Tutaj jesteś: Zdrowie > Choroby i Leczenie > Przeziębienia i Grypa > Jak zwalczyć katar?
Jak zwalczyć katar?

Jak zwalczyć katar?

, specjalista Tipy.pl
 1.1/5 (183 ocen)
Oceń 
Na rynku istnieje wiele leków obiecujących, że katar zniknie jednak nie zawsze działają i często mają efekty uboczne. Można jednak zatrzymać katar w sposób bezpieczny, tani, naturalny i przede wszystkim skuteczny. Poniżej dowiesz się jak leczyć katar w sposób naturalny.
1
2-3 razy dziennie pij ziołową herbatę. Zagotuj szklankę wody z łyżeczką czarnego bzu, łyżeczką świeżej mięty, łyżeczką krwawnika pospolitego i 1/4 łyżeczki pieprzu cayenne. Gotuj przez 5 min. Odstaw herbatę na bok i poczekaj aż przestygnie. Wypicie herbaty spowoduje, że katar się na początku jeszcze bardziej zwiększy jednak szybciej przejdzie.
2
2 razy dziennie jedz 30g świeżej rzeżuchy. Rzeżucha jest jednym z naturalnych środków zwalczających katar i kaszel. Może być ona spożywana w sałatkach, jako dodatek do kanapek lub zaparzona i wypita jako herbatka ziołowa. Aby zrobić herbatę należy wsypać dodać 2 lub 3 łyżeczki suchej rzeżuchy do wrzącej wody, zaparzać 5 min i wypić.
3
Obierz mały kawałek imbiru, o wielkości cukierka, a następnie delikatnie żuć korzeń i połykaj sok. Imbir rozgrzewa ciało, poprawia krążenie krwi i przyśpiesza walkę z katarem. Aby katar był pod kontrolą, żuj imbir 2-3 razy dziennie.
4
Stosuj leki homeopatyczne takie jak: Alium cepa, Cinnabaris, Kalium bichromicum, Hepar sulfuris calcareus czy Ferrum phosphoricum.
Jak odetkać zatkany nos?
Jak leczyć koci katar?
Jak szybko wyleczyć katar?
Jak pokonać katar?
 1.1/5 (183 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (7)

enedue - 2012-01-25
Jeśli naturalne i domowe sposoby na katar to brakuje w tej liście jeszcze przecież jakże świetnych inhalacji. Parówki na katar moim zdaniem sa najlepsze, brałam kiedyś różne leki, ale to na niewiele się zdało. Ciepłe powietrze z inhalacji świetnie pomogło ostatnio pozbyć mi się uporczywego kataru. Ja robiłam albo z ziółek, albo z olejków z drzewa herbacianego - wybór jest duży. jedno co mogę powiedzieć, to polecam, bo naprawdę katar nie trwał tydzień, jak to mówi znane wszystkim przysłowie.
Apotamkin - 2011-03-13
Magda - 2010-09-14

Do Dora XD: Leki z apteki to głównie chemia. Poza tym nie można ich brać dłużej niż tydzień. Krople do nosa w wielu przypadkach uzależniają. Więc jak chcesz to zażywaj sobie co chcesz, twoja sprawa i nie pisz bzdur skoro nawet nie wiesz o czym piszesz babo!

Dora XD - 2010-09-13
karolka - 2010-04-28
Dziewczyny przez was nie moge się nawet wypowiedzieć :-) zabrałyście mi całą przyjemnośc podzielenia się z innymi moimi doświadczeniami :-) A ja lubię się chwalić kiedy coś mi wychodzi, lubie udzielać rad, a tu co - wy to wszystko juz wiecie,a może nawet jesteście mądrzejsze ode mnie :-)
Sanienka - 2010-04-26
No właśnie brakuje w tym artykule świetnie działającego Euphorbium compositum s. Jest łatwy do zaaplikowania i bardzo skuteczny, u mnie cała rodzina go bierze w czasie kataru i mija on bardzo szybko.
marfanka - 2010-04-26
Zgadzam się autorem artykułu, że leki homeopatyczne świetnie radzą sobie z katarem i nie podrażniają śluzówki nosa. Ja stosuję homeopatyczny aerozol euphorbium, nie wysusza śluzówki nosa, działa bakteriobójczo i wirusobójczo, w przeciwieństwie do preparatów typu otrivin nie przynosi ulgi tylko na kilka godzin, wspomaga odbudowe śluzówki nosa. Można go stosować również u małych dzieci.
Jak pokonać katar?
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub