Tutaj jesteś: Jedzenie i Picie > Dania Główne > Dania wegetariańskie > Jak zrobić kopytka?
Jak zrobić kopytka?

Jak zrobić kopytka?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 4/5 (255 ocen)
Oceń 
Kopytka są prostą w wykonaniu, a zarazem bardzo smaczną potrawą. Nie wymagają wiele pracy a domownicy z pewnością skuszą się, by ich spróbować. Z dodatkiem świeżo stopionego masełka lub skwarek będą smakowały wyśmienicie. Poniżej znajdziesz przepis jak zrobić kopytka domowe.
500 g ziemniaków ugotowanych, 100 g maki, 1/2 łyżeczki soli, 1 jajo
1
Ziemniaki ugotuj w mundurkach w osolonej wodzie. Powinny być miękkie, ale nie mogą się rozpadać. Po ostudzeniu obierz je, rozdrobnij widelcem i przetrzyj przez drobne sito.
2
Do tak przygotowanych ziemniaków dodaj przesianą przez drobne sito mąkę, sól i dokładnie wymieszaj. Do szklanki wybij jajko i ubij je. Wlej je do ciasta w celu jego zmiękczenia. Ugnieć ciasto, w razie potrzeby dodaj odrobinę mąki. Uważaj jednak, gdyż jej nadmiar spowoduje, że kopytka będą twarde.
3
Całe ciasto podziel na połowę. Stolnicę lekko posyp mąką i wyłóż na nią połowę ciasta. Uformuj z niego wałek o średnicy około 2 cm. Uklepując dłońmi spłaszcz go lekko z góry.
4
kopytka
Ostry nóż posyp lekko mąką - zapobiegnie to klejeniu się do niego ciasta. Potnij ukośnie wałek z ciasta na kawałki o długości około 2 cm. Jeśli chcesz aby kopytka wyglądały nieco inaczej, zrób na nich wzór używając trzepaczki do jajek.
5
W dużym ganku zagotuj osoloną wodę. Kopytka wrzucaj partiami, tak, aby woda nie przestała wrzeć. Skręć ogień, przy zbyt intensywnym gotowaniu kopytka mogą się rozpaść. Po 2-3 minutach, gdy wypłyną na powierzchnię wyjmij jedną kluskę i sprawdź czy jest miękka. Jeśli tak odcedź resztę, gorące nakładaj na talerze, polewając obficie roztopionym masłem.
Jak zrobić naleśniki?
Jak zrobić placki ziemniaczane na kilka sposobów?
Jak zrobić kluski?
Jak zrobić kurki w śmietanie?
 4/5 (255 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (8)

topielica - 2013-06-05
Ja do kopytek polecam surówkę z białej kapusty najlepiej kiszonej takie zestawienie jest rewelacyjne ,oczywiscie kopytka najlepiej jeśli polane są skwarkami ze słoniny.
kicia - 2013-04-01
Jeszcze w zyciu nie robilam bo tata i mama zawsze robia ale dzis powiedzieli ze na obiat ciastka bo oni film ogladaja a jestem glodna awiec niech sie wypchaja i mam nadzieje ze mi wyjda. :P
Betii - 2013-03-25
Trzpaczka nie jest podana do jajek tylko do zrobienia wzorku na kopytkach!!!!
novju - 2012-11-18
po co używac trzepaczki do jajek jeśli można to zrobic widelcem
monika - 2012-09-18
a po co gotowac w mundurkach ja zawsze robie z tych ktore zostana z obiadu i sa pyszne
Jaro - 2012-09-07
1 jajo na 0,5kg ziemniaków??!!
Chyba przepiórcze...Przepis jest do niczego...przecież to wyjdzie papka a nie ciasto.....
Agusia - 2011-05-02
Przepis jak najbardziej ok. ;) Wykonanie nie tak trudne jak mogłoby się wydawać! Opis bardzo przejrzysty, przez co zrobienie owego dania "krok po kroku" jest bardzo proste! Polecam i pozdrawiam serdecznie. :)
zoha - 2011-04-06
wlasnie robie te cudenka dam znac czy naprawde dobry przepis
Kluseczki inaczej nazywane są szagówkami, czyli pokrojone na rąby delikatne kluski z gotowanych ziemniaków. Jest to...
Jak zrobić domowe kopytka?
Kluseczki inaczej nazywane są szagówkami, czyli pokrojone na rąby delikatne kluski...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub