Tutaj jesteś: Zdrowie > Zdrowie Rodzinne > Zdrowie Dziecka > Jak czyścić uszy?
Jak czyścić uszy?

Jak czyścić uszy?

, specjalista Tipy.pl
 3.3/5 (319 ocen)
Oceń 
Uszy nie potrzebują zbyt częstego czyszczenia. Wosk, który znajduje się w uszach jest dla nas bardzo ważny. Chroni on nasz narząd słuchu przed bakteriami i brudem, które mogą wywołać jego infekcję i spowodować problemy ze słuchem. Jednak czyszczenie uszu jest niezbędne dla zachowania prawidłowego poziomu higieny. Poniżej znajdziesz wskazówki jak czyścić uszy w bezpieczny sposób.
Strzykawka, Woda utleniona
1
Jeśli często zdarza się, że masz uszy zatkane woskowiną, powinieneś niezwłocznie zgłosić się do lekarza specjalisty i poinformować go o swoim problemie.
2
Przygotuj specjalną strzykawkę do ucha i wodę utlenioną. Możesz także kupić w aptece gotowy zestaw do czyszczenia uszu. Zamiast strzykawki, możesz użyć także zakraplacza.
3
Napełnij strzykawkę woda utleniona lub specjalnym płynem do usuwania woskowiny z uszu zakupionym w aptece. Pamiętaj, by miały one temperaturę pokojową.
4
Odchyl głowę do tyłu i na bok, tak by ucho znajdowało się u góry.
5
Ostrożnie włóż końcówkę strzykawki do ucha i spuść z niej kilka kropli płynu. Powinieneś poczuć i usłyszeć syczenie. Taki dźwięk powstaje, gdy wosk z uszu reaguje z wodą utlenioną.
6
Gdy syczenie ustanie, wyprostuj głowę i przechyl ja delikatnie w drugą stronę. Umożliwisz w ten sposób wypłynięcie pozostałej części płynu na zewnątrz.
7
Te same kroki powtarzaj kolejno podczas czyszczenia drugiego ucha.
Jak przyspieszyć okres?
Jak czyścić uszy kotu?
Jak używać tamponów bez aplikatora?
Jak leczyć pieluszkowe zapalenie skóry?
Wskazówki
  • Nie używaj do czyszczenia uszu patyczków bawełnianych, możesz uszkodzić narząd słuchu.
  • Czyść uszy po kąpieli, prysznicu, zabieg ten będzie wówczas znacznie łatwiejszy.
  • Nie używaj wody utlenionej do czyszczenia uszu częściej niż raz w tygodniu.
  • Nie używaj wody utlenionej, jeśli kiedykolwiek miałeś perforacje błony bębenkowej czy problemy z uszami.
  • Jeżeli nie możesz usunąć woskowiny, koniecznie skontaktuj się ze specjalistą.
 3.3/5 (319 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (3)

h2o - 2014-09-30
Ją również czyszcze tylko woda utleniona i jakoś żyje do wody utlenionej przeczytaj porady wyżej i nie gadaj głupot że krzywde można zrobić kilka razy byłam u lekarza i również mi czyści woda utleniona i żyje i dobrze się czuje.
zatyczka - 2013-09-24
Ja tylko wodą utlenioną czyszcze tak jak napisane jest wyżej i krzywdy jakos sobie nie zrobilam zyje.
Woda utleniona - 2010-09-07
Żadną wodą utlenioną .... Parafiną ciekłą... lub rozwtworem (borasol do nabycia w kazdej aptece - odlac 1/4 buteleczki do zlewu i dolać 40% wódki do pełna ) Wodą utlenioną można sobie tylko krzywde zrobić.
Nic nie może być dla matki trudniejsze od czyszczenia uszu jej maleństwu. Są to przecież bardzo delikatne tkanki,...
Jak czyścić uszy niemowlaka?
Nic nie może być dla matki trudniejsze od czyszczenia uszu jej maleństwu. Są to przecież...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub