Tutaj jesteś: Dziecko > Nastolatki > Randki i Seks > Jak poznać, że to miłość?
Jak poznać, że to miłość?

Jak poznać, że to miłość?

Stopień trudności: bardzo trudne
, specjalista Tipy.pl
 4.7/5 (250 ocen)
Oceń 
Często stawiamy sobie pytanie “czy to co czuję to właśnie jest miłość?”. Odpowiedź jednak nie jest taka prosta. Uczucie miłości może być niczym więcej, jak zwyczajnym zauroczeniem drugą osobą. Wiele osób bardzo szybko się zakochuje i równie szybko odkochuje. Inni natomiast mają z tym nie lada problem. Jest im bardzo trudno zafascynować się nawet najwspanialszą osobą pod słońcem.
1
Pożądanie
Miłość a pożądanie

Jednym z najbardziej mylących odczuć związanych z miłością jest pożądanie. Pożądanie innej osoby jest bardzo silnym i intensywnym odczuciem psychicznym zakorzenionym w naturze ludzkiej.

Zazwyczaj pożądanie dotyczy osoby, której nie znamy dobrze. Fantazjujemy, wyobrażamy sobie różne rzeczy, różne sytuacje związane z nami i ukochaną osobą. Bardzo często ludzie mylą miłość właśnie z pożądaniem. Dlaczego? Co jest wspólnego w miłości oraz pożądaniu, że tak łatwo pomylić te dwa, tak różne stany emocjonalne?

Pożądanie to nie miłość. Miłość polega na czymś więcej, niż fizyczny i psychiczny pociąg do drugiej osoby. Oczywiście podobanie się sobie, jest jednym z pierwszych i podstawowych elementów miłości, jednak prawdziwa miłość sięga dużo głębiej. Miłość bazuje na troszczeniu się o siebie, przyjaźni, zaangażowaniu oraz zaufaniu. Jeśli jest się zakochanym ma się wrażenie, jakby u swojego boku miało się zawsze najlepszego, godnego zaufania przyjaciela, do którego dodatkowo czułoby się pociąg fizyczny.
Jak odróżnić miłość od pożądania?
Jak znaleźć swoją drugą połówkę?
Jak poznać czy to ten jedyny?
Jak uzdrowić związek?
Wskazówki
  • Uczucie miłości może być bardzo mylące dla nastolatków, ponieważ jest to dla nich nowy stan emocjonalny, po którym nie wiedzą czego powinni się spodziewać. W młodym wieku jest się przytłoczonym różnymi rodzajami nowych odczuć oraz presją kolegów i koleżanek.
  • Czym jest miłość? Co sprawia, że nagle pragniemy romantycznego związku z tą a nie inną osobą? W jaki sposób serce wybiera odpowiednią osobę dla nas? Dlaczego miłość się kończy? Na te pytania oraz wiele innych związanych z miłością, nie ma prostej odpowiedzi.
strona 1 z 3następna >
 4.7/5 (250 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (15)

Ula - 2013-08-07
Wiecie co? Mam 60 lat . Jako młoda dziewczyna byłam wiele razy bardzo zakochana i za każdym razem zupełnie pewna, że to jest ten jedyny. Później przychodziły rozczarowania. Być może z drugiej strony też. W tych miłościach była też rozpacz i myśli samobójcze. Aż nadszedł czas, że zjawił się On, który też miał przykre doświadczenia. Dzisiaj jesteśmy rodzicami dwóch wspaniałych synów, mamy wnuczki, a co najważniejsze...jesteśmy ze sobą już 37 lat. Czytając te wszystkie rady, pobiegłam do mego lubego i zapytałam: Czy chcesz być ze mną? A on po prostu odpowiedział: "tak", co wcale nie znaczy, że wszystko jest takie różowe. Nie mogę go zmobilizować do remontu mieszkania, czy postawienia jakiejkolwiek altanki na działce, o której bardzo marzę i on o tym dobrze wie. I co?
kicia - 2013-03-06
Jest chłopak który baaaaardzo mi sie podoba, a teraz już wiem że to tylko pożądanie :) Czy będzie z tego miłość to się okaże :)
natka200 - 2012-08-20
Miłość od pierwszego wejrzenia, marze o tym
anonim - 2012-01-06
każdy z nas jak spotka tą jedyną osobę bez znaczenia na wiek będzie od razu wiedział że to miłość ze tylko z ta osoba moze zyc dla niej oddac zycie i byc gotowym dla tej osoby na wszystko aby jedynie moc byc szczesliwym bo przy tej osbie wszystko jest latwiejsze..nie ma na to zadnej definicji to po prostu sie wie, czuje..bez tego jest trudno zyc..
anonim? - 2011-12-30
Jeśli podobanie się jest miłością to cóż- miłość nie istnieje.
{PinkaXDD - 2011-09-16
Ja mam 13 lat i podoba mi aię kolega z klasy i nie wiem czy sięnie zakochałam bo ja ciągle o nim śnie!
demotex - 2011-08-16
Mam 15 lat i poznałem pewną dziewczynę, spotykamy się może 1 miesiąc, zakochałem się w niej od 2 spotkania.
Jest dużo prawdy w tych pod punkcikach.
Karcia kocham cię !!!
martusia - 2011-03-27
ja mam 20 lat i spotykam sie z chłopakiem o 3 lata starszym. nie miałam wczesniej chłopaka. Spotykałam sie wcześniej z wieloma chłopakami lecz to sie konczyło po paru miesiącach nigdy nie byłam tak naprawde zakochana. Myśle ze dojrzałam do miłości ale wiem ze poprostu nie nadeszła jeszcze ta chwila. czekam cierpliwie na swojego wybranka. pozdro
SeKsOmAn - 2010-05-19
temat dla mnie koffam
Nastolatka - 2010-05-06
Mam 15 lat i oddałam swe ciało i duszę chłopcu z którym łączy mnie tylko pożądanie.. wmawiałam sobie, że to miłość ale jednak się pomyliłam..... nadal jednak nie potrafię przestać o nim myśleć i fantazjować...a zawsze marzyłam o tym żeby zrobić to z tym "jedynym" ... nie potrafie przestac o nim myslec :(:(:(:(:( caly czas mam ochotę na sex ...
macioszek24 - 2010-03-19
jest troche prawdy w tych punktach
Defensor - 2009-12-27
Pewnie wyjdę na mało romantycznego ale niestety miłość to tylko proces łączący w sobie lekkie uzależnienie emocjonalne z pozytywnymi kotwicami na daną osobę. Jak każdy proces wewnętrzny podlega ciągłym zmianom dlatego ciężko jest stwierdzić czy i jak długo potrwa.
Agatka - 2009-12-19
Jeżeli chcesz wiedzieć czy on cię kocha to tylko zapytaj się go w kim się podkochuje, jak się zaczerwieni i będzie milczał to znaczy że czuje to samo co ty, pamiętaj że nie należy mówić chłopakowi od razu "Kocham Cię" tylko niech on sam się po męczy. Powodzenia!!
apks - 2009-12-12
zakochałam się w pewnym chłopaku ale ja nie wiem że on odwzajemnia to uczucie do mnie ???
co mam zrobić ??
RATUNKU!!!!!!!!!!!!!
Niewidoczna - 2009-07-23
dwa pkt nie zgadzają się co do mojego związku..
lub są bez pośrednie.
Jesień nadeszła a z nią rozgoryczenie i kiepski humor. Zastanawiamy się więc co zrobić, aby na dłużej zatrzymać...
Jak zatrzymać lato w związku?
Jesień nadeszła a z nią rozgoryczenie i kiepski humor...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub