Tutaj jesteś: Jedzenie i Picie > Kuchnia Światowa i Regionalna > Kuchnia chińska > Jak zrobić chińskie pierożki?
Jak zrobić chińskie pierożki?

Jak zrobić chińskie pierożki?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 5/5 (1 ocen)
Oceń 
Pierożki... ruskie, polskie, żydowskie, węgierskie – kochamy je w każdym wydaniu. Jednak szczególnie apetyczne są pierożki po chińsku. Ich lepienie wymaga trochę pracy, ale efekt wart jest każdej poświęconej na ich przygotowanie minuty. To prosty i smaczny pomysł na oryginalny i zdrowy obiad. Poniżej dowiesz się jak zrobić chińskie pierożki, jak przygotować do nich farsz i podać je w wersji gotowanej lub smażonej. Zaczinami?
pęczek szczypiorku, 0,5 kg mielonej wieprzowiny, 2 łyżki sosu sojowego, 1 łyżeczka cukru, sól, 1 łyżeczka białego pieprzu, 1 łyżeczka oleju sezamowego (do kupienia tutaj), 2 szalotki, 2 plastry świeżego imbiru, 2 łyżeczki skrobi kukurydzianej, 1 łyżeczka oleju roślinnego, ciasto na chińskie pierożki (gotowe lub przygotowane według przepisu zamieszczonego poniżej)
1
chińskie pierożki - krok 1
Najpierw zajmij się przygotowaniem farszu. Drobno posiekaj szczypiorek. Poszczególne kawałki powinny mieć grubość około 3mm.
2
chińskie pierożki - krok 1
W dużej misce wymieszaj szczypiorek z 1 łyżeczką soli. Odstaw miskę na bok. Sól sprawi, że szczypiorek „zwiędnie”, dzięki czemu będzie go później łatwiej przemiksować na farsz.
3
chińskie pierożki - krok 3
W międzyczasie posiekaj imbir i 2 szalotki, a następnie zmieszaj je z 1 szklanką wody. Tej mikstury użyjesz do aromatyzowania mięsnego farszu.
4
chińskie pierożki - krok 4
Uwiędnięty szczypiorek dobrze wymieszaj z mieloną wieprzowiną, sosem sojowym, cukrem i 1 łyżeczką soli.
5
chińskie pierożki - krok 5
Powoli wlewaj do farszu rozcieńczone wodą szalotkę i imbir. Obracaj łyżką w jednym kierunku, mieszając całość do osiągnięcia konsystencji papki. Dodaj olej sezamowy i roślinny i mieszaj całość jeszcze przez minutę. Dzięki temu mięso wchłonie płynne składniki, a ty uzyskasz soczysty farsz. Odstaw go na bok.
6
chińskie pierożki - krok 6
Teraz nadszedł czas na ciasto. Jeżeli nie dysponujesz gotowym ciastem na pierożki chińskie, skorzystaj z przepisu zamieszczonego tutaj. Uzyskasz z niego około 24 sztuk pierożków.

Jeden okrągły kawałek ciasta połóż płasko na dłoni. Na jego środek nałóż około 1 łyżeczkę farszu. Palec wskazujący zanurz w szklance z wodą i zwilż całą krawędź ciasta. Z jednej strony ciasta zrób trzy falbanki, a następnie złóż koło z ciasta na pół zamykając farsz w środku. Oba brzegi ciasta dokładnie sklej ze sobą.
strona 1 z 2następna >
Przeczytaj teraz: Jak jeść pałeczkami?
 5/5 (1 ocen)
Oceń 

  • Komentarze Tipy.pl (0)

Pewnie zastanawiacie się co to są kartacze? Jest to regionalna potrawa wywodząca się z Podlasia. Wyglądem przypomina...
Jak zrobić kartacze?
Pewnie zastanawiacie się co to są kartacze? Jest to regionalna potrawa wywodząca się...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub