Tutaj jesteś: Hobby, Gry i Zabawy > Rękodzielnictwo > Wyroby z papieru > Jak zrobić ozdobną kopertę?
Jak zrobić ozdobną kopertę?

Jak zrobić ozdobną kopertę?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 5/5 (2 ocen)
Oceń 
Ta piękna koperta ozdobna stanowi doskonałe opakowanie na każdą wyjątkową okazję. Czerwona idealnie pasuje na Walentynki, kremowa skryje w sobie zaproszenie na ślub, fioletowa może służyć jako koperta na kartkę urodzinową. Możliwości jest tak wiele jak rodzajów papieru, z których postanowisz kopertę tę wykonać. Poniżej znajdziesz szablon i krótką instrukcję jak należy to zrobić.
brystol ozdobny w wybranym kolorze (do kupienia tutaj), satynowa wstążka, nożyczki i nożyk hobbystyczny (do kupienia tutaj)
1
szablon ozdobnej koperty
Pobierz dostępny w tym kroku szablon. Pozwoli ci on wykonać kopertę o wymiarach 14x7cm. W razie potrzeby możesz jednak pomniejszyć go lub powiększyć, by dopasować wymiary koperty do swoich potrzeb. Szablon wydrukuj na kawałku grubego papieru.
2
Odrysuj szablon na wewnętrznej („lewej”) stronie ozdobnego brystolu tyle razy, ile kopert potrzebujesz. Wytnij wszystkie powstałe w ten sposób elementy.
3
Przyłóż linijkę wzdłuż linii zaznaczonych na szablonie. Przejedź po nich ostrzem nożyczek. Dzięki temu łatwiej będą się zginać.
4
Zagnij boki kartki do środka (najpierw dwie pionowe zakładki, później dwie poziome). Zakładki znajdujące się na wierzchu natnij na szerokość wstążki. Postaraj się, aby nacięcia znajdowały się w równej odległości od siebie, najlepiej w pobliżu miejsca zgięcia.
5
fioletowa koperta ozdobna
Włóż do koperty kartkę lub zaproszenie, a następnie przewlecz wstążkę przez oba otwory koperty po wewnętrznej stronie i zawiąż w kokardkę po stronie zewnętrznej. Nadmiar wstążki odetnij po skosie, żeby się nie strzępiła.
Jak zrobić pudełko ozdobne - serce?
Jak zrobić kartkę walentynkową w ażurowe serduszka?
Jak zrobić kartkę walentynkową – zdrapkę?
Jak zrobić kartkę walentynkową z serduszkiem 3D?
 5/5 (2 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Sowa to tradycyjny symbol mądrości, a mądry człowiek wie, że miłość jest w życiu najważniejsza. Jeśli z okazji...
Jak zrobić kartkę walentynkową z sowami?
Sowa to tradycyjny symbol mądrości, a mądry człowiek...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub