Tutaj jesteś: Dom i Ogród > Wnętrza > Okna, drzwi i ściany > Jak uszyć zasłonki do przedpokoju?
Jak uszyć zasłonki do przedpokoju?

Jak uszyć zasłonki do przedpokoju?

, specjalista Tipy.pl
 5/5 (1 ocen)
Oceń 
Zasłonki są potrzebne w każdym przedpokoju o ile oczywiście znajduje się w nim okno. Przedstawione zasłonki są bardzo ładne oraz niezwykle praktyczne. Aby wyglądnąć na zewnątrz nie musisz odsłaniać zasłony. Wbudowania wstawka z firanki na wysokości oczu pozwoli ci zobaczyć wszystko co dzieje się za oknem a ciemna zasłona pozwoli zachować cień w pomieszczeniu. Zasłonki te pasują do każdego przedpokoju oraz kuchni.
Materiał na zasłonki, Materiał przeźroczysty, Nici, nożyczki
1
Zmierz swoje okno, na którym chcesz zawiesić zasłonkę. Zmierz długość jaką chcesz uzyskać i zastanów się jak szeroka ma być przeźroczysta wstawka. Ważny jest również fakt czy zasłonka ma być zmarszczona czy nie. Najlepiej marszczenie wygląda jeśli zasłonka ma szerokość dwa razy większą niż okno. Do zmierzonej szerokości dodaj 15 cm na szwy boczne, a do długości 25 cm.
2
Według ściągniętej miary narysuj prostokąt na materiale i wytnij. Ustal jak szeroką chcesz mieć wstawkę i na jakiej wysokości. Jej szerokość powinna być równa szerokości zasłonki a długość zależna jest od Ciebie. Pamiętaj jednak by dodać kilka centymetrów na szwy.
3
W miejscu w którym ma być wstawka rozetnij zasłonkę. W miejscu rozcięcia wszyj wstawkę z zachowaniem 0,5 cm marginesu. Powstałe zszycie podwiń i przyszyj po lewej stronie zasłonki.
4
Aby zapobiec strzępieniu się zasłonki musisz obrębić jej boki. Brzegi podwiń na 3,5 cm, dokładnie zaprasuj i ponownie podwiń na 3,5 cm. Całość zaprasuj i obszyj wzdłuż wewnętrznej krawędzi zakładki. Podobnie postąp z dołem zasłonki, robiąc zakładkę na 6 cm.
5
Aby zawiesić zasłonkę potrzebny będzie tunelik. W tym celu podwiń górny brzeg zasłonki na 5 cm, zaprasuj. Jeszcze raz podwiń na 5 cm. Po zaprasowaniu krawędzi, przeszyj zakładkę po wewnętrznej stronie. Zamiast tunelika możesz doszyć u góry pętle z materiału do zawieszania zasłonki.
Jak oświetlić łazienkę?
Składanie serwetki na kształt serca
Jak uszczelnić okna na zimę?
Jak odnowić lustro?
 5/5 (1 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Nie wiesz co zrobić ze zwykłymi, jednokolorowymi zasłonami? Możesz je pomalować i sprawić, że w jednej chwili będą...
Jak odnowić zasłony?
Nie wiesz co zrobić ze zwykłymi, jednokolorowymi zasłonami? Możesz je pomalować...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub