Tutaj jesteś: Zwierzęta > Psy > Zdrowie Psów > Jak usunąć kleszcza z psa?
Jak usunąć kleszcza z psa?

Jak usunąć kleszcza z psa?

, specjalista Tipy.pl
 5/5 (1 ocen)
Oceń 
Usunięcie kleszcza nie należy do trudnych czynności, jeśli posiadamy odpowiednią wiedzę na ten temat. Niezbędne informacje jak usunąć kleszcza u psa znajdziesz w dalszej części tego artykułu.
1
Za każdym razem, kiedy nasz pies wróci z zarośniętych terenów typu las, park, czy łąka, należy dokładnie go obejrzeć. Kleszcze zazwyczaj wczepiają się tam, gdzie skóra jest najcieńsza, a więc szukać ich trzeba głównie w pachwinach, za uszami, na szyi i pod pachami.

Świeże kleszcze najtrudniej jest zauważyć, ponieważ są minimalnych rozmiarów. Czasami trudno nawet wyczuć je ręką, w szczególności jeśli nasz pupil jest właścicielem bujnej szaty.
2
Kleszcz "wkręca się" w ciało psa w kierunku zgodnym z kierunkiem ruchu wskazówek zegara. W związku z tym należy go usuwać obracając w przeciwną stronę. Aby to zrobić należy chwycić kleszcza tuż przy skórze (np. pesetą) i energicznie go wykręcić.
Trzeba uważać, aby nie ściskać kleszcza zbyt mocno, tak aby go nie uszkodzić, ponieważ może to doprowadzić do infekcji - zduszany kleszcz może zwrócić część płynów do ciała naszego psa.
3
Przy usuwaniu kleszczy nie stosujemy masła, oleju, ani innych tłustych preparatów! Te substancje co prawda odcinają dopływ powietrza kleszczowi, ale powodują także u niego wymioty, a wraz z nimi przedostanie się niebezpiecznych substancji do ciała naszego psa.
4
Po usunięciu kleszcza najlepiej zawinąć go w chusteczkę i spalić. Nie rozgniatajmy go, ponieważ toksyczne substancje wydostaną się na zewnątrz.
5
Miejsce ugryzienia zdezynfekujmy wodą utlenioną i przed pewien czas obserwujmy rankę.
6
Jeśli jednak nie udało nam się kleszcza wyciągnąć w całości - uległ on uszkodzeniu czy rozerwaniu - nie należy go tak zostawiać. Trzeba usunąć go spod skóry zdezynfekowaną igłą. Najlepiej udać się w tym celu do weterynarza.
Jak rozpoznać chorobę oczu u psa?
Jak usunąć kleszcza?
Jak rozpoznać i leczyć tasiemca u psa?
Jak naturalnymi sposobami leczyć anemię u psa?
Przeczytaj teraz: Jak usunąć psu kleszcza?
 5/5 (1 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (2)

asieja - 2013-08-26
Dobry preparat to podstawa, może na długo zabezpieczyć psa przed intruzami
raya - 2013-08-21
Ja swojego pupila najczęściej spryskuję fiprexem bo działa najdłużej , do czterech nawet tygodni i kleszcz nie ma szans na przedostanie się do skóry
Zbliża się lato. Coraz częściej planujemy rodzinne wycieczki do lasu, nad rzekę, jezioro czy nawet do parku. Musimy...
Jak uchronić się przed kleszczami?
Zbliża się lato. Coraz częściej planujemy rodzinne...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub