Tutaj jesteś: Jedzenie i Picie > Gotowanie i Pieczenie > Podstawy gotowania > Jak ubić śmietanę na sztywno?
Jak ubić śmietanę na sztywno?

Jak ubić śmietanę na sztywno?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 5/5 (1 ocen)
Oceń 
Ubicie śmietany na sztywną, ale nie nazbyt gęstą konsystencję to sztuka, ale tylko wówczas, jeżeli nie wie się jak to zrobić. Dzięki tej prostej poradzie dowiesz się jak ubijać śmietanę do deserów, wypieków i innych kulinarnych zastosowań. Przekonaj się jakie to proste.
1
Przede wszystkim musisz się zaopatrzyć w odpowiednią śmietanę. Żeby ubić ją na sztywno, musisz kupić śmietanę, która jest tłusta: kremówkę, 36% lub 30%. Rzadką śmietanę zachowaj raczej do innych kuchennych zastosowań. Żeby śmietana była słodka, przed jej ubiciem dodaj do niej 2 łyżki cukru pudru (w przeliczeniu na jedną szklankę).
2
ubijanie śmietany - krok 2
Miska, w której będziesz ubijać śmietanę, musi być schłodzona. Również sama śmietana powinna być zimna.
3
ubijanie śmietany - krok 3
Mikser ustaw na najwyższe obroty. Ubijaj śmietanę z cukrem do czasu, aż końcówki miksera zaczną zostawiać na niej widoczne ślady. Wówczas zredukuj prędkość miksera na średnio-dużą i kontynuuj ubijanie śmietany, aż zrobi się sztywna (gdy uformujesz z niej czubek, przez chwilę pozostanie on nieruchomo).
4
ubijanie śmietany - krok 4
Jeżeli przemiksujesz śmietanę, nie wpadaj w panikę. Wlej do miski odrobinę świeżej, nieubitej śmietany i wmieszaj ją gumową szpatułką. Powtórz proces, dopóki wszystkie grudki nie znikną.
Jak przyrządzić szpinak?
Jak filetować śledzie?
Jak marynować mięso i drób?
Jak długo gotować?
Przeczytaj teraz: Jak przyrządzić szpinak?
 5/5 (1 ocen)
Oceń 

  • Komentarze Tipy.pl (2)

topielica - 2014-01-19
Ja z reguły używam sztywnika do kupienia w każdym sklepie i to za grosze zawsze dodaję do ubijanej śmietany i nie ma szans aby nie wyszła.
Agniesia2678 - 2013-12-08
najlepiej dodać szczyptę soli lub kilka kropel soku z cytryny. Ewentualnie w drodze konieczności ,,Śnieżkę'' lub żelatynę :)
Oprócz faktu, że szparagi są pyszne i łatwe do przyrządzenia, mają właściwości moczopędne, wpływają dobrze na serce,...
Jak gotować szparagi?
Oprócz faktu, że szparagi są pyszne i łatwe do przyrządzenia, mają właściwości...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub