Tutaj jesteś: Święta i Uroczystości > Wielkanoc > Pisanki > Jak zrobić pisanki z wosku?
Jak zrobić pisanki z wosku?

Jak zrobić pisanki z wosku?

, specjalista Tipy.pl
 4.2/5 (65 ocen)
Oceń 
Wykonywanie pisanek przy pomocy wosku jest starą tradycją ukraińską. Jajka wykonane tą techniką są piękne, błyszczące oraz przykuwają wzrok. Wykonanie ich jest pracochłonne jednak warte zachodu.
Naturalne lub sztuczne barwniki, lekko ciepłe jajka gotowane, miseczki o głębokości umożliwiającej zakrycie całego jajka w wodzie z barwnikiem, łyżeczka, roztopiony wosk w garnuszku, świeczka, szpilka, igła lub zaostrzona zapałka, chusteczki higieniczne lub ręczniki kuchenne.
1
Pisanki Wielkanocne
Przygotowujemy miseczki z rozpuszczonymi w wodzie barwnikami (naturalnymi lub sztucznymi) . Jeśli jest to barwnik naturalny musimy poczekać, aż woda się ostudzi. Jeśli woda będzie zbyt ciepła, naniesiony wosk rozpłynie się na całe jajko niszcząc naniesiony przez nas wzór.
2
Rozgrzewamy wosk w garnuszku, tak aby stał się płynny. Musi być on dobrze rozgrzany, aby ładnie rozprowadzał się po skorupce. Jeśli nałożony odstaje od skorupki znaczy, że nie przylega on dobrze, przez co jajko nie zafarbuje się w sposób w jaki to sobie zaplanowaliśmy.
3
Planujemy wzór na jajku oraz kolejne warstwy kolorów. Najlepiej narysować wcześniej na kartce wzór jakim chcemy pokryć naszą pisankę.
4
Za pomocą igły / szpilki / zaostrzonej zapałki, nakładamy wosk na lekko ostudzone, gotowane jajko. Jeśli jajko będzie zbyt zimne, nałożony na nie wosk będzie szybko stygnął, przez co będzie trudniej nakładać wzór.
5
Jajko z pierwszą warstwą naniesionego wzoru, zanurzamy na łyżeczce w wodzie z rozpuszczonym barwnikiem i trzymamy około 5-10 minut. Im dłużej będziemy trzymać jajko w barwniku tym kolor będzie intensywniejszy.
Jak zrobić pisanki techniką folii aluminiowej?
Jak farbować jajka?
Jak dekorować pisanki za pomocą nasion?
Jak zrobić psychodeliczne pisanki?
Ostrzeżenia
  • Należy pamiętać, żeby farbować jajko kolejno od najjaśniejszego barwnika do najciemniejszego. Zatem: jeśli na czyste jajko naniesiemy pierwszą warstwę wzoru a następnie włożymy do wody z żółtym barwnikiem, wówczas jajko będzie miało jasny wzór na żółtym tle. Kolejna warstwa wosku, oraz brązowy barwnik sprawią, że pisanka będzie w białe i żółte wzorki na brązowym tle, itd.
Wskazówki
  • Do wykonania pisanki można używać naturalnych barwników lub sztucznych. Sztuczne barwniki do jajek produkowane są na bazie atestowanych surowców oraz barwników spożywczych. Można je kupić w supermarketach na stoiskach z chemią gospodarczą.
strona 1 z 2następna >
Przeczytaj teraz: Jak zrobić wydmuszkę?
 4.2/5 (65 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Masz dosyć tradycyjnych pisanek? W tym roku chcesz zaskoczyć wszystkich czymś zupełnie nietypowym? Jeżeli tak...
Jak zrobić pisankę świnkę?
Masz dosyć tradycyjnych pisanek? W tym roku chcesz zaskoczyć wszystkich czymś zupełnie...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub