Tutaj jesteś: Dziecko > Nastolatki > Ciąże nastolatek > Jak powiedzieć rodzicom o ciąży?
Jak powiedzieć rodzicom o ciąży?

Jak powiedzieć rodzicom o ciąży?

, specjalista Tipy.pl
 4/5 (34 ocen)
Oceń 
Zrobiłaś test ciążowy i wynik okazał się pozytywny. W jednej chwili czujesz, jak twoje życie przewraca się do góry nogami. Jednak najbardziej boisz się tego, jak zareagują Twoi rodzice. Boisz się na samą myśl o tej rozmowie. Jak im powiedzieć, że jesteś w ciąży? Poniżej znajdziesz wskazówki, które z pewnością Ci to ułatwią.
1
Przygotuj się do rozmowy z rodzicami. Bez względu na to jak blisko z nimi jesteś, z pewnością zastanawiasz się nad ich reakcją. Jeśli wiedzieli, że masz chłopaka i to akceptowali to będzie trochę łatwiej. Natomiast jeśli zabronili ci się z nim spotykać (a tym bardziej jeśli wyraźnie zabronili Ci współżycia), to może być ciężko. Z reguły wszyscy rodzice mają odmienne spojrzenie na seks i stosunki przedmałżeńskie, jednak w większości przypadków rodzice nigdy nie dają otwartego przyzwolenia.
2
Pamiętaj, że to, jak zareagują rodzice, zależne jest od ich charakteru. Niektórzy mogą zareagować zbyt gwałtownie, wyrażając swoje emocje poprzez krzyk, inni wręcz przeciwnie - będą siedzieć w milczeniu, zaś jeszcze inni będą się złościć, lamentować, itd. Pamiętaj jednak, iż nieważne jest jak przyjmą tą wiadomość, ponieważ i tak zawsze będą cię wspierać.
3
Znajdź odpowiednie słowa, np. "Chciałabym wam powiedzieć o czymś o czym jest mi trudno rozmawiać. Jestem w ciąży" a następnie poczekaj. Daj im czas na zastanowienie, na dotarcie do nich informacji, która na pewno będzie dla nich zaskoczeniem. Być może ich reakcja cię zaskoczy.
Jak szybko zajść w ciążę?
Jak przygotować się do poczęcia dziecka?
Co jeść w ciąży?
Jak rozpoznać objawy ciąży?
strona 1 z 3następna >
 4/5 (34 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (37)

jaro - 2012-09-25
pointa jest prosta: "nie uważałaś jak robisz, to rób jak uważasz" - jeśli jesteście gotowe na seks to na ciąże też i trzeba sie z tym liczyć. nie trzeba było się puszczać, to nie byłoby ciąż, płaczu i zgrzytania zębami. ewentualnie zawsze jest coś takiego jak ABORCJA! myślcie pustaki co robicie a nie później płaczecie jakie życie jest okrutne -.-
dominisia22 - 2012-08-17

mam podobnie i nie wiem jak mam sobie z tym poradzić nie Wim jak powiedzieć mam rodzicom,.

xx - 2012-08-12
jakich pytań mogę spodziewać się ze strony rodziców kiedy oznajmię im, ze jestem w ciązy.
Pati - 2012-08-04
Hej.. mam 21 lat i podejżewam , że jestem w ciąży..to dla mnie jest targedia , bo właśnie zaczęłam nową pracę i zaczynam stawać na nogi, boję sie powiedzieć o tym rodzicom.. wiem , że zareaugują okropnie , wiem, że wyrzucą mnie z domu, a z tym chłopakiem zabronili mi sie spotykać.. a spotykam sie z nim już 7 miesięcy.. ehh co ja teraz pocznę.. proszę napiszcie jakieś słowa otuchy
Ania - 2012-07-26
W czerwcu skończyłam 18lat, okazało się, że jestem w 5tyg ciąży. Mam już jedno zdjęcie USG, byłam na pobieraniu krwi i badaniu moczu. Rodzice jeszcze o niczym nie wiedzą, nawet się nie domyślają. Ostatnio nawet upozorowałam okres żeby uniknąć pytań. Chcemy z chłopakiem powiedzieć zanim zacznie się rok szkolny, bo mam jeszcze 2 lata szkoły. Tylko boję się ich reakcji, ponieważ nie mam z nimi za dobrego kontaktu. Z tatą tym bardziej, z nim to praktycznie wgl nie rozmawiam. W jaki sposób można im to delikatnie powiedzieć?
szczęśliwa? - 2012-03-29

W styczniu ukończyłam 18 lat. Z chłopakiem jestem już 20 miesięcy, na współżycie zdecydowaliśmy się 15 miesięcy temu. Okres spóźnia mi się już 6 tygodni :(( Test ciążowy robiłam 3 razy, aż w końcu chłopak mnie namówił i zapisałam się na wizytę do ginekologa. Już jutro jedziemy razem i coraz bardziej się boję :( Chociaż wiem że mnie nie zostawi i wspiera mnie od początku to i tak się boję czy damy radę :( Najbardziej obawiam się rodziców a szczególnie taty ;( Wiem że chciałby dla mnie innego faceta ale ja go nie wymienię a w tej sytuacji to już w ogóle :/ Rozmowa z nimi to będzie tragedia bo wiem, że tata nie będzie mieć do mnie pretensji lecz do mamy bo z nią mam lepszy kontakt i on będzie po niej krzyczeć- a mama przeze mnie jak zwykle będzie miała przesrane ;(( Strasznie się boję jak powiedzieć o tym rodzicom :( I czy powiedzieć sama czy w obecności chłopaka?

Proszę o rady. chybie.klaudia@interia.pl

kamila - 2012-03-20
witam... mam 16 lat, jestem w 6 miesiącu ciąży... mój chłopak ma 24 lata i po mino tego że jestem z nim juz póltora roku to moi rodzice nic nie wiezą o tym, że jesteśmy razem... chcę już powiedzieć mamie o ciązy ale sie bardzo boję... proszę o pomoc...
zadowolona - 2012-02-09
Dziewczyny ja tak samo miałam obawy przed reakcja rodziców:) ale najpierw wypytalam ich czy by chcieli zostac dziadkami i czy wola miec wnuczka czy wnusie:D natomiast moja mama domyślała sie o ciąży jak poprosilam ja o poszukanie mi ksiażeczki ubezpieczeniowej:) a no i przygotowywalam ich do tej wiadomości pomalu stopniowo;p az nadszedl taki dzień w ktorym powiedzialam ze mam dla nich niespodzianke i powiedziałam prawde ze jestem w ciązy w 7 tygodniu. Nie powiem bo rodzice byli w szoku ale po ich minach bylo widac ze sie cieszyli:) no ale nie omineło mnie ich gadanie i wypytywanie sie o planach na przyszlosc co z chłopakiem zamierzamy:) i wlasnie najlepiej jest przygotowac taki plan niz przy rodzicach pozniej o tym myslec. i powiem wam tak ze teraz mam straszne wsparcie u rodzicow a zwlaszcza u mamy:) dziadkowie już wózek oglądaja:D wiec dziewczyny nie ma czego sie bac wiadomo ze rodzice beda wkurzeni przez pewien okres czasu ale zobaczycie ze pozniej im przejdzie a jak sie pociecha urodzi to bedzie ich najwiekszym oczkiem w glowie:)
dziewczynasam32 - 2012-01-30
mam 15 lat i jestem w 2 gim . Po pijaku z kolegą współżyłam , ale właśnie nie wiem czy jestem w ciązy ale tak mi sie zdaje ; ( . Boję się reakcji rodziców. Dzisiaj mam zamiar zrobić test , ale ciarki mnie przechodzą . Najbardziej boję się reakcji rodziców i znajomych . Nie wiem jak to będzie ; ( . Jeżeli ktoś mógłby mi pomóc proszę pisać na e-mail : tuska_xdd@buziaczek.pl
Lips - 2012-01-26
mam 15 lat , jestem w 3 gimn .. mam chłopaka 7 lat starszego który dużo zarabia i jestem w 2 mies ciąży.. nie wiem jak powiedzieć o tym rodzicom.. pomóżcie proszę.. ;( .
patrysia1717 - 2012-01-03
Dziewczyny pomożcie mi zrobilam dzisiaj niedawno test i wyszedl wynik pozytywny czy to ma znaczenie czy robi sie wieczorem czy rano test?? Okres spoznia mi sie juz 6 dni ostatnio z chlopakiem kochalismy sie 19 grudnia ale mowi ze nie zostal we mnie a jednak cos tu jest nie tak... mam bolesne pierski poli mnie brzuch normalnie jak na okres mowilam mamie to mama mowila ze moze w ciazy jestem a ja powtarzalam ze napewno nie az wkoncu zrobilam tet i okazalo sie ze jeste. Jak mam im o tym powiedziec?? Pomożcie napiszcie na e-maila knecia_18@op.pl
Blanka - 2011-12-26
Ja tż spodziewałam się dziecka w wieku 15 lat ale już mam 21 i mam piękną zdrowa cóeczkę a teraz jestem w ciąży znowu i będzie synek! Ja też bałam powiedzieć o ciąży rodzicą ale jak im powiedziałam to mi dużo pomogli i oni i ojciec dzieci.
AbbyK000 - 2011-11-19
Mam 17 lat, jestem w 6tyg. ciąży, chodzę do 2 kl liceum i bardso chcialabym skonczyc szkole i isc na studia. Chodzę z 3 lata starszym chłopakiem, który pracuje i zarabia dość dużo, wiem że poradzilibyśmy sobie, ale nie wiem jak powiedziec o tym moim rodzicom.. Od początku są przeciwni mojemu chłopakowi, teraz nawet nie wiedzą że jestem z nim bo nie mowilam im zeby ich nie denerwowac. Teraz nie wiem co mam zrobic:(... Proszę pomóżcie. Moje relacje z rodzicami nigdy nie były najlepsze, zawsze się kłóciliśmy i pare razy mówili ze jak mi sie nie podoba mogę sie wyprowadzic itd.. Boję się że wszystko będzie nie tak;(. Ja cieszę się że będę miała dziecko, boję sie tylko reakcji rodziców. chce skonczyc szkole i chodzic do niej do ostatniego dnia ciąży, ale nie wiem jak zareagują nauczyciele i ludzie w szkole.. POMÓŻCIE!
shakira - 2011-11-09

do Kasia23: Nie bój się. Rodzice nie są twoimi wrogami i cię kochają. Jeśli się zdenerwują to tylko na chwilkę, ewentualnie na parę dni. Im szybciej im powiesz tym szybciej będziesz mieć to z głowy i przestaniesz się martwić. Skoro twój brat ma też dziecko to rodzice pewnie są już z grubsza przyzwyczajeni do takich niespodzianek. Trzymam kciuki i napisz jak poszło. Pozdrawiam

Kasia23 - 2011-11-08
mam 23 lata i jestem w ciąży, boję się powiedzieć rodzicom, siostrze i nawet przyjaciółkom o tym, bo wszyscy mają negatywne nastawienie do tego. Z chłopakiem jestem prawie rok, a pamiętam jak mój 26 letni brat powiedział rodzicom o tym, że będzie tatą i nie była to miła reakcja a co dopiero ja... tak bardzo się boję...
Niedowierzanie, podniecenie, wstrząs. Słowa nie mogą opisać uczucia, towarzyszącego wiadomości o ciąży. Możliwe, że na...
Jak w kreatywny sposób powiedzieć mężowi o ciąży?
Niedowierzanie, podniecenie, wstrząs. Słowa nie mogą...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub