Tutaj jesteś: Dom i Ogród > Naprawy Domowe i Remonty > Hydraulika > Jak naprawić spłuczkę?

Jak naprawić spłuczkę?

, specjalista Tipy.pl
 2/5 (314 ocen)
Oceń 
Nie ma chyba nic gorszego niż zepsuta spłuczka w domu, zwłaszcza, jeśli nie umiemy jej naprawić. Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak radzić sobie z drobnymi usterkami spłuczek klozetowych.
1
Uszczelki zaworu regulującego dopływ wody do spłuczki należy okresowo wymieniać. Jeśli dopuścisz do tego, by się zużyły, woda spływa bez przerwy lub przycisk nie daje się poruszyć.
2
Zanim przystąpisz do pracy, zakręć zawór wody znajdujący się przy WC, po czym podważ zaślepkę położoną na środku przycisku i zdejmij ją.
3
Odkręć śrubę blokującą uchwyt i wyjmij ją razem z podkładką. Wyciągnij uchwyt, odkręć pierścień moletowany, blokujący rozetkę. Odkręć również zawór, zdemontuj go, wymień uszczelkę, następnie skręć z powrotem wszystkie elementy w tej samej kolejności i dobrze dokręć kluczem.
4
Jeśli spust jest uruchamiany za pomocą przycisku, zakręć dopływ wody, zdejmij nakładkę, która odgrywa również rolę przycisku, po czym zdejmij rozetkę oraz uszczelkę, podobnie jak opisano w odniesieniu do uchwytu. Podczas montowania całości musisz zwracać szczególną uwagę na prawidłowe złożenie wszystkich elementów w odpowiedniej kolejności.
5
Jeśli masz do czynienia z górnopłukiem, zdejmij pokrywę, następnie podnieś dzwon, odczepiając go od dźwigni ramienia, które go unosi. Teraz bez przeszkód możesz wymienić uszczelkę, a także umyć cały mechanizm oraz wnętrze zbiornika.
Jak szpachlować drewno?
Jak udrożnić rury sodą oczyszczoną?
Jak malować sufit?
Jak malować płytki ceramiczne?
Wskazówki
  • Górnopłuk, czyli spłuczka zawieszona wysoko, dziś jest już prawie niespotykany. Obecnie najczęściej używa się zawieszonych nisko dolnopłuków. Do wyboru mamy miski z oddzielną spłuczką i tzw. kompakty, w których miska jest zintegrowana ze spłuczką.
 2/5 (314 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (6)

syder - 2013-02-14
Denne porady. To to każdy wie. Pytanie jest jak!
Syf portal!
kazik - 2013-01-08
spluczka skrapla sie na zewnatrz co z tym zrobic
Paviator - 2012-12-22
super! cała porada sprowadza się do: 1. rozkręć 2. wymień uszczelkę 3. skręć, buahaha
Ela - 2012-02-03
co zrobić aby pływak się ciągle nie zatapiał?
ajaka - 2011-09-04

Czy mógł by ktoś zdjęciami z obrazować naprawę?. Stare typy spłuczek to wiedziałam jak to zrobić ale te nowe to nie robiłam jeszcze a mi się zepsuła.

Mordimer - 2010-08-19
Rozumiem, że ta porada skierowana jest do osób, które nigdy nie reperowały spłuczek? Terminy jak :pierścień moletowany, czy rozetka, są raczej terminami niewiele mówiącymi przeciętnemu laikowi. Co innego jakby ta porada była zobrazowana zdjęciami! Wtedy byłaby bardzo pomocna. Pozdrawiam
Planujesz montaż rynien, ale nie chcesz angażować do tego zadania fachowców? Bez obaw, tutaj znajdziesz odpowiedzi na...
Jak zamontować rynny?
Planujesz montaż rynien, ale nie chcesz angażować do tego zadania fachowców? Bez...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub