Tutaj jesteś: Święta i Uroczystości > Urodziny > Imprezy Urodzinowe > Jak zrobić piniatę?
Jak zrobić piniatę?

Jak zrobić piniatę?

, specjalista Tipy.pl
 3.6/5 (5 ocen)
Oceń 
Pragniesz zorganizować wspaniałą zabawę na urodzinach swojego dziecka lub przygotować dla niego urodzinowy prezent? Wykonaj kolorową piniatę pełną słodkości i wciągnij wszystkich do zwariowanej zabawy!
stare gazety, mąka, woda, balon, mocny sznurek, farbki, cekiny lub brokat, kolorowa bibułka, naklejki i inne ozdoby, słodkości (jako zawartość piniaty): cukierki, gumy do żucia, oranżadki, lizaki, konfetti, karteczki z żartobliwymi hasłami, drobne breloczki, baloniki, lekkie długopisy
1
Piniata
Nadmuchaj balonik tak, aby był dość duży i mocno go zawiąż. Wymieszaj 1 część wody z 1 częścią mąki i wlej miksturę do garnka. Gotuj ją, nieustannie mieszając aż bardzo zgęstnieje i zmieni się w klej. Gdyby nadal była za rzadka, dosyp trochę mąki. Uważaj, aby nie przypalić!
2
Robienie piniaty
Porwij gazetę na kawałki, najlepiej na pasy i kolejno pasek po pasku naklejaj ją na balon używając zrobionego przez siebie kleju. Jest to nieco czasochłonne, bo trzeba poczekać aż każda warstwa trochę przeschnie, zanim naklei się kolejną. Należy nałożyć co najmniej 5-6 takich warstw. Aby się nie pomylić oznacz gotową warstwę np. robiąc na niej kropki markerem. Oczywiście miejsce, z którego wystaje zawiązana końcówka balonu powinno pozostać niezaklejone. Kiedy nałożysz już wystarczającą ilość warstw, odłóż całość do wyschnięcia na co najmniej dobę (najlepiej blisko kaloryfera).
3
Robienie piniaty 2
Jeśli balon znajdujący się w środku do tej pory nie pękł, przebij go i usuń pozostałości wytrząsając balonik przez powstały po końcówce balonu otwór.Teraz pomaluj swoją okrągłą formę farbkami i ozdób w dowolny sposób. Pamiętaj, że piniata powinna być jak najbardziej kolorowa i wesoła - dodaj cekiny, drobne koraliki, brokat, naklejki i (koniecznie) cienkie paseczki kolorowej bibuły, które będą przyklejone tylko częściowo, a ich pozostała część powiewać będzie na wietrze.
Jak zrobić kartkę z wyskakującymi balonami?
Pomysły na urodziny chłopaka
Jak zorganizować urodziny dla dziecka?
Jak zrobić kartkę urodzinową?
Ostrzeżenia
  • Zwróć uwagę, czy w pobliżu piniaty nie ma na ziemi żadnych dołków lub kamieni. Gdyby dziecko potknęło się z długim kijem w ręku, mogłoby dojść do niebezpiecznego wypadku.
Wskazówki
Zawiąż piniatę odpowiednio mocno. Wypełniona mnóstwem słodyczy i drobnych zabawek może się ona okazać naprawdę ciężka!
strona 1 z 2następna >
 3.6/5 (5 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (3)

arimor - 2014-02-03

Oczywiście, to jeden z pomysłów na to, jak można bezkarnie powrócić do czasów dzieciństwa :).

Pozdrawiam i korzystajcie z radością!

gregola2000 - 2014-02-03
Fajny pomysł.
kasiulek_1994 - 2013-05-27
Niezły patent na dodatkową zabawę, dorośli też mogą się bawić;P
Urodziny Waszego dziecka zbliżają się wielkimi krokami, a Wy nie macie pomysłu, jak je przygotować? Chcielibyście...
Jak zorganizować urodziny dziecka w stylu Harrego Pottera?
Urodziny Waszego dziecka zbliżają się wielkimi krokami...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub