Tutaj jesteś: Jedzenie i Picie > Żywność > Ryby > Jak pozbyć się zapachu ryby?

Jak pozbyć się zapachu ryby?

, specjalista Tipy.pl
 2/5 (229 ocen)
Oceń 
Zapach ryby nie jest najpiękniejszym zapachem świata a co gorsze, tak jak zapachu cebuli czy czosnku, ciężko jest się go pozbyć. Podpowiemy co robić, by szybko i skutecznie pozbyć się zapachu ryby.
1
Aby usunąć przykry zapach ryby lub cebuli z rąk należy je umyć w słonej wodzie i skropić ręce cytryną.
2
Aby usunąć zapach ryby z patelni należy przetrzeć ją fusami z herbaty
3
Talerze oraz sztućce po rybach, śledziach, cebuli należy na kilka minut zanurzyć w zimnej wodzie z solą, a następnie umyć ciepłą wodą. Będą wówczas idealnie czyste, nabiorą ładnego połysku oraz będą całkowicie pozbawione przykrego zapachu.
4
Zapach smażącej się ryby będzie mniej intensywny, jeśli do skwierczącego na patelni tłuszczu dodamy parę kropel soku z cytryny.
5
W celu pozbycia się przykrej woni śledzi z naczyń, należy je przed umyciem spłukać zimną wodą.
6
W celu usunięcia silnego zapachu przy smażeniu ryby, należy do oleju włożyć obrany i pokrojony na cząstki ziemniak.
7
Aby usunąć nieprzyjemny zapach flądry należy podczas czyszczenia usunąć również skórę z ciemnej strony ryby.
8
Gotując rybę o silnym zapachu (dorsz, flądra, sum, makrela, szczupak) należy dodać dużo warzyw i przypraw oraz na jeden litr wody pół szklanki soku z kiszonych ogórków lub około 50g octu.
9
Jeżeli do wody, w której gotujemy rybę wlejemy troszkę mleka, straci ona nieprzyjemny zapach i będzie delikatniejsza w smaku.
Jak gotować ryby?
Jak filetować śledzie?
Przechowywanie ryb
Jak przygotować rybę w galarecie?
 2/5 (229 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (1)

grom - 2011-12-23
jak pozbyć sie przykrego zapachu ryby
Są ryby, których nie można jeść? Przecież to jeden z najzdrowszych rodzajów żywności. Pełne zdrowych tłuszczy i białka...
Jakich ryb nie jeść?
Są ryby, których nie można jeść? Przecież to jeden z najzdrowszych rodzajów żywności...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub