Tutaj jesteś: Dom i Ogród > Rośliny, Kwiaty i Zioła > Rośliny doniczkowe > Jak czyścić liście roślin doniczkowych?
Jak czyścić liście roślin doniczkowych?

Jak czyścić liście roślin doniczkowych?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 5/5 (1 ocen)
Oceń 
Zakurzone liście kwiatów nie wyglądają zbyt estetycznie. Wyczyszczenie ich jest jednak dla wielu osób wyzwaniem. Duża ilość listków i pewna ilość czasu, jaką trzeba poświęcić na czyszczenie może zniechęcać. Przedstawię kilka sposobów odkurzania i odświeżania naszych roślin, które są skuteczne i nie wymagają, aż tak dużego nakładu czasu i pracy.
woda, ściereczka, skórka bananowa, cytryna, piwo, ocet, ludwik
1
Skórka bananowa - idealnie nadaje się do wycierania z liści kurzu. Zawarte w niej substancje dodatkowo nabłyszczają i odżywiają listki.
2
Piwo - przecieramy liście szmatką nasączoną odgazowanym piwem. Liście bardzo ładnie błyszczą po takim zabiegu.
3
Ściereczki nasączone nawozem i nabłyszczaczem - są dostępne w dobrych kwiaciarniach i sklepach ogrodniczych. Po stosowaniu takich ściereczek kurz nie gromadzi się już tak szybko na oczyszczonych liściach.
4
Szmatka nasączona wodą - najprostszy sposób, jednak ważne jest, aby woda była ciepła. Pozwoli to uniknąć pozostawienia plam na liściach.
5
Woda i olej - do ciepłej wody dodajemy odrobinę oleju. W efekcie liście będą lśniące.
6
Woda i płyn Ludwik - metoda nieco kontrowersyjna. Polega na dodaniu do ciepłej wody pół kropli Ludwika. Podobno ochrania liście przed kurzem i robactwem.
7
Woda i cytryna/ocet - stosuje się tak w/w.
Jak pielęgnować jukę?
Jak pielęgnować gardenię?
Jak pielęgnować paprotki?
Jak uprawiać kawę arabską w domu?
Ostrzeżenia
  • Powyższe metody nie dotyczą roślin o włochatych listkach. Uważam, że w takim przypadku lepiej czyścić rośliny na sucho.
Wskazówki
Podczas mycia roślin przy użyciu wody warto zagotować ją i pozostawić do przestygnięcia. Wyeliminuje to powstawanie plam po czyszczeniu.
Przeczytaj teraz: Jak pielęgnować paprotki?
 5/5 (1 ocen)
Oceń 

  • Komentarze Tipy.pl (0)

Orchidea jest pięknym kwiatem i ozdobi Twoje mieszkanie na długi czas. Jak wybrać odpowiednią? Przeczytaj poniżej.
Jak wybrać Orchideę do domu?
Orchidea jest pięknym kwiatem i ozdobi Twoje mieszkanie na długi czas. Jak wybrać...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub