Tutaj jesteś: Dom i Ogród > Rośliny, Kwiaty i Zioła > Rośliny doniczkowe > Jak czyścić liście roślin doniczkowych?

Jak czyścić liście roślin doniczkowych?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 5/5 (1 ocen)
Oceń 
Zakurzone liście kwiatów nie wyglądają zbyt estetycznie. Wyczyszczenie ich jest jednak dla wielu osób wyzwaniem. Duża ilość listków i pewna ilość czasu, jaką trzeba poświęcić na czyszczenie może zniechęcać. Przedstawię kilka sposobów odkurzania i odświeżania naszych roślin, które są skuteczne i nie wymagają, aż tak dużego nakładu czasu i pracy.
woda, ściereczka, skórka bananowa, cytryna, piwo, ocet, ludwik
1
Skórka bananowa - idealnie nadaje się do wycierania z liści kurzu. Zawarte w niej substancje dodatkowo nabłyszczają i odżywiają listki.
2
Piwo - przecieramy liście szmatką nasączoną odgazowanym piwem. Liście bardzo ładnie błyszczą po takim zabiegu.
3
Ściereczki nasączone nawozem i nabłyszczaczem - są dostępne w dobrych kwiaciarniach i sklepach ogrodniczych. Po stosowaniu takich ściereczek kurz nie gromadzi się już tak szybko na oczyszczonych liściach.
4
Szmatka nasączona wodą - najprostszy sposób, jednak ważne jest, aby woda była ciepła. Pozwoli to uniknąć pozostawienia plam na liściach.
5
Woda i olej - do ciepłej wody dodajemy odrobinę oleju. W efekcie liście będą lśniące.
6
Woda i płyn Ludwik - metoda nieco kontrowersyjna. Polega na dodaniu do ciepłej wody pół kropli Ludwika. Podobno ochrania liście przed kurzem i robactwem.
7
Woda i cytryna/ocet - stosuje się tak w/w.
Jak dbać o anturium?
Jak hodować orchidee?
Jak podlewać paprocie?
Jak pielęgnować azalie w domu?
Ostrzeżenia
  • Powyższe metody nie dotyczą roślin o włochatych listkach. Uważam, że w takim przypadku lepiej czyścić rośliny na sucho.
Wskazówki
Podczas mycia roślin przy użyciu wody warto zagotować ją i pozostawić do przestygnięcia. Wyeliminuje to powstawanie plam po czyszczeniu.
Przeczytaj teraz: Jak pielęgnować anturium?
 5/5 (1 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Niezwykle ważne jest, by przycinać storczyki, zwłaszcza po kwitnieniu, jeżeli chcesz pobudzić je do dalszego wzrostu i...
Jak przycinać storczyki?
Niezwykle ważne jest, by przycinać storczyki, zwłaszcza po kwitnieniu, jeżeli chcesz...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub