Tutaj jesteś: Jedzenie i Picie > Gotowanie i Pieczenie > Podstawy gotowania > Jak suszyć grzyby?
Jak suszyć grzyby?

Jak suszyć grzyby?

, specjalista Tipy.pl
 4.5/5 (208 ocen)
Oceń 
Suszenie jest jednym z najstarszych sposobów utrwalania produktów, a zarazem bezsprzecznie najtańszym. Metoda ta polega na odwodnieniu surowców, co znacznie przedłuża ich trwałość. Najczęściej suszymy grzyby, jednak nie każdy wie jak się za to zabrać. Poniżej znajdziesz wskazówki jak suszyć grzyby.
Grzyby, Nitka, Igła, Gaza
1
Do suszenia nadają się tylko grzyby świeże i zdrowe. W żadnym wypadku nie należy suszyć produktów nadgnitych czy robaczywych.
2
Suszyć możemy na dwa sposoby – korzystając ze słońca, możliwe jest to jednak tylko w miesiącach letnich od lipca do września, lub korzystając z ciepła pochodzącego z innych źródeł. Możesz do tego celu wykorzystać grzejnik, kuchenkę lub specjalne suszaki do produktów spożywczych.
3
suszenie grzybów
Grzyby przeznaczone do suszenia należy dokładnie oczyścić. Duże okazy należy podzielić na mniejsze kawałki, aby ułatwić i przyspieszyć przebieg tego procesu. Pamiętaj, by kawałki nie były zbyt małe. Podczas suszenia grzyby znacznie zmniejszają swoja objętość.
4
Jeśli suszysz grzyby na słońcu możesz ułożyć je na większym sicie i ustawić tak, by możliwie jak najdłużej padały na nie promienie słoneczne. Pamiętaj, by ochronić grzyby przed szkodnikami i owadami. Najlepszym rozwiązaniem jest przykrycie ich cienka gazą.
5
Susząc grzyby w domu, zawieś je nad źródłem ciepła w postaci sznurów. Przygotuj igłę z nitką i nawlekaj na nią kolejno plasterki grzybów. Kawałki grzybów powinny być luźno rozłożone, a sznurki niezbyt ciężkie. Rozwieś je i nakryj gazą. Tak przygotowane sznurki możesz także wystawić na działanie słońca.
6
Dobrze zasuszone grzybki przesyp do pojemnika ze szczelnym zamknięciem. Doskonałym rozwiązaniem są metalowe puszki lub słoiki. Ma to na celu zabezpieczenie produktów przed wilgocią.
Jak zrobić grzyby w zalewie octowo-miodowej?
Jak suszyć grzyby w piekarniku?
Jak zrobić risotto z pieczarkami?
Jak przechowywać grzyby?
Przeczytaj teraz: Jak przechowywać grzyby?
 4.5/5 (208 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (2)

topielica - 2013-09-22
Swego czasu nawlekałam grzybki na sznureczek i wieszałam je na kaloryferach lub wystawiałam na słońce ,ale odkąd kupiłam suszarkę szuszę tylko w niej -jest rewelacyjna i szybko się w niej suszy.
atorodka - 2011-08-30
Dobrym rozwiązaniem jest suszareczka jaką stosujemy u mnie w domu. Wujek sprezentował mamie swoje rękodzieło i od lat elektryczna suszarka dogorywa w piwnicy a my mamy wszystko błyskawicznie posuszone. Namówiliśmy Wujka żeby podzielił się ze światem swoim rozwiązaniem, polecam z własnego doświadczenia! http://allegro.pl/recznie-wykonana-ekologiczna-suszarka-do-grzybow-i1789314400.html
Czasami zbieramy więcej grzybów, tylko po to żeby je zasuszyć. Smak, a przede wszystkim zapach suszonych grzybów...
Jak suszyć grzyby w piekarniku?
Czasami zbieramy więcej grzybów, tylko po to żeby je...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub