Tutaj jesteś: Jedzenie i Picie > Dania Główne > Dania wegetariańskie > Jak zrobić kopytka?

Jak zrobić kopytka?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 4/5 (256 ocen)
Oceń 
Kopytka są prostą w wykonaniu, a zarazem bardzo smaczną potrawą. Nie wymagają wiele pracy a domownicy z pewnością skuszą się, by ich spróbować. Z dodatkiem świeżo stopionego masełka lub skwarek będą smakowały wyśmienicie. Poniżej znajdziesz przepis jak zrobić kopytka domowe.
500 g ziemniaków ugotowanych, 100 g maki, 1/2 łyżeczki soli, 1 jajo
1
Ziemniaki ugotuj w mundurkach w osolonej wodzie. Powinny być miękkie, ale nie mogą się rozpadać. Po ostudzeniu obierz je, rozdrobnij widelcem i przetrzyj przez drobne sito.
2
Do tak przygotowanych ziemniaków dodaj przesianą przez drobne sito mąkę, sól i dokładnie wymieszaj. Do szklanki wybij jajko i ubij je. Wlej je do ciasta w celu jego zmiękczenia. Ugnieć ciasto, w razie potrzeby dodaj odrobinę mąki. Uważaj jednak, gdyż jej nadmiar spowoduje, że kopytka będą twarde.
3
Całe ciasto podziel na połowę. Stolnicę lekko posyp mąką i wyłóż na nią połowę ciasta. Uformuj z niego wałek o średnicy około 2 cm. Uklepując dłońmi spłaszcz go lekko z góry.
4
kopytka
Ostry nóż posyp lekko mąką - zapobiegnie to klejeniu się do niego ciasta. Potnij ukośnie wałek z ciasta na kawałki o długości około 2 cm. Jeśli chcesz aby kopytka wyglądały nieco inaczej, zrób na nich wzór używając trzepaczki do jajek.
5
W dużym ganku zagotuj osoloną wodę. Kopytka wrzucaj partiami, tak, aby woda nie przestała wrzeć. Skręć ogień, przy zbyt intensywnym gotowaniu kopytka mogą się rozpaść. Po 2-3 minutach, gdy wypłyną na powierzchnię wyjmij jedną kluskę i sprawdź czy jest miękka. Jeśli tak odcedź resztę, gorące nakładaj na talerze, polewając obficie roztopionym masłem.
Jak gotować słodkie ziemniaki?
Jak ugotować ryż na sypko?
Jak zrobić ciasto na pierogi z mlekiem?
Jak zrobić pierogi ze śliwkami?
Przeczytaj teraz: Jak zrobić kluski?
 4/5 (256 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (8)

topielica - 2013-06-05
Ja do kopytek polecam surówkę z białej kapusty najlepiej kiszonej takie zestawienie jest rewelacyjne ,oczywiscie kopytka najlepiej jeśli polane są skwarkami ze słoniny.
kicia - 2013-04-01
Jeszcze w zyciu nie robilam bo tata i mama zawsze robia ale dzis powiedzieli ze na obiat ciastka bo oni film ogladaja a jestem glodna awiec niech sie wypchaja i mam nadzieje ze mi wyjda. :P
Betii - 2013-03-25
Trzpaczka nie jest podana do jajek tylko do zrobienia wzorku na kopytkach!!!!
novju - 2012-11-18
po co używac trzepaczki do jajek jeśli można to zrobic widelcem
monika - 2012-09-18
a po co gotowac w mundurkach ja zawsze robie z tych ktore zostana z obiadu i sa pyszne
Jaro - 2012-09-07
1 jajo na 0,5kg ziemniaków??!!
Chyba przepiórcze...Przepis jest do niczego...przecież to wyjdzie papka a nie ciasto.....
Agusia - 2011-05-02
Przepis jak najbardziej ok. ;) Wykonanie nie tak trudne jak mogłoby się wydawać! Opis bardzo przejrzysty, przez co zrobienie owego dania "krok po kroku" jest bardzo proste! Polecam i pozdrawiam serdecznie. :)
zoha - 2011-04-06
wlasnie robie te cudenka dam znac czy naprawde dobry przepis
Kluseczki inaczej nazywane są szagówkami, czyli pokrojone na rąby delikatne kluski z gotowanych ziemniaków. Jest to...
Jak zrobić domowe kopytka?
Kluseczki inaczej nazywane są szagówkami, czyli pokrojone na rąby delikatne kluski...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub