Tutaj jesteś: Jedzenie i Picie > Przystawki, Zupy i Sałatki > Zupy > Jak ugotować rosół?
Jak ugotować rosół?

Jak ugotować rosół?

, specjalista Tipy.pl
 4/5 (60 ocen)
Oceń 
Gotowanie rosołu jest bardzo proste. Zanim jednak zaczniesz go gotować należy zrozumieć czym jest rosół i co się chce osiągnąć poprzez jego gotowanie. Czy ma to być zdrowy wywar dla chorej osoby? Czy może rosół ze smacznym mięsem? W zależności od tego co chcesz uzyskać, wówczas sposób gotowania rosołu będzie nieco różny. Poniżej przedstawiam kilka porad jak ugotować smaczny rosół na kilka sposobów.
1

Rosół i jego właściwości odżywcze

Wywar z gotowanego mięsa z wodą i jarzynami nazywa się rosołem. Podczas gotowania rozpuszczalne składniki mięsne przechodzą do wody, przez co nabiera ona smaku i zapachu właściwego rosołowi. Część wydzielonego z mięsa białka ścina się i pływa w rosole w postaci szumowin. W rosole mieszczą się odżywcze sole, klej zwierzęcy i materie wyciągowe. Białka rozpuszczonego jest w rosole bardzo mało. Rosół wywiera pozytywny wpływ na czynność żołądka oraz na krwiobieg i serce.

2

Jakie mięso do rosołu?

Im więcej wyciągowych części użytych do gotowania rosołu tym bardziej pozytywny wpływ ma rosół na organizm człowieka. Gotując rosół należy mieć na uwadze, że nie każdy rodzaj mięsa jest tak samo zdrowy. Więcej ciał wyciągowych znajduje się w starszych zwierzętach niż w młodych. Dużo jest ich w mięsie wołowym zaś najwięcej w dziczyźnie.

Rosół zrobiony z różnych mięs ma zarówno różny smak i zapach jak też inne działanie. Najsmaczniejszy jest rosół z mięsa mieszanego - drobiu, wołowiny, cielęciny, wieprzowiny.

Jak zrobić barszcz ukraiński?
Jak zrobić zupę krem z cukinii i bazylii?
Jak ugotować krupnik?
Jak zrobić gazpacho?
Wskazówki
  • Im więcej marchwi w rosole tym będzie on bardziej słodki.
  • Cebula w rosole nada mu intensywniejszą barwę.
  • Podczas gotowania rosołu zbiera się na powierzchni szumowina. Szumowina jest to ścięte białko z gotującego się mięsa. Możesz ją zebrać i dodać do gulaszu lub bigosu.
strona 1 z 2następna >
 4/5 (60 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (4)

grazyna2 - 2013-04-05
Rosół to chyba prosta zupa. Najlepsza na drobiu według mnie. Nie za dużo należy dawać do niej warzyw, bo ściemnieje, a tez może stracić klarowność. Osobiście zawsze dodaje całą oskubaną cebule surową- to zapewnia klarowność.
gaba - 2012-09-21
wyjątkowo uciążliwe i uciekające na spód garnka szumy zbieram dolewając trochę zimnej wody do garnka. Trzeba trafić potem na moment zagotowywania się wody i zebrać. Fantastycznie wypływają na wierzch.
Mat - 2010-03-21
Git :)
Jedzenie - 2009-06-29
Warzywa dodajemy do gotującego się rosołu po około połowie procesu gotowania mięsa (po ok 40 min). Mięso powinno być już miękkie ale jeszcze nie ugotowane.
Zastanawiasz się co przygotować ukochanej osobie na walentynkowy obiad? Przygotuj pyszny rosół. Nie dość, że jest...
Jak zrobić walentynkowy rosół?
Zastanawiasz się co przygotować ukochanej osobie na...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub