Tutaj jesteś: Zdrowie > Zdrowie Rodzinne > Zdrowie Kobiety > Jak założyć tampon z aplikatorem?
Jak założyć tampon z aplikatorem?

Jak założyć tampon z aplikatorem?

, specjalista Tipy.pl
 3.6/5 (34 ocen)
Oceń 
Zakładanie tamponu z aplikatorem jest niemal takie same jak tych bez. Ważne jest, aby nie wepchnąć zbyt głęboko aplikatora. Moim zdaniem tampony z aplikaturami są bardziej higieniczne i łatwiejsze w "obsłudze" w mniej komfortowych warunkach. Poniżej dowiesz się jak używać tamponów z aplikatorem.
1
Umyj ręce, rozerwij opakowanie z tamponem.
2
używanie tamponów z aplikatorem
Zanim przystąpisz do włożenia tamponu do pochwy zapoznaj się z zasadą działania aplikatora. Jest on zbudowany z dwóch tekturowych rurek o różnej średnicy. W tej większej znajduje się tampon.
3
Działa on na zasadzie strzykawki, czyli mniejszy wciskasz do wewnątrz. W taki sposób tampon zostaje przesunięty do pochwy. Aplikator jest bardzo gładki, śliski więc łatwo umieścić go w pochwie, bez dodatkowego nawilżenia.
4
Złap za aplikator kciukiem i palcem wskazującym jednej ręki, drugą rozchyl wargi pochwy, umieść tampon przy wejściu do pochwy i delikatnie włóż do środka.
5
Wkładasz tylko tą większą rurkę tak aby jej końcówkę przytrzymać i drugą ręką wciskasz mniejszą rurkę manewrując ku tyłowi.
6
Jak już cała mniejsza rurka schowa się w większej oznacza to, że tampon został wprowadzony i obie rurki należy wyjąć.
7
Nie powinnaś czuć dyskomfortu. Jeżeli odczuwasz, powinnaś popchnąć tampon za pomocą aplikatora głębiej. Jeśli już wyjęłaś aplikator spróbuj popchnąć tampon głębiej palcem.
8
Pusty aplikator zawiń w papier toaletowy, lub w opakowanie w którym był wcześniej i wyrzuć do śmieci. Nigdy nie wyrzucaj do toalety.
9
Tampon usuwasz poprzez pociągnięcie za sznurek w dół i do tyłu. Możesz wrzucić go do toalety i spłukać dużą ilością wody.
Jak używać tamponów bez aplikatora?
Sposoby na bóle miesiączkowe
Jak łagodzić bóle menstruacyjne za pomocą ćwiczeń rozciągających?
Jak założyć podpaskę?
Wskazówki
  • Jeśli masz kłopoty w włożeniem tamponu bo czujesz ból, spróbuj najpierw włożyć palec do pochwy i wyczuć, w którą stronę powinnaś manewrować tamponem. Potem spróbuj tego samego z aplikatorem.
 3.6/5 (34 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (4)

majka - 2011-04-23
jezu mam 11 lat i boję się założyć tamponu,kiedy pt€bowałam to straznie piekło.a jak prubowałam polcem zobaczy jak wkładać tampon to ani trochę nie bolało[moja koleżanka ma 9 lat i już zakłada tampony i uprawia sex]
wow - 2011-02-16
mam12 lat i ciągle nosze podpachy ale w nich czuje sie niezbyt komfortowo chciałabym spróbować tamponów lecz się boje
Dwunastolatka - 2010-05-29
Eee ja mam 12 lat i palcem mojm zdaniem idzie najlepiej. Po co wydawać pieniądze na jakieś plastkiowe (dokładnie tekturowe chyba) śmieci.
olga_12 - 2010-05-08
Ja włożyłam i było dobrze... tylko jak włożyłam palca do pochwy żeby zobaczyć w którą stronę wepchać to mnie trochę zabolało..
Tampony to dyskretna alternatywa dla podpasek. Wiele kobiet to ich właśnie woli używać, ponieważ nie odznaczają się pod...
Czy używanie tamponów jest bezpieczne?
Tampony to dyskretna alternatywa dla podpasek. Wiele kobiet...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub