Tutaj jesteś: Jedzenie i Picie > Żywność > Ryby > Jak pozbyć się zapachu ryby?

Jak pozbyć się zapachu ryby?

, specjalista Tipy.pl
 2/5 (228 ocen)
Oceń 
Zapach ryby nie jest najpiękniejszym zapachem świata a co gorsze, tak jak zapachu cebuli czy czosnku, ciężko jest się go pozbyć. Podpowiemy co robić, by szybko i skutecznie pozbyć się zapachu ryby.
1
Aby usunąć przykry zapach ryby lub cebuli z rąk należy je umyć w słonej wodzie i skropić ręce cytryną.
2
Aby usunąć zapach ryby z patelni należy przetrzeć ją fusami z herbaty
3
Talerze oraz sztućce po rybach, śledziach, cebuli należy na kilka minut zanurzyć w zimnej wodzie z solą, a następnie umyć ciepłą wodą. Będą wówczas idealnie czyste, nabiorą ładnego połysku oraz będą całkowicie pozbawione przykrego zapachu.
4
Zapach smażącej się ryby będzie mniej intensywny, jeśli do skwierczącego na patelni tłuszczu dodamy parę kropel soku z cytryny.
5
W celu pozbycia się przykrej woni śledzi z naczyń, należy je przed umyciem spłukać zimną wodą.
6
W celu usunięcia silnego zapachu przy smażeniu ryby, należy do oleju włożyć obrany i pokrojony na cząstki ziemniak.
7
Aby usunąć nieprzyjemny zapach flądry należy podczas czyszczenia usunąć również skórę z ciemnej strony ryby.
8
Gotując rybę o silnym zapachu (dorsz, flądra, sum, makrela, szczupak) należy dodać dużo warzyw i przypraw oraz na jeden litr wody pół szklanki soku z kiszonych ogórków lub około 50g octu.
9
Jeżeli do wody, w której gotujemy rybę wlejemy troszkę mleka, straci ona nieprzyjemny zapach i będzie delikatniejsza w smaku.
Jak smażyć kurki?
Jak łowić na spinning?
Jak karmić bojownika?
Jak przygotować rybę w galarecie?
Przeczytaj teraz: Jak oprawić rybę?
 2/5 (228 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (1)

grom - 2011-12-23
jak pozbyć sie przykrego zapachu ryby
Wędkowanie nie może obyć się bez robaków, jako przynęty. Każdy wędkarz wie, że ich dobór to połowa sukcesu, chociaż...
Jak zrobić przynętę bez robaków?
Wędkowanie nie może obyć się bez robaków, jako przynęty...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub