Tutaj jesteś: Dom i Ogród > Naprawy Domowe i Remonty > Hydraulika > Jak naprawić spłuczkę?
Jak naprawić spłuczkę?

Jak naprawić spłuczkę?

, specjalista Tipy.pl
 2/5 (314 ocen)
Oceń 
Nie ma chyba nic gorszego niż zepsuta spłuczka w domu, zwłaszcza, jeśli nie umiemy jej naprawić. Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak radzić sobie z drobnymi usterkami spłuczek klozetowych.
1
Uszczelki zaworu regulującego dopływ wody do spłuczki należy okresowo wymieniać. Jeśli dopuścisz do tego, by się zużyły, woda spływa bez przerwy lub przycisk nie daje się poruszyć.
2
Zanim przystąpisz do pracy, zakręć zawór wody znajdujący się przy WC, po czym podważ zaślepkę położoną na środku przycisku i zdejmij ją.
3
Odkręć śrubę blokującą uchwyt i wyjmij ją razem z podkładką. Wyciągnij uchwyt, odkręć pierścień moletowany, blokujący rozetkę. Odkręć również zawór, zdemontuj go, wymień uszczelkę, następnie skręć z powrotem wszystkie elementy w tej samej kolejności i dobrze dokręć kluczem.
4
Jeśli spust jest uruchamiany za pomocą przycisku, zakręć dopływ wody, zdejmij nakładkę, która odgrywa również rolę przycisku, po czym zdejmij rozetkę oraz uszczelkę, podobnie jak opisano w odniesieniu do uchwytu. Podczas montowania całości musisz zwracać szczególną uwagę na prawidłowe złożenie wszystkich elementów w odpowiedniej kolejności.
5
Jeśli masz do czynienia z górnopłukiem, zdejmij pokrywę, następnie podnieś dzwon, odczepiając go od dźwigni ramienia, które go unosi. Teraz bez przeszkód możesz wymienić uszczelkę, a także umyć cały mechanizm oraz wnętrze zbiornika.
Jak wymienić głowicę w baterii?
Jak usunąć klej z tapety?
Jak położyć tapetę?
Jak usunąć tapetę?
Wskazówki
  • Górnopłuk, czyli spłuczka zawieszona wysoko, dziś jest już prawie niespotykany. Obecnie najczęściej używa się zawieszonych nisko dolnopłuków. Do wyboru mamy miski z oddzielną spłuczką i tzw. kompakty, w których miska jest zintegrowana ze spłuczką.
 2/5 (314 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (6)

syder - 2013-02-14
Denne porady. To to każdy wie. Pytanie jest jak!
Syf portal!
kazik - 2013-01-08
spluczka skrapla sie na zewnatrz co z tym zrobic
Paviator - 2012-12-22
super! cała porada sprowadza się do: 1. rozkręć 2. wymień uszczelkę 3. skręć, buahaha
Ela - 2012-02-03
co zrobić aby pływak się ciągle nie zatapiał?
ajaka - 2011-09-04

Czy mógł by ktoś zdjęciami z obrazować naprawę?. Stare typy spłuczek to wiedziałam jak to zrobić ale te nowe to nie robiłam jeszcze a mi się zepsuła.

Mordimer - 2010-08-19
Rozumiem, że ta porada skierowana jest do osób, które nigdy nie reperowały spłuczek? Terminy jak :pierścień moletowany, czy rozetka, są raczej terminami niewiele mówiącymi przeciętnemu laikowi. Co innego jakby ta porada była zobrazowana zdjęciami! Wtedy byłaby bardzo pomocna. Pozdrawiam
Wymiana uszczelki w baterii kuchennej lub łazienkowej jest bardzo prosta, ale bardzo często wzywamy do niej hydraulika....
Jak wymienić uszczelkę w kranie?
Wymiana uszczelki w baterii kuchennej lub łazienkowej...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub