Tutaj jesteś: Zdrowie > Zdrowie Rodzinne > Zdrowie Kobiety > Jak założyć tampon z aplikatorem?
Jak założyć tampon z aplikatorem?

Jak założyć tampon z aplikatorem?

, specjalista Tipy.pl
 3.6/5 (34 ocen)
Oceń 
Zakładanie tamponu z aplikatorem jest niemal takie same jak tych bez. Ważne jest, aby nie wepchnąć zbyt głęboko aplikatora. Moim zdaniem tampony z aplikaturami są bardziej higieniczne i łatwiejsze w "obsłudze" w mniej komfortowych warunkach. Poniżej dowiesz się jak używać tamponów z aplikatorem.
1
Umyj ręce, rozerwij opakowanie z tamponem.
2
używanie tamponów z aplikatorem
Zanim przystąpisz do włożenia tamponu do pochwy zapoznaj się z zasadą działania aplikatora. Jest on zbudowany z dwóch tekturowych rurek o różnej średnicy. W tej większej znajduje się tampon.
3
Działa on na zasadzie strzykawki, czyli mniejszy wciskasz do wewnątrz. W taki sposób tampon zostaje przesunięty do pochwy. Aplikator jest bardzo gładki, śliski więc łatwo umieścić go w pochwie, bez dodatkowego nawilżenia.
4
Złap za aplikator kciukiem i palcem wskazującym jednej ręki, drugą rozchyl wargi pochwy, umieść tampon przy wejściu do pochwy i delikatnie włóż do środka.
5
Wkładasz tylko tą większą rurkę tak aby jej końcówkę przytrzymać i drugą ręką wciskasz mniejszą rurkę manewrując ku tyłowi.
6
Jak już cała mniejsza rurka schowa się w większej oznacza to, że tampon został wprowadzony i obie rurki należy wyjąć.
7
Nie powinnaś czuć dyskomfortu. Jeżeli odczuwasz, powinnaś popchnąć tampon za pomocą aplikatora głębiej. Jeśli już wyjęłaś aplikator spróbuj popchnąć tampon głębiej palcem.
8
Pusty aplikator zawiń w papier toaletowy, lub w opakowanie w którym był wcześniej i wyrzuć do śmieci. Nigdy nie wyrzucaj do toalety.
9
Tampon usuwasz poprzez pociągnięcie za sznurek w dół i do tyłu. Możesz wrzucić go do toalety i spłukać dużą ilością wody.
Jak złagodzić objawy menopauzy (zioła i witaminy na menopauzę)?
Czego unikać podczas okresu?
Jak przestać ziewać?
Jak założyć podpaskę?
Wskazówki
  • Jeśli masz kłopoty w włożeniem tamponu bo czujesz ból, spróbuj najpierw włożyć palec do pochwy i wyczuć, w którą stronę powinnaś manewrować tamponem. Potem spróbuj tego samego z aplikatorem.
 3.6/5 (34 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (4)

majka - 2011-04-23
jezu mam 11 lat i boję się założyć tamponu,kiedy pt€bowałam to straznie piekło.a jak prubowałam polcem zobaczy jak wkładać tampon to ani trochę nie bolało[moja koleżanka ma 9 lat i już zakłada tampony i uprawia sex]
wow - 2011-02-16
mam12 lat i ciągle nosze podpachy ale w nich czuje sie niezbyt komfortowo chciałabym spróbować tamponów lecz się boje
Dwunastolatka - 2010-05-29
Eee ja mam 12 lat i palcem mojm zdaniem idzie najlepiej. Po co wydawać pieniądze na jakieś plastkiowe (dokładnie tekturowe chyba) śmieci.
olga_12 - 2010-05-08
Ja włożyłam i było dobrze... tylko jak włożyłam palca do pochwy żeby zobaczyć w którą stronę wepchać to mnie trochę zabolało..
Czekasz na swoją pierwszą miesiączkę i zastanawiasz się czego powinnaś w tym czasie używać? A może już od dawna...
Czego używać w czasie miesiączki?
Czekasz na swoją pierwszą miesiączkę i zastanawiasz...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub