Tutaj jesteś: Dziecko > Nastolatki > Ciąże nastolatek > Jak powiedzieć rodzicom o ciąży?

Jak powiedzieć rodzicom o ciąży?

, specjalista Tipy.pl
 3.9/5 (35 ocen)
Oceń 
Zrobiłaś test ciążowy i wynik okazał się pozytywny. W jednej chwili czujesz, jak twoje życie przewraca się do góry nogami. Jednak najbardziej boisz się tego, jak zareagują Twoi rodzice. Boisz się na samą myśl o tej rozmowie. Jak im powiedzieć, że jesteś w ciąży? Poniżej znajdziesz wskazówki, które z pewnością Ci to ułatwią.
1
Przygotuj się do rozmowy z rodzicami. Bez względu na to jak blisko z nimi jesteś, z pewnością zastanawiasz się nad ich reakcją. Jeśli wiedzieli, że masz chłopaka i to akceptowali to będzie trochę łatwiej. Natomiast jeśli zabronili ci się z nim spotykać (a tym bardziej jeśli wyraźnie zabronili Ci współżycia), to może być ciężko. Z reguły wszyscy rodzice mają odmienne spojrzenie na seks i stosunki przedmałżeńskie, jednak w większości przypadków rodzice nigdy nie dają otwartego przyzwolenia.
2
Pamiętaj, że to, jak zareagują rodzice, zależne jest od ich charakteru. Niektórzy mogą zareagować zbyt gwałtownie, wyrażając swoje emocje poprzez krzyk, inni wręcz przeciwnie - będą siedzieć w milczeniu, zaś jeszcze inni będą się złościć, lamentować, itd. Pamiętaj jednak, iż nieważne jest jak przyjmą tą wiadomość, ponieważ i tak zawsze będą cię wspierać.
3
Znajdź odpowiednie słowa, np. "Chciałabym wam powiedzieć o czymś o czym jest mi trudno rozmawiać. Jestem w ciąży" a następnie poczekaj. Daj im czas na zastanowienie, na dotarcie do nich informacji, która na pewno będzie dla nich zaskoczeniem. Być może ich reakcja cię zaskoczy.
Jak przygotować się do narodzin dziecka?
Jak w kreatywny sposób powiedzieć mężowi o ciąży?
Jak uniknąć poronienia?
Jak rozpoznać, że jest się w ciąży?
strona 1 z 3następna >
 3.9/5 (35 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (37)

jaro - 2012-09-25
pointa jest prosta: "nie uważałaś jak robisz, to rób jak uważasz" - jeśli jesteście gotowe na seks to na ciąże też i trzeba sie z tym liczyć. nie trzeba było się puszczać, to nie byłoby ciąż, płaczu i zgrzytania zębami. ewentualnie zawsze jest coś takiego jak ABORCJA! myślcie pustaki co robicie a nie później płaczecie jakie życie jest okrutne -.-
dominisia22 - 2012-08-17

mam podobnie i nie wiem jak mam sobie z tym poradzić nie Wim jak powiedzieć mam rodzicom,.

xx - 2012-08-12
jakich pytań mogę spodziewać się ze strony rodziców kiedy oznajmię im, ze jestem w ciązy.
Pati - 2012-08-04
Hej.. mam 21 lat i podejżewam , że jestem w ciąży..to dla mnie jest targedia , bo właśnie zaczęłam nową pracę i zaczynam stawać na nogi, boję sie powiedzieć o tym rodzicom.. wiem , że zareaugują okropnie , wiem, że wyrzucą mnie z domu, a z tym chłopakiem zabronili mi sie spotykać.. a spotykam sie z nim już 7 miesięcy.. ehh co ja teraz pocznę.. proszę napiszcie jakieś słowa otuchy
Ania - 2012-07-26
W czerwcu skończyłam 18lat, okazało się, że jestem w 5tyg ciąży. Mam już jedno zdjęcie USG, byłam na pobieraniu krwi i badaniu moczu. Rodzice jeszcze o niczym nie wiedzą, nawet się nie domyślają. Ostatnio nawet upozorowałam okres żeby uniknąć pytań. Chcemy z chłopakiem powiedzieć zanim zacznie się rok szkolny, bo mam jeszcze 2 lata szkoły. Tylko boję się ich reakcji, ponieważ nie mam z nimi za dobrego kontaktu. Z tatą tym bardziej, z nim to praktycznie wgl nie rozmawiam. W jaki sposób można im to delikatnie powiedzieć?
szczęśliwa? - 2012-03-29

W styczniu ukończyłam 18 lat. Z chłopakiem jestem już 20 miesięcy, na współżycie zdecydowaliśmy się 15 miesięcy temu. Okres spóźnia mi się już 6 tygodni :(( Test ciążowy robiłam 3 razy, aż w końcu chłopak mnie namówił i zapisałam się na wizytę do ginekologa. Już jutro jedziemy razem i coraz bardziej się boję :( Chociaż wiem że mnie nie zostawi i wspiera mnie od początku to i tak się boję czy damy radę :( Najbardziej obawiam się rodziców a szczególnie taty ;( Wiem że chciałby dla mnie innego faceta ale ja go nie wymienię a w tej sytuacji to już w ogóle :/ Rozmowa z nimi to będzie tragedia bo wiem, że tata nie będzie mieć do mnie pretensji lecz do mamy bo z nią mam lepszy kontakt i on będzie po niej krzyczeć- a mama przeze mnie jak zwykle będzie miała przesrane ;(( Strasznie się boję jak powiedzieć o tym rodzicom :( I czy powiedzieć sama czy w obecności chłopaka?

Proszę o rady. chybie.klaudia@interia.pl

kamila - 2012-03-20
witam... mam 16 lat, jestem w 6 miesiącu ciąży... mój chłopak ma 24 lata i po mino tego że jestem z nim juz póltora roku to moi rodzice nic nie wiezą o tym, że jesteśmy razem... chcę już powiedzieć mamie o ciązy ale sie bardzo boję... proszę o pomoc...
zadowolona - 2012-02-09
Dziewczyny ja tak samo miałam obawy przed reakcja rodziców:) ale najpierw wypytalam ich czy by chcieli zostac dziadkami i czy wola miec wnuczka czy wnusie:D natomiast moja mama domyślała sie o ciąży jak poprosilam ja o poszukanie mi ksiażeczki ubezpieczeniowej:) a no i przygotowywalam ich do tej wiadomości pomalu stopniowo;p az nadszedl taki dzień w ktorym powiedzialam ze mam dla nich niespodzianke i powiedziałam prawde ze jestem w ciązy w 7 tygodniu. Nie powiem bo rodzice byli w szoku ale po ich minach bylo widac ze sie cieszyli:) no ale nie omineło mnie ich gadanie i wypytywanie sie o planach na przyszlosc co z chłopakiem zamierzamy:) i wlasnie najlepiej jest przygotowac taki plan niz przy rodzicach pozniej o tym myslec. i powiem wam tak ze teraz mam straszne wsparcie u rodzicow a zwlaszcza u mamy:) dziadkowie już wózek oglądaja:D wiec dziewczyny nie ma czego sie bac wiadomo ze rodzice beda wkurzeni przez pewien okres czasu ale zobaczycie ze pozniej im przejdzie a jak sie pociecha urodzi to bedzie ich najwiekszym oczkiem w glowie:)
dziewczynasam32 - 2012-01-30
mam 15 lat i jestem w 2 gim . Po pijaku z kolegą współżyłam , ale właśnie nie wiem czy jestem w ciązy ale tak mi sie zdaje ; ( . Boję się reakcji rodziców. Dzisiaj mam zamiar zrobić test , ale ciarki mnie przechodzą . Najbardziej boję się reakcji rodziców i znajomych . Nie wiem jak to będzie ; ( . Jeżeli ktoś mógłby mi pomóc proszę pisać na e-mail : tuska_xdd@buziaczek.pl
Lips - 2012-01-26
mam 15 lat , jestem w 3 gimn .. mam chłopaka 7 lat starszego który dużo zarabia i jestem w 2 mies ciąży.. nie wiem jak powiedzieć o tym rodzicom.. pomóżcie proszę.. ;( .
patrysia1717 - 2012-01-03
Dziewczyny pomożcie mi zrobilam dzisiaj niedawno test i wyszedl wynik pozytywny czy to ma znaczenie czy robi sie wieczorem czy rano test?? Okres spoznia mi sie juz 6 dni ostatnio z chlopakiem kochalismy sie 19 grudnia ale mowi ze nie zostal we mnie a jednak cos tu jest nie tak... mam bolesne pierski poli mnie brzuch normalnie jak na okres mowilam mamie to mama mowila ze moze w ciazy jestem a ja powtarzalam ze napewno nie az wkoncu zrobilam tet i okazalo sie ze jeste. Jak mam im o tym powiedziec?? Pomożcie napiszcie na e-maila knecia_18@op.pl
Blanka - 2011-12-26
Ja tż spodziewałam się dziecka w wieku 15 lat ale już mam 21 i mam piękną zdrowa cóeczkę a teraz jestem w ciąży znowu i będzie synek! Ja też bałam powiedzieć o ciąży rodzicą ale jak im powiedziałam to mi dużo pomogli i oni i ojciec dzieci.
AbbyK000 - 2011-11-19
Mam 17 lat, jestem w 6tyg. ciąży, chodzę do 2 kl liceum i bardso chcialabym skonczyc szkole i isc na studia. Chodzę z 3 lata starszym chłopakiem, który pracuje i zarabia dość dużo, wiem że poradzilibyśmy sobie, ale nie wiem jak powiedziec o tym moim rodzicom.. Od początku są przeciwni mojemu chłopakowi, teraz nawet nie wiedzą że jestem z nim bo nie mowilam im zeby ich nie denerwowac. Teraz nie wiem co mam zrobic:(... Proszę pomóżcie. Moje relacje z rodzicami nigdy nie były najlepsze, zawsze się kłóciliśmy i pare razy mówili ze jak mi sie nie podoba mogę sie wyprowadzic itd.. Boję się że wszystko będzie nie tak;(. Ja cieszę się że będę miała dziecko, boję sie tylko reakcji rodziców. chce skonczyc szkole i chodzic do niej do ostatniego dnia ciąży, ale nie wiem jak zareagują nauczyciele i ludzie w szkole.. POMÓŻCIE!
shakira - 2011-11-09

do Kasia23: Nie bój się. Rodzice nie są twoimi wrogami i cię kochają. Jeśli się zdenerwują to tylko na chwilkę, ewentualnie na parę dni. Im szybciej im powiesz tym szybciej będziesz mieć to z głowy i przestaniesz się martwić. Skoro twój brat ma też dziecko to rodzice pewnie są już z grubsza przyzwyczajeni do takich niespodzianek. Trzymam kciuki i napisz jak poszło. Pozdrawiam

Kasia23 - 2011-11-08
mam 23 lata i jestem w ciąży, boję się powiedzieć rodzicom, siostrze i nawet przyjaciółkom o tym, bo wszyscy mają negatywne nastawienie do tego. Z chłopakiem jestem prawie rok, a pamiętam jak mój 26 letni brat powiedział rodzicom o tym, że będzie tatą i nie była to miła reakcja a co dopiero ja... tak bardzo się boję...
Niespodzianka, jesteś w ciąży! Czy ciąża była planowana czy nie, fakt ten będzie szokiem co najmniej dla jednej osoby z...
Jak powiedzieć szefowi, że jest się w ciąży?
Niespodzianka, jesteś w ciąży! Czy ciąża była planowana...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub