Tutaj jesteś: Dom i Ogród > Naprawy Domowe i Remonty > Remonty > Jak położyć wykładzinę?
Jak położyć wykładzinę?

Jak położyć wykładzinę?

, specjalista Tipy.pl
 3.1/5 (8 ocen)
Oceń 
Sposób kładzenia wykładziny jest bardzo ważny. Możesz to zrobić samodzielnie, ale musisz przede wszystkim pamiętać o cierpliwości. Poniżej znajdziesz kilka wskazówek, które mogą okazać się bardzo pomocne do prawidłowego położenia wykładziny.
1
Przytnij wykładzinę na pożądany wymiar (pamiętaj, by z każdej strony zostawić po 5 centymetrów zapasu), po czym rozłóż ją na podłodze i zostaw na dzień lub dwa. Ważne jest, by dobrze się rozprostowała - tylko w ten sposób zyskasz pewność, że będzie dobrze przylegała do podłogi.
2
przyklejanie wykładziny
Najtrwalszą i najpewniejszą metodą mocowania wykładziny jest klejenie. Rozprowadź klej szpachelką po powierzchni równej powierzchni jednego arkusza wykładziny, oprzyj o ścianę wykładzinę zwiniętą na drugą stronę, po czym powoli rozwiń ją na podłodze, równając do ściany i dociskając w miarę rozwijania. Kiedy już jest dokładnie rozłożona, odetnij ewentualne wystające części.
3
Klej jest gotowy do użycia, kiedy jest jeszcze wilgotny, lecz możesz go dotykać, bez obawy, że się zabrudzisz. Dociskaj wykładzinę od środka ku krawędziom, by usunąć ewentualne pęcherzyki powietrza. Jeśli po jakimś czasie zauważysz niewielkie wybrzuszenie, natnij je czubkiem ostrego noża, naciśnij, by usunąć zgromadzone powietrze, po czym dociśnij do podłoża. Jeśli klej jest już zbyt suchy i nie chce przylgnąć, strzykawką (bez igły) napuść odrobinę nowego.
Jak zamontować klimatyzator przenośny?
Jak usunąć klej z tapety?
Jak malować płytki ceramiczne?
Jak wymienić uszczelkę w kranie?
Wskazówki
  • Niezależnie od metody, którą wybierzesz, zwróć uwagę na kierunek runa. Niektórzy producenci podają stosowne oznaczenia na spodzie wykładziny, lecz jeśli ich nie ma przesuń dłonią po wykładzinie, by sprawdzić, w która stronę runo się ugina, a następnie odwróć wykładzinę tak by włosie skłaniało się w kierunku światła, dzięki temu ślady zadeptania będą mniej widoczne.
strona 1 z 2następna >
 3.1/5 (8 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Jak wybrać wykładzinę?
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub