Tutaj jesteś: Zwierzęta > Zwierzęta Egzotyczne > Żółwie > Jak karmić żółwia wodnego?
Jak karmić żółwia wodnego?

Jak karmić żółwia wodnego?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 5/5 (2 ocen)
Oceń 
Prawidłowa dieta żółwia ma olbrzymie znaczenie. Wielu niedoświadczonych hodowców karmi żółwie jedynie suchym pokarmem i sałatą. Jest to wielki błąd gdyż może się pojawić niedobór różnych składników odżywczych przez co żółw straci chęć do życia i zacznie chorować. Zasada karmienia żółwi wodnych jest jedna – należy karmić je tym co występuje w ich naturalnym środowisku.
1
Nie podawaj żółwiowi mięsa ssaków (np. wołowina, wieprzowina) oraz mięsa drobiowego gdyż takie mięso jest tłuste a żółwie mają problem strawieniem wszelkich tłuszczów.
2
Zamiast podawać żółwiowi kostki wapienne dostarcz mu wapno w bardziej naturalnej postaci a mianowicie małych rybek akwariowych (np. głupiki, mieczyki, neonki, molinezje, kosiarki, stynki – wapno znajduje się w szkieletach ryb). Rybki powinny stanowić podstawową dietę żółwi.
3
Oprócz rybek staraj się dostarczać żółwiowi pożywienia w postaci różnych mięczaków i skorupiaków np. krewetek, małż (można kupić i rozmrozić mieszankę owoców morza), ślimaków (wodnych i lądowych). Świetnym mięsnym pokarmem są również dżdżownice, rureczniki, larwy ochotek, rozwielitki, kijanki, świerszcze, koniki polne itp.
4
Oprócz pokarmu mięsnego należy karmić żółwia roślinami wodnymi do których należą między innymi strzałka wodna, lilia wodna, wgłębka, anubias, moczarka, wywłócznik i rzęsa wodna. Nie ma sensu ukorzeniać roślin w akwarium, gdyż żółw je szybko wykopie i zje. Najlepsze są zatem rośliny pływające. Kupując rośliny w sklepie zoologicznym zawsze pytajmy sprzedawcy czy nie są trujące dla żółwi.
Jak podróżować z kotem?
Jak dobrać fryzurę do kształtu twarzy?
Jak szybko ozdobić koszulkę koronką?
Jak zrobić omlet z pieczarkami i cebulą?
strona 1 z 2następna >
 5/5 (2 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Jak dbać o żółwia?
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub