Tutaj jesteś: Dom i Ogród > Naprawy Domowe i Remonty > Drobne Naprawy Domowe > Jak wymienić uszkodzoną płytkę?
Jak wymienić uszkodzoną płytkę?

Jak wymienić uszkodzoną płytkę?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 5/5 (1 ocen)
Oceń 
Nic nie jest wieczne. Nawet mozolnie ułożona mozaika płytek w łazience lub w kuchni może w niektórych miejscach ulec uszkodzeniu. Często sami musimy skuć kilka płytek, żeby dostać się do ukrytych pod nimi rur lub przewodów. Czy oznacza to, że trzeba od razu kłaść nowe płytki? Absolutnie nie! Nawet jedną uszkodzoną płytkę można w łatwy sposób wymienić nie naruszając pozostałych. Jak to zrobić? Dowiesz się poniżej.
1
wymiana uszkodzonej plytki - krok 1
Za pomocą skrobaka do fug usuń tak dużo fugi otaczającej uszkodzoną płytkę, jak to tylko możliwe. Pracuj powoli, żeby nie uszkodzić ściany lub płyty karton-gips znajdującej się pod spodem. Usunięcie fugi sprawi, że przy odrywaniu zniszczonej płytki nie uszkodzimy pozostałych.

Uwaga: Jeżeli odstępy między płytkami są mniejsze, niż 3 mm, sprawdź najpierw, czy skrobak nie uszkodzi krawędzi sąsiednich płytek. Jeśli istnieje takie ryzyko, wymień ostrze na cieńsze.
2
wymiana uszkodzonej plytki - krok 2
Końcówkę dłuta umieść w pobliżu środka uszkodzonej płytki. Delikatnie stuknij dłuto młotkiem. Nie baw się w rzeźbiarza, zacznij powoli i stopniowo zwiększaj siłę. Gdy kawałki płytki zaczną odpadać ze środka, znajdź miejsce między płytką, a ścianą, gdzie można wsunąć dłuto. Uderzeniami o średniej sile poluzuj połamane kawałki płytki znajdujące się blisko jej środka.

Uwaga: Jeśli przy okazji oderwiesz kawałek płyty kartonowo-gipsowej, nie wpadaj w panikę. Zmień kąt przyłożenia dłuta, żeby nie poczynić większych szkód i kontynuuj pracę. Gdy skończysz, wypełnisz ubytek w płycie klejem.
Jak udrożnić rury?
Jak malować płytki ceramiczne?
Jak udrożnić rury sodą i octem?
Jak kłaść panele podłogowe?
strona 1 z 3następna >
 5/5 (1 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Większość z nas ma w domu wykładziny. Są dekoracyjne, dodają ciepła do naszego pokoju, są przyjemne gdy chodzimy boso,...
Jak usunąć plamę z wykładziny?
Większość z nas ma w domu wykładziny. Są dekoracyjne...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub