Tutaj jesteś: Jedzenie i Picie > Przepisy Świateczne > Przepisy Bożonarodzeniowe > Jak oczyścić rybę z łusek?

Jak oczyścić rybę z łusek?

, specjalista Tipy.pl
 2.7/5 (6 ocen)
Oceń 
Łuski ryb usuwa się na różny sposób w zależności od sposobu ich osadzenia w skórze. Możemy je skrobać, golić lub parzyć. Każdy może wybrać sposób, który będzie dla niego najlepszy. Wbrew pozorom to wcale nie jest skomplikowane, ale wymaga czasu. Mistrzowie kuchni wiedzą, że przy odrobinie wprawy czynność będzie coraz łatwiejsza, dlatego warto spróbować wszystkich metod i wybrać najbardziej skuteczną. Poniżej znajdziecie wskazówki, które pomogą wam opanować tą sztukę.
1
Zdecydowanie szybciej można oczyścić rybę z łusek, pocierając ją drobną tarką. Przed rozpoczęciem obierania, można ją zanurzyć w gorącej (nie wrzącej) wodzie na chwilkę - nie za długo bo popęka skórka.
2
Rybę będzie łatwiej oczyścić jeśli wcześniej pokropimy ją delikatnie octem oraz pozostawimy ją na parę minut.
3
Łusek z ryby możemy się pozbyć poprzez ich ogolenie. W ten prosty sposób bardzo szybko poradzimy sobie z łuskami a powierzchnia ryby będzie gładka i jasna. Można golić szczupaka, sandacza, karasia, certę i pstrąga.
Jak przechowywać ryby?
Jak kisić buraki?
Jak usmażyć karpia?
Jak zrobić sernik z jabłkami i karmelem?
Przeczytaj teraz: Jak oprawić rybę?
 2.7/5 (6 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (3)

gmf - 2013-08-12

to dotyczy każdej ryby

hahaha - 2013-08-12
Karpia? jak on ma z 10 łusek xD. BEEEEKA
gmf - 2013-05-15
porada Pani Żeni: ułóż rybę najlepiej w czystym zlewozmywaku polej wodą /ok 70 st. C/ i następnie delikatnie nożem zbierz łuski i śluz. odkąd to stosuję sprawianie karpia na Wigilię nie jest kłopotem. Jeszcze trzeba go ok 1 godz moczyć aby usunąć krew. Najbardziej humanitarną metodą uśpienia karpia jest szybkie wlanie octu w oskrzela.
Jak pozbyć się zapachu ryby?
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub