Tutaj jesteś: Dom i Ogród > Rośliny, Kwiaty i Zioła > Rośliny cebulowe > Jak sadzić bulwy begonii?
Jak sadzić bulwy begonii?

Jak sadzić bulwy begonii?

, specjalista Tipy.pl
 5/5 (1 ocen)
Oceń 
Begonie bulwiaste mają piękne kwiaty w różnych kolorach przypominające wyglądem róże. Bulwy tych roślin sadzi się na wiosnę. Można je kupić we wszystkich sklepach ogrodniczych i online.
1
Zakup bulwy begonii pod koniec zimy. Kupując je wcześniej możesz zacząć ich uprawę w domu. Staraj się wybrać jak największe bulwy.
2
Zakup ziemię i doniczkę. Najlepsza będzie mieszanka dobrej ziemi, którą kupisz w każdym sklepie ogrodniczym. Wybierz doniczkę z dobrym drenażem lub wywierć w niej samodzielnie dziurki. Doniczka o średnicy 15 cm wystarczy na 2 małe bulwy (o wielkości 2,5 - 7 cm) lub jedną dużą. Na 3 bulwy dobra będzie doniczka lub koszyk o średnicy 25 cm. Dookoła każdej bulwy powinno być około 2,5 cm wolnego miejsca.
3
Zasadź bulwy begonii do doniczek na około 3 miesiące przed planowanym zakończeniem mrozów - może to być koniec lutego lub początek marca.
4
Namocz zakupioną ziemię w ciepłej wodzie.
5
Wypełnij doniczkę ziemią na wysokość około 5 cm od jej górnej krawędzi.
6
Zrób w ziemi małe dziurki na każdą bulwę na taką głębokość, aby po ich wsadzeniu górna część bulw była na głębokości ok 1-2 cm.
7
Włóż bulwy do dołeczków w ziemi tak, aby ich wklęsła część była skierowana do góry. Jeśli bulwa nie ma z żadnej strony wklęśnięcia to poszukaj na niej maleńkiego różowego pączka lub oczka - wskażą ci one górną część bulwy.
Jak pielęgnować gardenię?
Jak pielęgnować anturium?
Jak pielęgnować aloes?
Jak pielęgnować begonie?
Ostrzeżenia
  • Nie przelewaj begonii. Ziemia nie może być podmoknięta gdyż rośliny razem z bulwami zgniją.
Wskazówki
  • Wykop bulwy lub przenieś doniczki z begoniami zanim zaczną się pierwsze, jesienne mrozy.
  • Jeśli zdecydujesz się na ich wykopanie to je oczyść z łodyg i liści i przechowuj w chłodnym (5 – 10 ºC), ciemnym i suchym miejscu.
  • Jeśli zaś przeniesiesz begonie do domu to daj im kilka miesięcy na odpoczynek od kwitnienia - nawet w gorących klimatach rośliny potrzebują kilku miesięcy przerwy.
  • Bulwy begonii będą każdego roku coraz większe.
strona 1 z 2następna >
Przeczytaj teraz: Jak podlewać storczyki?
 5/5 (1 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Lilie są kwiatami cebulowymi. Choć uważane są za kwiaty ogrodowe to tzw, mieszańce azjatyckie można hodować także w...
Jak pielęgnować lilie?
Lilie są kwiatami cebulowymi. Choć uważane są za kwiaty ogrodowe to tzw, mieszańce...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub