Tutaj jesteś: Zwierzęta > Psy > Zdrowie Psów > Jak usunąć kleszcza z psa?
Jak usunąć kleszcza z psa?

Jak usunąć kleszcza z psa?

, specjalista Tipy.pl
 5/5 (1 ocen)
Oceń 
Usunięcie kleszcza nie należy do trudnych czynności, jeśli posiadamy odpowiednią wiedzę na ten temat. Niezbędne informacje jak usunąć kleszcza u psa znajdziesz w dalszej części tego artykułu.
1
Za każdym razem, kiedy nasz pies wróci z zarośniętych terenów typu las, park, czy łąka, należy dokładnie go obejrzeć. Kleszcze zazwyczaj wczepiają się tam, gdzie skóra jest najcieńsza, a więc szukać ich trzeba głównie w pachwinach, za uszami, na szyi i pod pachami.

Świeże kleszcze najtrudniej jest zauważyć, ponieważ są minimalnych rozmiarów. Czasami trudno nawet wyczuć je ręką, w szczególności jeśli nasz pupil jest właścicielem bujnej szaty.
2
Kleszcz "wkręca się" w ciało psa w kierunku zgodnym z kierunkiem ruchu wskazówek zegara. W związku z tym należy go usuwać obracając w przeciwną stronę. Aby to zrobić należy chwycić kleszcza tuż przy skórze (np. pesetą) i energicznie go wykręcić.
Trzeba uważać, aby nie ściskać kleszcza zbyt mocno, tak aby go nie uszkodzić, ponieważ może to doprowadzić do infekcji - zduszany kleszcz może zwrócić część płynów do ciała naszego psa.
3
Przy usuwaniu kleszczy nie stosujemy masła, oleju, ani innych tłustych preparatów! Te substancje co prawda odcinają dopływ powietrza kleszczowi, ale powodują także u niego wymioty, a wraz z nimi przedostanie się niebezpiecznych substancji do ciała naszego psa.
4
Po usunięciu kleszcza najlepiej zawinąć go w chusteczkę i spalić. Nie rozgniatajmy go, ponieważ toksyczne substancje wydostaną się na zewnątrz.
5
Miejsce ugryzienia zdezynfekujmy wodą utlenioną i przed pewien czas obserwujmy rankę.
6
Jeśli jednak nie udało nam się kleszcza wyciągnąć w całości - uległ on uszkodzeniu czy rozerwaniu - nie należy go tak zostawiać. Trzeba usunąć go spod skóry zdezynfekowaną igłą. Najlepiej udać się w tym celu do weterynarza.
Jak rozpoznać i leczyć tasiemca u psa?
Jak postępować w przypadku zadławienia psa?
Jak naturalnymi sposobami leczyć anemię u psa?
Jak wyciągnąć kleszcza?
 5/5 (1 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (2)

asieja - 2013-08-26
Dobry preparat to podstawa, może na długo zabezpieczyć psa przed intruzami
raya - 2013-08-21
Ja swojego pupila najczęściej spryskuję fiprexem bo działa najdłużej , do czterech nawet tygodni i kleszcz nie ma szans na przedostanie się do skóry
Sezon wiosenno-letni to nie tylko dłuższe dni i ciepłe wieczory, podczas których można wylegiwać się na leżaku czy...
3 naturalne sposoby odstraszania owadów
Sezon wiosenno-letni to nie tylko dłuższe dni i ciepłe...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub