Tutaj jesteś: Zdrowie > Choroby i Leczenie > Oczy i Wzrok > Jak leczyć jęczmień na oku?

Jak leczyć jęczmień na oku?

, specjalista Tipy.pl
 2.7/5 (646 ocen)
Oceń 
 1 z 5 
Jęczmień na oku spowodowany jest zatkaniem gruczołu łojowego na powiece lub bakteryjnym zakażeniem wokół rzęs. Tradycyjna medycyna często zaleca maści z antybiotykiem. Istnieje jednak kilka sposobów na pozbycie się jęczmienia domowym sposobem bez konieczności wizyty u lekarza.
Przeczytaj teraz: Jak wyleczyć jęczmień?
 2.7/5 (646 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (46)

Miśka1401 - 2014-01-30
Dobry sposób , lecz ją do usuwania jęczmienia używam wacika nasaczonego w herbacie rumiankowej.
grazyna2 - 2013-04-19
Tak- to działa , ale tylko wtedy, gdy swędzi, bo potem to już tylko szkodzi- rozsiewa się dalej pocierając
topielica - 2013-04-19
Zawsze przecierałam złotą obrączką i naprawdę to działało ,od lat już nie mam z jęczmieniami do czynienia -a miałam naprawdę z tym problem.
grazyna2 - 2013-04-10
Przecierać oko można obrączką, ale tylko wtedy, gdy poczujesz swędzenie, gdy jęczmień zaczyn asie budować, bo potem to już nic nie daje. Ulgę przynosi rumianek, ale też zwykła torebka herbaty- wystarczy ciepłą położyć na chore miejsce.
zenek50zenek - 2013-03-01
mi zawsze sam przechodzi
Tycha - 2013-01-24
Właśnie minął u mnie tydzień,odkąd wystąpił u mnie jęczmień.Pierwszy dzień nakładałam ciepły kompres z zaparzonego rumianku,daje ulgę.Poszłam do lekarza ogólnego,który przepisał mi maść na jęczmień,nazywa się Floxal (3mg Ofloxacin).Możliwe ,że w Polsce ma inną nazwę,wystarczy podać skład.Ja ją mam od niemieckiej lekarki.Po 5/7 dniach nie ma po jęczmieniu śladu:)
huehuehue - 2012-12-28
Najlepszy sposób to ślina psa, albo swoja własna! Wiem, bo sama próbowałam.
KlaudiaJabłońska - 2012-12-27
Ja słyszałam, że na jęczmień na oku dobry jest olej rycynowy. Nie wiem dokładnie jak się go stosuje, ale czytając na co dobry jest olej rycynowy natknęłam się, że leczy on właśnie jęczmień... stosuje się go bodajże jak kropelki do oczu, ale ręki nie dam sobie uciąć ;)
lori66534 - 2012-12-17
Oczywiście że przecieranie jęczmienia złotem jest najlepszym wyjściem. ja odkąd pamiętam pozbywałam się niechcianego gościa na powiece pocierając złotą obrączką mamy i tak zostało mi do dziś najlepszy sposób. ;D
Magi - 2012-10-27

Jak wcześniej pisałam na jęczmien oraz gradówke najlepsze jest siemie lniane. Przegotowuje sie w niewielkiej ilości wody az zrobi sie galaretka tak przygotowana naklada sie na powiekę i zmienia okłady żeby nie ostygły. Nawet jesli gradówka znajduje się pod powieką w tym miejscu skórka sie nagrzewa potem robi sie po jęczmieniu miękka i zaczyna lekko łuszczyć. Potem się ładnie rozchodzi i gradówka a właści trzpień cos jakby w odcisku wychodzi na wierzch bez duszenia i przekłówania czym kolwiek. Niczym sie przy tym nie zakazi ani nie dochodzi do infekcji, ponieważ cała treśc z chorego oka wyjdzie na powierzchnie powieki. Miałam na obu oczach okropny jeczmięń, który żadnymi kroplami ani maściami niechciał zejśc potem zrobiła się gradówka. Kilku okulistów sie doktoryzowało, poszło dużo pieniędzy na leki i nic.Potem gradówka byla twarda i przeszkadzała mi na oku bo nie otwierało sie do końca.

Juz miała wchodziłam do chirurga ze skierowaniem, kiedy strach mnie cofnął i nie poszłam.

Mój dziadek, który zawsze stosował na różne dolegliwości swoje specyfiki zalecił mi siemie lniane. Przykładałam i wszystko super wyszło i twarda gradówka rozmiękła i zrobiła się czerwona potem skórka ładnie pękła. Wszystko jakbyście wycisneli sobie pryszcza zagoiło sie szybko zrobił sie strupek i oko było wyleczone. Nie pozostał mi żaden ślad. Dodam, że to wszystko odbyło sie zupełnie bezbolesnie i bez stresu związanego z zabiegiem na oku.

POLECAM

Dodam jeszcze, że to samo siemie lniane doskonale wyciąga wrzody, nawet jesli sa okropnie duże i lekarze daja nam antybiotyki. Siemie lniane wszystko wyciagnie i cala sprawa zakończy sie świetnie. Widziałam to więc to szczera prawda. Bez lekarzy i antybiotyków.

Med Polonia - 2012-10-26
Szanowni Państwo,
jęczmień jest schorzeniem oka, którego – choć występuje stosunkowo często – nie powinniśmy lekceważyć. Tę dolegliwość pomagają zlikwidować ciepłe okłady. Jeśli jednak po kilku dniach jęczmień się nie zmniejszy, należy udać się do okulisty, który przepisze odpowiedni antybiotyk. Pamiętajmy, by nie próbować przekłuć jęczmienia. Podobną dolegliwością jest gradówka. Ona również przyjmuje postać guzka, ale pojawia się na wewnętrznej stronie powieki i zwykle nie powoduje bólu ani widocznej opuchlizny. W tym przypadku lepiej nie czekać z wizytą u okulisty. Gradówkę we wczesnej fazie rozwoju zwykle pomagają zlikwidować przepisane przez lekarza krople oraz ciepłe kompresy. Jeśli zastosowanie tych metod nie pomoże, konieczne może być interwencja chirurga.
Zespół poznańskiego szpitala Med Polonia
Magi - 2012-10-24

Pocieranie złotem to tylko rozgrzanie tego miejsca bo tak naprawde nie przyczynia się do niczego innego a złoto jest jałowe więc nie roznosi bakterii. Mój sposób z poprzednich wpisów jest sprawdzony i napewno zadziała bez szkody na zdrowiu.

Karolinas - 2012-10-23
Mama zawsze polecała mi tę metodę z pocieraniem złotem. Pamiętajmy jednak aby pocierać jęczmień prawdziwym złotem ;) tombak w niczym nam nie pomoże!
Magi - 2012-07-15

Mój sposób z ciepłym siemieniem lnianym jest na duży jęczmień lub już na gradówkę. Własnie jeżeli długo się utrzymuje i sam nie zchodzi to wtedy nie krople do oczu ani maści ale właśnie okłady z ciepłego siemienia lnianego. Gotuje sie nasiona w niewielkiej ilości wody aż się utworzy taka galaretka i wtedy to razem z nasionkami nakłada sie na powiekę, na waciku. Aż do skutku(zmieniając na ciepły) czyli aż się skórka zrobi na bablu taka rozmiekła i wtedy ładnie wychodzi. Bez żadnego cięcia powieki ani żadnych innych zabiegów inwazyjnych u okulisty. Już kilka razy w ten sposób wyleczyłam jęczmień i gradówkę. Nawet jeśli już gradówka była bardzo długo na oku.

SI - 2012-07-15
Mam jęczmień od czasu do czasu, bo noszę soczewki. Sprawdzony sposób to... nie robić absolutnie nic, samo przejdzie. :P Dzień-dwa i się wchłonie.
Jeśli jęczmień jest malutki i troszkę boli powieka, to nie panikujcie i kombinujcie ze smarowidłami, bo możecie jeszcze bardziej zapchać ten gruczoł,albo spowodować inne podrażnienia i będzie tylko gorzej.
Kiedy do twojego oka dostaną się bakterie, mogą one wywołać jego obrzęk, zaczerwienienie, swędzenie, a nawet ból....
Domowe sposoby na jęczmień na oku
Kiedy do twojego oka dostaną się bakterie, mogą one...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub