Tutaj jesteś: Jedzenie i Picie > Gotowanie i Pieczenie > Przetwory > Jak zrobić grzyby w occie?
Jak zrobić grzyby w occie?

Jak zrobić grzyby w occie?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 2.5/5 (301 ocen)
Oceń 
Rozpoczyna się sezon na grzyby. Zapewne nie każdy potrafi rozpoznać w lesie jadalne gatunki, ale z pewnością każdy potrafi docenić ich wspaniały smak. Grzyby można przygotować na wiele sposobów, ale moim zdaniem najlepsze są grzyby marynowane w occie. Są proste w wykonaniu i stanowią doskonały dodatek do mięs lub też jako przystawka do innych dań. Poniżej znajdziesz wskazówki, krok po kroku marynować grzyby.
Młode grzyby, Woda, 7 dag cukru, Szklanka octu 10%, Czarny pieprz, ziele angielskie liść laurowy, Sól
1
Grzybki, które chcesz zamarynować powinny być dokładnie umyte pod bieżącą wodą i oczyszczone. Nie należy używać produktów nadgnitych i robaczywych. Starannie je przebierz.
2
Przygotuj słoiki. Umyj je dokładnie pod bieżącą wodą i sparz wrzątkiem. Tak samo postępuj z pokrywkami. Zwracaj uwagę na brzegi słoika, nie powinny być potłuczone, a nakrętki powyginane. Przetwory mogą wówczas się szybciej psuć.
3
W dużym garnku zagotuj wodę i posól ją. Na 1 kg grzybów wystarczy dodać 3 dag soli. Na wrzątek wrzuć grzyby i doprowadź ponownie do wrzenia.
4
Gotuj grzybki powoli na małym ogniu ok. 15 minut. Łyżką cedzakową zdejmij szumowiny. Odcedź je, przesyp na durszlak i i przelej gorącą wodą. Napełnij grzybkami słoiki do 3/4 wysokości. Do każdego słoiczka włóż liść laurowy, po 1 ziarenku ziela angielskiego i 2 ziarenka pieprzu.
5
Przygotuj marynatę. Zagotuj litr wody, wlej ocet, wsyp 5 dag soli, cukier i dodaj 2 liście laurowe, kilka ziaren pieprzu i ziela angielskiego. Gotuj całość 5 minut na małym ogniu i odcedź. Gorąca zalewą zalej grzyby w słoikach. Dobrze zakręć i odwróć do góry dnem.
Jak suszyć grzyby?
Jak smażyć grzyby?
Jak zrobić sos grzybowy?
Jak zrobić grzyby z grilla?
 2.5/5 (301 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (2)

niebede - 2012-10-15
ja zawsze dodaję trochę więcej octu Grzyy mają to do siebie iż chłoną jak gąbka a jedna szk to zdecydowanie zbyt mało Wiadomo każdy ma inne gusta smakowe ;]
Grzybmen - 2010-09-16
Grzyby piersza klasa.Łu nas na wsi robiom hita
Właśnie wróciłeś z grzybobrania z koszem pełnym zbiorów, ale nie wiesz co teraz z nimi zrobić? Przeczytaj artykuł i...
Jak prawidłowo przechowywać grzyby?
Właśnie wróciłeś z grzybobrania z koszem pełnym...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub