Tutaj jesteś: Jedzenie i Picie > Przepisy Świateczne > Przepisy Bożonarodzeniowe > Jak oczyścić rybę z łusek?

Jak oczyścić rybę z łusek?

, specjalista Tipy.pl
 2.7/5 (6 ocen)
Oceń 
Łuski ryb usuwa się na różny sposób w zależności od sposobu ich osadzenia w skórze. Możemy je skrobać, golić lub parzyć.
1
Zdecydowanie szybciej można oczyścić rybę z łusek, pocierając ją drobną tarką. Przed rozpoczęciem obierania, można ją zanurzyć w gorącej (nie wrzącej) wodzie na chwilkę - nie za długo bo popęka skórka.
2
Rybę będzie łatwiej oczyścić jeśli wcześniej pokropimy ją delikatnie octem oraz pozostawimy ją na parę minut.
3
Łusek z ryby możemy się pozbyć poprzez ich ogolenie. W ten prosty sposób bardzo szybko poradzimy sobie z łuskami a powierzchnia ryby będzie gładka i jasna. Można golić szczupaka, sandacza, karasia, certę i pstrąga.
Jak filetować śledzie?
Jak zrobić sernik z kwaśną śmietaną?
Jak dekorować ciastka na Boże Narodzenie?
Jak zrobić karpia w szarym sosie?
 2.7/5 (6 ocen)
Oceń 

  • Komentarze Tipy.pl (3)

gmf - 2013-08-12

to dotyczy każdej ryby

hahaha - 2013-08-12
Karpia? jak on ma z 10 łusek xD. BEEEEKA
gmf - 2013-05-15
porada Pani Żeni: ułóż rybę najlepiej w czystym zlewozmywaku polej wodą /ok 70 st. C/ i następnie delikatnie nożem zbierz łuski i śluz. odkąd to stosuję sprawianie karpia na Wigilię nie jest kłopotem. Jeszcze trzeba go ok 1 godz moczyć aby usunąć krew. Najbardziej humanitarną metodą uśpienia karpia jest szybkie wlanie octu w oskrzela.
Planujesz na obiad rybę i zamierzasz właśnie iść do sklepu na zakupy? Tutaj dowiesz się jak rozpoznać świeżość ryby....
Jak sprawdzić czy ryba jest świeża?
Planujesz na obiad rybę i zamierzasz właśnie iść...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub