Tutaj jesteś: Dom i Ogród > Sprzątanie > Sprzątanie łazienki > Jak myć różnego typu podłogi?
Jak myć różnego typu podłogi?

Jak myć różnego typu podłogi?

, specjalista Tipy.pl
 2.9/5 (13 ocen)
Oceń 
Mycie podłogi tylko z pozoru nie jest niczym skomplikowanym, jednak w domu mamy do czynienia z wieloma naprawdę różnorodnymi powierzchniami. Poniżej znajdziesz kilka wskazówek ja myć różnego rodzaju podłogi tak by ich nie zniszczyć.
1
mycie podłogi drewnianej

Czyszczenie podłogi drewnianej i parkietów

Drewniane podłogi lakierowane są bardzo łatwe w pielęgnacji. Aby utrzymać je w czystości, wystarczy regularne przecieranie lekko wilgotną szmatką lub szczotką z bawełnianą nakładką. Do mycia wystarczy woda z amoniakiem, bez potrzeby spłukiwania i polerowania.

Drewniane podłogi nielakierowane musisz zapastować, zabieg ten nie tylko nabłyszczy i ochroni drewno, lecz również zaklei wszelkie szczeliny, w które wchodzi kurz. Do zwykłego sprzątania używaj pasty w płynie, lecz raz na jakiś czas musisz przetrzeć podłogę dobrą bezbarwną pastą, a po 30-40 min wypolerować do połysku. Aby usunąć z podłogi warstwę starej pasty, wyczyść ją mieszaniną benzyny i terpentyny, natychmiast wycieraj do sucha, a następnie połóż nową warstwę pasty.

Jasne drewno myj gorącą mydlaną wodą, by nie ściemniało, starannie i szybko spłucz. Do pierwszego płukania użyj bielinki (6 g na litr wody), do drugiego l łyżkę stołową amoniaku na 1 litr wody, po czym wytrzyj podłogę do sucha i nawoskuj odpowiednim preparatem.

Jak zwalczyć mole spożywcze?
Jak usunąć pleśń?
Jak szybko posprzątać dom?
Jak wyczyścić drzwi od prysznica?
strona 1 z 2następna >
 2.9/5 (13 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Estetyczny i zadbany dom jest wizytówką każdej eleganckiej kobiety. Warto dbać o miejsce, w którym na co dzień Ty i...
Jak utrzymać porządek w domu?
Estetyczny i zadbany dom jest wizytówką każdej eleganckiej...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub