Tutaj jesteś: Jedzenie i Picie > Gotowanie i Pieczenie > Przetwory > Jak zrobić grzyby w occie?
Jak zrobić grzyby w occie?

Jak zrobić grzyby w occie?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 2.5/5 (301 ocen)
Oceń 
Rozpoczyna się sezon na grzyby. Zapewne nie każdy potrafi rozpoznać w lesie jadalne gatunki, ale z pewnością każdy potrafi docenić ich wspaniały smak. Grzyby można przygotować na wiele sposobów, ale moim zdaniem najlepsze są grzyby marynowane w occie. Są proste w wykonaniu i stanowią doskonały dodatek do mięs lub też jako przystawka do innych dań. Poniżej znajdziesz wskazówki, krok po kroku marynować grzyby.
Młode grzyby, Woda, 7 dag cukru, Szklanka octu 10%, Czarny pieprz, ziele angielskie liść laurowy, Sól
1
Grzybki, które chcesz zamarynować powinny być dokładnie umyte pod bieżącą wodą i oczyszczone. Nie należy używać produktów nadgnitych i robaczywych. Starannie je przebierz.
2
Przygotuj słoiki. Umyj je dokładnie pod bieżącą wodą i sparz wrzątkiem. Tak samo postępuj z pokrywkami. Zwracaj uwagę na brzegi słoika, nie powinny być potłuczone, a nakrętki powyginane. Przetwory mogą wówczas się szybciej psuć.
3
W dużym garnku zagotuj wodę i posól ją. Na 1 kg grzybów wystarczy dodać 3 dag soli. Na wrzątek wrzuć grzyby i doprowadź ponownie do wrzenia.
4
Gotuj grzybki powoli na małym ogniu ok. 15 minut. Łyżką cedzakową zdejmij szumowiny. Odcedź je, przesyp na durszlak i i przelej gorącą wodą. Napełnij grzybkami słoiki do 3/4 wysokości. Do każdego słoiczka włóż liść laurowy, po 1 ziarenku ziela angielskiego i 2 ziarenka pieprzu.
5
Przygotuj marynatę. Zagotuj litr wody, wlej ocet, wsyp 5 dag soli, cukier i dodaj 2 liście laurowe, kilka ziaren pieprzu i ziela angielskiego. Gotuj całość 5 minut na małym ogniu i odcedź. Gorąca zalewą zalej grzyby w słoikach. Dobrze zakręć i odwróć do góry dnem.
Jak zrobić sos z kurek?
Jak ugotować pieczarki?
Jak zamrozić grzyby?
Jak zrobić kurki w śmietanie?
Przeczytaj teraz: Jak marynować kurki?
 2.5/5 (301 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (2)

niebede - 2012-10-15
ja zawsze dodaję trochę więcej octu Grzyy mają to do siebie iż chłoną jak gąbka a jedna szk to zdecydowanie zbyt mało Wiadomo każdy ma inne gusta smakowe ;]
Grzybmen - 2010-09-16
Grzyby piersza klasa.Łu nas na wsi robiom hita
Poniżej znajdziesz kilka prostych sposobów jak przygotować grzyby. Świeże grzyby są najlepszymi przyjaciółmi kucharzy....
Jak przygotować grzyby?
Poniżej znajdziesz kilka prostych sposobów jak przygotować grzyby. Świeże grzyby...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub