Tutaj jesteś: Dom i Ogród > Rośliny, Kwiaty i Zioła > Rośliny bulwiaste > Jak pielęgnować cyklameny?
Jak pielęgnować cyklameny?

Jak pielęgnować cyklameny?

, specjalista Tipy.pl
 3.3/5 (424 ocen)
Oceń 
Cyklameny są jednymi z najpiękniejszych, kwitnących zimą roślin jednak ich pielęgnacja może być źródłem frustracji. Kwiat ten może zginąć na naszych oczach.
1

Zaaklimatyzowanie cyklamenów

Po zakupie cyklamenu należy trzymać roślinę przez pewien czas w chłodnym miejscu i zapewnić dużą wilgotność powietrza. Cyklamen musi się zaaklimatyzować.

2

Wilgotność powietrza

Cyklamen potrzebuje stale wilgotnego powietrza jednak nie należy zraszać jego liści ani kwiatów. Aby zapewnić roślinie odpowiednią wilgotność ustaw doniczkę na podstawce z wodą i kamyczkami bądź żwirkiem w taki sposób, aby dno doniczki nie stykało się z wodą. Doniczkę wstaw do pojemnika zewnętrznego wypełnionego wilgotnym torfem.

3

Podlewanie cyklamenów.

Najpierw sprawdź palcami ziemię. W przypadku, gdy jest ona lekka i się pyli wówczas należy nawodnić roślinę. Doniczkę wstaw do wiaderka i nalej do niego wody (woda musi być poniżej górnego brzegu doniczki). Po kwadransie wyciągnij doniczkę z wody i odsącz jej nadmiar. Pamiętaj, że nie wolno zamoczyć bulwy.

4

Czyszczenie liści.

Liście zamieć miękkim pędzelkiem. Nie należy używać wody ani preparatów do nabłyszczania.

Jak przesadzać paprocie?
Jak pielęgnować anturium?
Jak pielęgnować gardenię?
Jak pielęgnować Gwiazdę Betlejemską przez cały rok?
strona 1 z 2następna >
 3.3/5 (424 ocen)
Oceń 

  • Komentarze Tipy.pl (3)

iza - 2012-11-20
jolamarzec4 - 2012-04-13
Cyklameny po jakimś czasie jakby odpoczywają ja tak mam z moimi .Jakiś czas odstawiam na bok które chcą sie zregenerować ale są tak piękne że kupuję w kwiaciarni takie które kwitną ,żeby mi było kolorowo na oknie.Ale te wypoczęte z wiosną wybudzam lekkim nawozeniem i odwdzieczaja mi się:)póżniej.
francuzka834 - 2012-01-26
witam
moj cyklamed kwitł dopóki nieprzekwitły a liscie uschły zostala mi tylko sama bulwa co robić
Jak uprawiać czosnek?
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub