do ziemniaków- pycha.
topielica - 2013-05-07
Istnieje też możliwośc pokrojenia ziemniaków w talarki i usmażenie ich na oleju z dodatkiem cebulki .Możemy też tak zrobic z ziemniakami ugotowanymi w mundurkach ,jesli wszystkich nie zjemy -możemy po prostu je pokroic i odsmażyc wieczorkiem.
lugruk - 2012-05-25

kurde, bez tego artykułu chyba bym nie ogarnął jak gotować pyry, bez kitu :/

gemol - 2012-04-26
ja pierwszy raz gotuje ziemniaki i ta pomoc się przydała
tylko co robi jak się ugotują?
domi - 2012-03-26
przeczytaj pierwsze litery
smaczne
upieczone
pyszne
elegancko podane
równie pokrojone
student - 2011-12-03
nadal nie potrafie ugotowac ziemniakow :/
Kameleonka - 2011-06-09
Młode ziemniaki obrane najlepiej gotowac w ten sposob. osolana wode zagotowac i do gotujacej sie wody wrzucamy obrane ziemniaki i gotujemy do odpowiedniej miekkości. LEPSZE NIZ ZALANE ZIMNA WODA. nie tylko mlode tak robie. pozdrawiam i zycze smacznych ziemniaczków.
Maciej1996 - 2011-03-02
Wielkie dzięki za pomoc ;p
kris - 2010-10-03
dzięki ;) zapomniałem jak to się robiło :D
sporcik - 2009-12-19
Bardzo chetnie korzystam z tej witryny, bo jest bardzo pozyteczna.
Takie ziemniaczki możesz zrobić jako przekąskę pomiędzy posiłkami lub podać je na kolację. Jestem pewna, że ci bardzo...
Jak zrobić ziemniaki zapiekane z parmezanem?
Takie ziemniaczki możesz zrobić jako przekąskę pomiędzy...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub