Tutaj jesteś: Dom i Ogród > Ogrody > Uprawa Warzyw > Jak uprawiać seler?
Jak uprawiać seler?

Jak uprawiać seler?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 3/5 (1 ocen)
Oceń 
Seler można uprawiać w każdym klimacie jednak ważne, aby w odpowiednim czasie go zasadzić. Wzrost niektórych jego odmian może potrwać nawet do 4 miesięcy zatem należy wcześniej przeczytać informacje na etykiecie. Wszystkie odmiany selera nie lubią upalnego lata dlatego najlepiej jest je sadzić wczesną wiosną.
1
Seler najlepiej rośnie na glebie żyznej zasobnej w składniki odżywcze. Nie udaje się na terenach podmokłych i glebach zakwaszonych. Dobrze jest jesienią użyźnić ziemię obornikiem lub innym nawozem organicznym. Najlepsze pH dla selera to 6.0-7.5. Gleba powinna być również zasobna w wapń. Seler najlepiej rośnie na stanowisku słonecznym jednak bardzo odpowiada mu również półcień.
2
Łatwiej jest kupić sadzonki niż uprawiać seler z nasion. Nasiona wysiewamy płytko od drugiej połowy lutego do początku marca do skrzynek na parapecie na mocno wilgotną ziemię i dociskamy je do podłoża deseczką (nie przysypywać ziemią). Należy utrzymywać ziemię stale wilgotną oraz temperaturę 21-24 stopnie C. Dobrze jest owinąć skrzynki folią, aby utrzymać odpowiednią wilgoć i często zraszać. Temperatura w nocy również powinna być dość wysoka zatem można na noc przestawiać skrzynki na taboret obok kaloryfera (na parapecie może być za zimno).
3
Po około 2-3 tygodniach pikujemy do małych pojemniczków po jogurtach na taką samą głębokość a następnie wysadzamy również na taką samą głębokość od maja do początku czerwca w rozstawie 20 x 15 cm.
4
Seler naciowy wysiewa się również w połowie lutego i przepikowuje po utworzeniu pierwszego liścia właściwego. Pod koniec kwietnia wysadza się go do gruntu po wcześniejszym zahartowaniu.
5
Często podlewaj seler (najlepiej rano), tak, aby ziemia była stale wilgotna i regularnie pozbywaj się chwastów gdyż nie lubi on konkurencji. Podczas pielęgnacji, uważaj, aby nie przysypywać selera.
Jak zbierać nasiona pomidorów?
Jak hodować rabarbar?
Jak uprawiać pomidory?
Jak sadzić cebulę?
 3/5 (1 ocen)
Oceń 

  • Komentarze Tipy.pl (0)

E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub