Tutaj jesteś: Dom i Ogród > Sprzątanie > Sprzątanie łazienki > Jak myć różnego typu podłogi?
Jak myć różnego typu podłogi?

Jak myć różnego typu podłogi?

, specjalista Tipy.pl
 2.9/5 (13 ocen)
Oceń 
Mycie podłogi tylko z pozoru nie jest niczym skomplikowanym, jednak w domu mamy do czynienia z wieloma naprawdę różnorodnymi powierzchniami. Poniżej znajdziesz kilka wskazówek ja myć różnego rodzaju podłogi tak by ich nie zniszczyć.
1
mycie podłogi drewnianej

Czyszczenie podłogi drewnianej i parkietów

Drewniane podłogi lakierowane są bardzo łatwe w pielęgnacji. Aby utrzymać je w czystości, wystarczy regularne przecieranie lekko wilgotną szmatką lub szczotką z bawełnianą nakładką. Do mycia wystarczy woda z amoniakiem, bez potrzeby spłukiwania i polerowania.

Drewniane podłogi nielakierowane musisz zapastować, zabieg ten nie tylko nabłyszczy i ochroni drewno, lecz również zaklei wszelkie szczeliny, w które wchodzi kurz. Do zwykłego sprzątania używaj pasty w płynie, lecz raz na jakiś czas musisz przetrzeć podłogę dobrą bezbarwną pastą, a po 30-40 min wypolerować do połysku. Aby usunąć z podłogi warstwę starej pasty, wyczyść ją mieszaniną benzyny i terpentyny, natychmiast wycieraj do sucha, a następnie połóż nową warstwę pasty.

Jasne drewno myj gorącą mydlaną wodą, by nie ściemniało, starannie i szybko spłucz. Do pierwszego płukania użyj bielinki (6 g na litr wody), do drugiego l łyżkę stołową amoniaku na 1 litr wody, po czym wytrzyj podłogę do sucha i nawoskuj odpowiednim preparatem.

Jak pozbyć się zapachu gotowania?
Domowe sposoby na sprzątanie łazienki
Jak wyczyścić ruszt grilla?
Jak składać reklamówki foliowe?
strona 1 z 2następna >
Przeczytaj teraz: Jak myć okna i drzwi?
 2.9/5 (13 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (2)

topielica - 2014-09-26
A ja bardzo często używam do paneli zwykłego płynu do mycia szyb-cóż spryskuję nim mopa płaskiego i wycieram -sposób bardzo szybki i efektowny-panele lśnią.Oczywiście od czasu do czasu również używam detergentów do paneli by je dokładnie wyczyścić i wypolerować.jednak na co dzień używam właśnie płynu do mycia okien w spryskiwaczu-szybki sposób na odświeżenie paneli.Polecam.
Ewka - 2014-09-24
U mnie w domu od samego początku parkiety lakierowane myjemy roztworem zimnej wody i detergentu przeznaczonego do bieżącej pielęgnacji tego typu powierzchni. Od niedawna testujemy nowy koncentrat do czyszczenia parkietów firmy RZ. Póki co zdaje egzamin wręcz wzorowo, podłoga jest czysta i odświeżona a sam kosmetyk bardzo wydajny i przyjemnie pachnący, zdaje się migdałami :)
Imprezy w domu mają swój urok. Nie musimy martwić się o transport powrotny, jesteśmy na
Jak posprzątać mieszkanie po przyjęciu?
Imprezy w domu mają swój urok. Nie musimy martwić się...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub