Tutaj jesteś: Zwierzęta > Zwierzęta Egzotyczne > Żółwie > Jak karmić żółwia wodnego?
Jak karmić żółwia wodnego?

Jak karmić żółwia wodnego?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 5/5 (2 ocen)
Oceń 
Prawidłowa dieta żółwia ma olbrzymie znaczenie. Wielu niedoświadczonych hodowców karmi żółwie jedynie suchym pokarmem i sałatą. Jest to wielki błąd gdyż może się pojawić niedobór różnych składników odżywczych przez co żółw straci chęć do życia i zacznie chorować. Zasada karmienia żółwi wodnych jest jedna – należy karmić je tym co występuje w ich naturalnym środowisku.
1
Nie podawaj żółwiowi mięsa ssaków (np. wołowina, wieprzowina) oraz mięsa drobiowego gdyż takie mięso jest tłuste a żółwie mają problem strawieniem wszelkich tłuszczów.
2
Zamiast podawać żółwiowi kostki wapienne dostarcz mu wapno w bardziej naturalnej postaci a mianowicie małych rybek akwariowych (np. głupiki, mieczyki, neonki, molinezje, kosiarki, stynki – wapno znajduje się w szkieletach ryb). Rybki powinny stanowić podstawową dietę żółwi.
3
Oprócz rybek staraj się dostarczać żółwiowi pożywienia w postaci różnych mięczaków i skorupiaków np. krewetek, małż (można kupić i rozmrozić mieszankę owoców morza), ślimaków (wodnych i lądowych). Świetnym mięsnym pokarmem są również dżdżownice, rureczniki, larwy ochotek, rozwielitki, kijanki, świerszcze, koniki polne itp.
4
Oprócz pokarmu mięsnego należy karmić żółwia roślinami wodnymi do których należą między innymi strzałka wodna, lilia wodna, wgłębka, anubias, moczarka, wywłócznik i rzęsa wodna. Nie ma sensu ukorzeniać roślin w akwarium, gdyż żółw je szybko wykopie i zje. Najlepsze są zatem rośliny pływające. Kupując rośliny w sklepie zoologicznym zawsze pytajmy sprzedawcy czy nie są trujące dla żółwi.
Jak grillować łososia?
Jak przerwać niezręczną ciszę?
Jak odblokować pdf do kopiowania lub druku?
Jak udekorować ciasteczka na święta?
strona 1 z 2następna >
 5/5 (2 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Jak dbać o żółwia?
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub