Tutaj jesteś: Nauka i Edukacja > Podstawówki i Gimnazja > Sprawdziany, Kartkówki, Dyktanda > Jak napisać charakterystykę postaci literackiej?
Jak napisać charakterystykę postaci literackiej?

Stopień trudności: umiarkowane, Czas: 90 min
, specjalista Tipy.pl
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Nauczyciel znowu zadał charakterystykę postaci, a ty masz z nią problem? Jest on ogromnie wymagający i dbający o szczegóły? Właśnie w tym artykule pomogę Ci napisać świetną charakterystykę i zaskoczyć nauczyciela!
przeczytaną książkę lub obejrzany film, spektakl, cierpliwości i przede wszystkim dużo pozytywnego nastawienia
1
Jeśli jest to np. postać z książki to warto przy czytaniu jej zaznaczać sobie ważne fragmenty tekstu opisujące wygląd, charakter, czy ogólne informacje o tej postaci. Jeśli już przeczytałeś książkę i nie zaznaczyłeś takich informacji to warto sprawdzić, czy na końcu książki nie są podane strony, na których znajdują się potrzebne fragmenty.
2
Ważne jest, aby na początek się przygotować. Mam na myśli zrobienie materiału przygotowawczego. Każda charakterystyka składa się na: przedstawienie postaci, jej wygląd zewnętrzny, charakter, usposobienie i twoja ocena tej postaci. Podziel sobie kartkę na pięć części i w każdej z nich napisz hasła opisujące daną postać (np. w charakterze postaci napisz: porywczy, szybko się denerwuje).
3
Gdy wykonasz już materiał przygotowawczy należy tylko ułożyć wszystkie hasła w zdania, które czytane jedno po drugim będą miały sensowny ciąg. Ważne są także akapity. Należy każdą część charakterystyki zacząć oddzielnym akapitem.
4
Jeśli często popełniasz błędy ortograficzne lub interpunkcyjne dobrą metodą jest napisanie charakterystyki na komputerze, który poprawi twoje błędy. Po skończeniu pisania należy wejść w zakładkę "Recenzja" i wybrać opcję "Pisownia i gramatyka" (jeśli korzystasz z Worda). Znajduje się ona na samym początku, w lewym górnym rogu. Tam zostaną pokazane błędy. Po naciśnięciu "Zmień" zostaną one poprawione (każdy błąd będzie trzeba poprawić oddzielnie naciskając "Zmień" za każdym razem).
Jak nie iść do szkoły?
Jak oprawić książkę w papier?
Jak pisać dobre wypracowania?
Jak wagarować?
Ostrzeżenia
  • Jeśli twój nauczyciel podał Ci inną kolejność opisywania postaci napisz pracę tak jak podał nauczyciel! Jeśli napiszesz ją w innej kolejności może pomyśleć, że ściągnąłeś pracę z Internetu!
Wskazówki
  • Zawsze przeczytaj swoją pracę przed przepisaniem jej do zeszytu bądź wydrukowaniem! Możesz znaleźć nieprawidłowości lub błędy, których komputer nie znalazł!
  • Warto także skorzystać z cytatów, głównie przy opisie charakteru. Po podaniu, że postać np. często się denerwuje podaj przykład takiej sytuacji w postaci cytatu (zaznaczonego w cudzysłowie).
Przeczytaj teraz: Jak napisać opowiadanie?
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Wypracowanie to często wymagana w szkole forma opisowa, która często pojawia się także w pracach maturalnych. Na pozór...
Jak napisać wypracowanie?
Wypracowanie to często wymagana w szkole forma opisowa, która często pojawia się...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub