Tutaj jesteś: Hobby, Gry i Zabawy > Rękodzielnictwo > Krawiectwo i Przerabianie Ubrań > Jak uszyć poszewkę na poduszkę?

Jak uszyć poszewkę na poduszkę?

, specjalista Tipy.pl
 4.5/5 (211 ocen)
Oceń 
Poduszki są ozdobą każdego domu. Odpowiednia ich kolorystyka może wzbogacić jego wnętrze. Możesz ułożyć je na kanapie czy fotelu, a Twoje mieszkanie od razu stanie się bardziej przytulne. Jednak nie zawsze istnieje możliwość kupna takiego koloru, który najbardziej by ci odpowiadał. Doskonałym rozwiązaniem jest więc samodzielne ich szycie. Poniżej znajdziesz wskazówki jak to zrobić.
Materiał, Poduszka, Nici, Linijka i kreda, Nożyczki
1
Zmierz dokładnie wszystkie boki poduszki i dodaj po 4 cm do każdego wymiaru na margines szwu. Rozłóż materiał i zaznacz na nim przy pomocy linijki i kredy wymiary poduszki.
2
Wytnij kawałek na wierzch poduszki według zaznaczonych wymiarów. Na spód potrzebne będą dwa kawałki materiału. Każdy z nich powinien mieć połowę długości dłuższego boku z dodatkiem 5 cm, a krótszy bok powinien być równy z pobranym z poduszki wymiarem.
3
Podwiń brzeg lub oprzyj pionową krawędź obu wyciętych kawałków, które przeznaczone są na spód. Kawałek materiału przeznaczony na wierzch poduszki złóż z jedną częścią przeznaczoną na spód prawą stroną materiału do środka. Zszyj oba kawałki wzdłuż wszystkich boków z marginesem około 1,5 cm.
4
Do tak przygotowanej całości doszyj w ten sam sposób drugą część spodu. Rozprasuj powstałe szwy, a nadmiar materiału w rogach poszewki ponacinaj.
5
Przewróć całą poszewkę na prawą stronę i rozprasuj. Do tak przygotowanej powłoczki możesz włożyć poduszkę.
Jak zrobić prostą różę ze wstążki?
Jak uszyć poszewkę na poduszkę w 5 minut?
Jak uszyć bluzkę zapinaną na szyi?
Jak zrobić różę ze wstążki?
Wskazówki
  • W miejscach gdzie obie części spodu zachodzą na siebie możesz zrobić dziurki i przyszyć ozdobne guziki.
  • Na wierzchu poszewki możesz naszyć aplikację lub przyszyć koraliki.
 4.5/5 (211 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Jak zrobić poszewkę na poduszkę ze starej koszuli?
"Każda rzecz o czymś śni odstawiona, jeszcze chce modna...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub