Tutaj jesteś: Dom i Ogród > AGD i Urządzenia Domowe > Pralki i suszarki > Jak podłączyć pralkę?

Jak podłączyć pralkę?

, specjalista Tipy.pl
 2.3/5 (342 ocen)
Oceń 
Podłączenie prali na pozór nie jest niczym bardzo trudnym, jednak bardzo często okazuje się, że potrzebujemy do tego fachowca. Poniżej znajdziesz szczegółową instrukcję jak prawidłowo podłączyć pralkę.
1
Sprawdź, czy przewód elektryczny oraz rury odpływowa i doprowadzająca są wystarczająco długie. Unikaj skracania elastycznych węży gumowych doprowadzających wodę do pralki, gdyż zostały one tak zaprojektowane, by ustalić przepływ wody.
2
Zamknij centralny zawór wody i odkręć krany, by spuścić wodę z rur.
3
Jeśli są gotowe podłączenia do pralki, wystarczy założenie elastycznych węży gumowych, doprowadzających wodę do pralki, na zamontowany w ścianie zawór i zaciśnięcie ich specjalnym pierścieniem metalowym. Obecnie większość węży jest zakończonych nakrętką z uszczelką, którą przykręca się wąż do zaworu. Pamiętaj by nie wyginać rury więcej, niż to absolutnie niezbędne, gdyż mogłaby się nadmiernie zapychać.
4
Następnie do wbudowanego w ścianę odpływu podłącz rurę odprowadzającą pralki końcem w kształcie litery U do góry.
5
Jeśli odpływ w ścianie jest zwykłym otworem, rura pralki musi mieć średnicę odrobinę mniejszą od średnicy otworu. Jest to ważne, dlatego, że w ten sposób powietrze może swobodnie wpływać i woda nie jest "zasysana" z powrotem przez powstające w środku ciśnienie.
6
Jeśli nie ma żadnego podłączenia odpływu wody, będziesz musiał wypuszczać wodę do wanny lub umywalki. Uwaga! Sedes nie nadaje się do wylewania wody z pralki, gdyż jest zazwyczaj zbyt niski i woda źle spływa. Istnieje ponadto kilka typów specjalnych uchwytów bezpieczeństwa, które przytrzymują rurę na miejscu, uniemożliwiając jej ześlizgnięcie się z krawędzi wanny czy umywalki.
Jak bezpiecznie gotować w mikrofalówce?
Jak usunąć kamień z czajnika elektrycznego?
Jak czyścić żelazko?
Jak wyposażyć kuchnię?
Przeczytaj teraz: Jak tanio kupować?
 2.3/5 (342 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (0)

<p>Czajnik w którym osadziło się dużo kamienia, nie tylko wygląda okropnie, ale woda w nim gotuje się znacznie...
Czajnik w którym osadziło się dużo kamienia...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub