Tutaj jesteś: Hobby, Gry i Zabawy > Rękodzielnictwo > Inne projekty i wyroby > Jak wykorzystać zwykłe polne kamienie do ozdoby domu i ogrodu?
Jak wykorzystać zwykłe polne kamienie do ozdoby domu i ogrodu?

Stopień trudności: łatwe, Czas: 10 min
, specjalista Tipy.pl
 4.3/5 (3 ocen)
Oceń 
Drobne ozdoby i dekoracje potrafią zupełnie zmienić wygląd mieszkania i ogrodu. Czasami najmniejszy drobiazg może robić ogromną różnicę. Niestety ozdoby i dekoracje bywają naprawdę drogie. Łatwo też kupić niedrogo coś, co później okazuje się wyglądać tanio i tandetnie. Zamiast wybierać między ozdobami tanimi, ale słabej jakości a solidniejszymi, ale droższymi, proponuję wykonać własne ozdoby. Czasami nie trzeba wiele, wystarczą zwykłe kamyki znalezione na polu, w lesie albo nad rzeką.
Nieduże, polne kamyki, farby olejne lub kolorowe lakiery (możesz użyć nawet lakierów do paznokci) w niektórych przypadkach klej i inne materiały
1
Gra w "kółko i krzyżyk" 

To świetny pomysł do ogrodu lub na balkon czy taras. Taka gra jest nie tylko ozdobą, ale też może dostarczyć odrobinę rozrywki. Wystarczy poszukać jasnych i ciemnych kamyków, lub pomalować kamienie na czarno i biało. Na kawałku drewna układamy 4 patyczki tak, by stworzyły planszę do gry i przyklejamy je. Kamyki trzymamy w pobliżu planszy w pudełku, woreczku, lub po prostu luzem.
2
Świeczniki naścienne 

Zbierz ładne kamyki. Przygotuj dwie deseczki. Zbij je ze sobą lub sklej tak, by powstała prosta półka (spójrz na zdjęcie, to Ci ułatwi). Dłuższą deseczkę wyklej gęsto kamykami. Przymocuj uchwyt umożliwiający powieszenie na ścianie. Świecznik gotowy.
3
Meksykańskie czaszki 

Tradycyjne, meksykańskie, cukrowe czaszki calaveras de dulce są od dłuższego czasu modnym motywem. Spotykamy je na koszulkach i w biżuterii, coraz częściej znajdujemy słodycze wykonane na ich kształt, dlaczego więc nie wykorzystać tego motywu do ozdoby wnętrz? Wystarczy namalować na kamykach kolorowe czaszki. Takie kamyki możemy umieścić w donicach z kwiatami lub w przezroczystych szklanych naczyniach.
Jak udekorować stół?
Jak ozdobić ściany?
Jak ozdobić drzwi wewnętrzne?
Jak zrobić kwiecisty nadruk na poduszce?
Wskazówki
Zanim zaczniesz malować kamienie dokładnie je wyczyść i wysusz. Farby dobrze jest zabezpieczyć bezbarwnym lakierem.
strona 1 z 3następna >
 4.3/5 (3 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (1)

grazyna2 - 2013-07-05
Bardzo fajne pomysły. Może jeszcze bym dodała fajny płoteczek ozdobny z dużych kamieni.
Słowo mięta pochodzi od greckiego słowa Mintho czyli imienia nimfy, która była kochanką Hadesa. Mięta jest dość...
Jak zrobić ozdobny wianek z mięty?
Słowo mięta pochodzi od greckiego słowa Mintho czyli...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub