Tutaj jesteś: Jedzenie i Picie > Dania Główne > Dania z wieprzowiny > Jak zrobić pulpety w sosie słodko-kwaśnym?
Jak zrobić pulpety w sosie słodko-kwaśnym?

, specjalista Tipy.pl
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Pulpety w sosie słodko – kwaśnym stanowią doskonały pomysł na codzienny obiad. Są dość proste w przygotowaniu i nie wymagają wiele wysiłku, ani specjalnych umiejętności kulinarnych. Raz spróbowane na stałe zagoszczą w waszym obiadowym menu. Bez wątpienia ich smak i aromat zaskoczy nawet najwybredniejsze podniebienia. Smakują wyśmienicie z ziemniaczkami lub ryżem. Poniżej znajdziecie znakomity przepis na egzotyczne pulpety.
600 g ananasa z puszki, ¾ szklanki bułki tartej, 1 łyżeczka czosnku granulowanego, 1 jajko lekko ubite, 50 dkg mielonej wołowiny, 25 dkg mielonej wieprzowiny, 1 mała zielona papryka, 1 i ¼ szklanki cukru, 2 łyżki skrobi kukurydzianej, 1 łyżka bulionu drobiowego, 1 szklanka płynu (pozostała zalewa z ananasa + woda), ½ szklanki ketchupu, ½ szklanki czerwonego octu winnego, 1 ząbek czosnku
1
Odlej do szklanki zalewę z ananasa i pokrój go na cząstki. Paprykę umyj, wykrój z niej gniazdo nasienne i pokrój w kostkę.
2
Rozgrzej piekarnik do 190 stopni C. Odmierz 1/3 pozostawionej zalewy z ananasa, zaś resztę odłóż na bok. W dużej misce wymieszaj 1/3 szklanki zalewy z ananasa, bułkę tartą i przeciśnięty przez praskę czosnek. Dodaj lekko rozbite jajko oraz mięso mielone i dobrze wymieszaj. Uformuj rękami małe kulki o średnicy ok. 2,5 cm. Włóż do piekarnika i piecz przez 20-25 minut, lub do czasu, aż mięso będzie dobrze upieczone i brązowe.
3
W średnim rondelku wymieszaj cukier, skrobię kukurydzianą i bulion. Dodaj pozostałe składniki na sos. Postaw na średni ogień i gotuj cały czas mieszając, aż sos zgęstnieje. Dodaj pokrojonego ananasa i zieloną paprykę. Gotuj, aż sos się dobrze podgrzeje.
4
Pulpety
Przełóż pulpety na talerze i polej sosem z papryką i ananasem. Podawaj z ziemniakami lub ryżem.
Jak zwijać gołąbki?
Jak zrobić wołowinę duszoną z warzywami?
Jak zrobić cielęcinę w sosie warzywnym?
Jak zrobić pielmieni?
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Gołąbki są typowym przykładem polskiego dania. Niech żałuje ten, kto nigdy nie miał odwagi lub sposobności skosztować...
Jak zrobić gołąbki?
Gołąbki są typowym przykładem polskiego dania. Niech żałuje ten, kto nigdy nie...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub