Tutaj jesteś: Zdrowie > Zdrowie Rodzinne > Zdrowie Kobiety > Jak założyć podpaskę?
Jak założyć podpaskę?

Jak założyć podpaskę?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 4.9/5 (150 ocen)
Oceń 
Podpaski od bardzo dawna używane są przez kobiety podczas miesiączki. Obecnie istnieje ogromny wybór różnego rodzaju podpasek. Producenci starają się zapewnić kobietom jak najlepsza ochronę podczas trudnych dni. Jeśli jeszcze nigdy nie używałaś podpasek i nie wiesz jak ją założyć, przeczytaj poniższe wskazówki, które z pewnością ci pomogą.
1
Przede wszystkim musisz wybrać odpowiednie dla siebie podpaski. Możesz wybrać ze skrzydełkami lub bez. Polecam jednak te ze skrzydełkami, zapewnią większe uczucie komfortu. Zwróć uwagę także na ich rozmiar – podpaski na dzień są krótsze i wygodniejsze, te przeznaczone na noc zapewnią jednak lepsza ochronę podczas snu, są znacznie dłuższe.
2
Zwróć uwagę na grubość podpaski. Większy komfort zapewnią ci podpaski cieńsze. Nie sugeruj się grubością, nie ma to wpływu na ich chłonność. Cienkie posiadają specjalne wkładki, które nie tylko pochłaniają, ale także wiążą nadmiar wilgoci. Możesz wybrać model z siateczka lub pokryte delikatnym włóknem.
3
Jeżeli używasz podpasek bez skrzydełek to mają one tylko jeden pasek zabezpieczający po spodniej stronie. Aby przymocować podpaskę do bielizny odklej pasek ochronny i ułóż podpaskę wzdłuż majtek, następnie dokładnie ją przyklej.
4
podpaska ze skrzydełkami
Jeśli używasz podpasek ze skrzydełkami najpierw przymocuj główną część podpaski do bielizny, a następnie odklejaj kolejno paski zabezpieczające z bocznych skrzydełek. Po odklejeniu zabezpieczeń ze skrzydełek wywiń je na zewnątrz bielizny i przyklej. Prawidłowo założona podpaska nie będzie się przemieszczać.
5
Gdy nadejdzie czas na wymianę, odklej delikatnie skrzydełka od bielizny, a następnie całą podpaskę i zawiń ją w papier. Jeśli używasz podpasek pakowanych pojedynczo nie wyrzucaj folii ochronnej. Zwiń w nią zużyta podpaskę i wyrzuć o kosza.
Jak przyspieszyć okres?
Jak założyć tampon z aplikatorem?
Jak używać tamponów bez aplikatora?
Jak rozpoznać różyczkę?
Wskazówki
  • Nigdy nie wyrzucaj zużytych podpasek do toalety.
  • W miarę możliwości staraj się po każdej zmianie podpaski przemyć okolice intymne, możesz używać do tego celu specjalnych chusteczek nawilżanych do higieny intymnej.
 4.9/5 (150 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (11)

Julcia - 2013-05-09
Nie rozumiem. Mam 11 lat i mam miesiączke :(
OLa - 2011-11-14
Ja dostałam miesiączkę teraz a mam dopiero 10 lat ;p
olka - 2011-09-28
dzieki za imfe {informacje }
bela - 2011-08-10
przydało mi to sie ;]
bella - 2011-06-18
ja dzis dostałam pierwszej miesiączki i po przeczytaniu tego uwarznie i tak nie moge tego zrozumieć czy ktoś morze mi pomuc
okresowa - 2010-05-31
ja tez uzywam klasycznych podpasek i nie przejmuje sie czy cos widac czy nie w razie co zakładam druga pare majtek zeby skrzydełek nie było widac i po sprawie.
kolorovaa - 2010-04-18
taa ;/
always - 2010-04-16
nie wydaje się skomplikowane ;)
Wizzard - 2010-03-09
Przepraszam przedmówców ale tam bzdury piszecie. Ja używam grubych podpasek ze skrzydełkami ale to można zrobić szybko wszystko razem odkleić i przykleić a nie cackać się z tym tego nikt nie widzi to nie na wybieg!!!
Pozdrawiam!!!
mała - 2009-12-12
dzięki
Gość - 2009-08-31
Nie ma nic gorszego, niż pojawienie się okresu w dzień twojego ślubu, zawodów sportowych lub w trakcie romantycznych...
Jak przesunąć okres?
Nie ma nic gorszego, niż pojawienie się okresu w dzień twojego ślubu, zawodów sportowych...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub