Tutaj jesteś: Dom i Ogród > Naprawy Domowe i Remonty > Hydraulika > Jak wymienić uszczelkę w kranie?
Jak wymienić uszczelkę w kranie?

Jak wymienić uszczelkę w kranie?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 3.2/5 (25 ocen)
Oceń 
Wymiana uszczelki w baterii kuchennej lub łazienkowej jest bardzo prosta, ale bardzo często wzywamy do niej hydraulika. Poniżej zajdziesz wskazówki, które umożliwią ci wymianę uszczelki bez pomocy fachowca.
1
Zamknij centralny zawór wody zarówno ciepłej, jak i zimnej. Zostaw odkręcony kran aż do momentu, gdy z rur spłynie cała woda. Na wypadek gdyby w kolankach rur zgromadziła się spora ilość wody, przygotuj dużą miskę, ścierki i stare gazety.
2
budowa baterii / kranu
Końcówką cienkiego śrubokrętu wyważ zaślepkę, która przykrywa śrubę blokującą pokrętło; jeśli się zapiekła, użyj klucza nastawnego (owiń go szmatką aby nie uszkodzić baterii). W standardowych bateriach zaślepka niebieska oznacza wodę zimną, a czerwona - ciepłą. W bateriach z mieszaczem mamy tylko jedną zaślepkę. Baterii z dźwignią się nie naprawia - jeśli dostaną się do nich jakieś zanieczyszczenia z rur, trzeba wymienić całą baterię.
3
Wykręć śrubę, którą widzisz pośrodku kranu, kręcąc kluczem w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara. Ściągnij pokrętło.
4
Może się okazać że nie trzeba wymieniać uszczelki. Kran może kapać ponieważ dławica może być źle dokręcona. Spróbuj ją dokręcić. Jeśli po dokręceniu woda nadal będzie kapać wymień uszczelkę.
Jak zrobić drapak dla kota?
Jak malować sufit?
Jak odpowietrzyć kaloryfer?
Jak odkazić wodę w studni?
strona 1 z 2następna >
Przeczytaj teraz: Jak udrożnić rury?
 3.2/5 (25 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (3)

Win - 2013-02-18
Te uszczelki w tych muzealnych kranach wymieniają już chyba przedszkolaki - chodzi o te z innymi głowicami . tylko nie piszcie , że do wymiany jest cała głowica, może jeszcze wanna? Chyba że jeszcze wszystkie płytki w łazience.
Marcin - 2011-11-12
Mam problem: w moim kranie zamiast pokrywek (niebieskiej i czerwonej) są dwie wąskie obwódki. Pod nimi nie ma śrubki za to są 4 otwory, przez to nie umiem ściągnąć pokrętła i dobrać się do uszczelki. Czy ktoś wymieniał uszczelkę w takim kranie? Jak zdjąć pokrętło?
lechu22 - 2010-07-18
A co zrobic kiedy pod zaslepka nie ma srubki?
Czyszczenie studni jest absolutnie niezbędne, aby utrzymać wodę w czystości tak, by była zdatna do spożycia. Studnię...
Jak odkazić wodę w studni?
Czyszczenie studni jest absolutnie niezbędne, aby utrzymać wodę w czystości tak...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub