Tutaj jesteś: Dom i Ogród > Rośliny, Kwiaty i Zioła > Rośliny bulwiaste > Jak pielęgnować cyklameny?
Jak pielęgnować cyklameny?

Jak pielęgnować cyklameny?

, specjalista Tipy.pl
 3.3/5 (425 ocen)
Oceń 
Cyklameny są jednymi z najpiękniejszych, kwitnących zimą roślin jednak ich pielęgnacja może być źródłem frustracji. Kwiat ten może zginąć na naszych oczach.
1

Zaaklimatyzowanie cyklamenów

Po zakupie cyklamenu należy trzymać roślinę przez pewien czas w chłodnym miejscu i zapewnić dużą wilgotność powietrza. Cyklamen musi się zaaklimatyzować.

2

Wilgotność powietrza

Cyklamen potrzebuje stale wilgotnego powietrza jednak nie należy zraszać jego liści ani kwiatów. Aby zapewnić roślinie odpowiednią wilgotność ustaw doniczkę na podstawce z wodą i kamyczkami bądź żwirkiem w taki sposób, aby dno doniczki nie stykało się z wodą. Doniczkę wstaw do pojemnika zewnętrznego wypełnionego wilgotnym torfem.

3

Podlewanie cyklamenów.

Najpierw sprawdź palcami ziemię. W przypadku, gdy jest ona lekka i się pyli wówczas należy nawodnić roślinę. Doniczkę wstaw do wiaderka i nalej do niego wody (woda musi być poniżej górnego brzegu doniczki). Po kwadransie wyciągnij doniczkę z wody i odsącz jej nadmiar. Pamiętaj, że nie wolno zamoczyć bulwy.

4

Czyszczenie liści.

Liście zamieć miękkim pędzelkiem. Nie należy używać wody ani preparatów do nabłyszczania.

Jak podlewać paprocie?
Jak rozmnażać hibiskusa?
Jak przesadzać paprocie?
Jak ściąć drzewo?
strona 1 z 2następna >
 3.3/5 (425 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (3)

iza - 2012-11-20
Na wiosnę kupiłam bulwę,dbałam o nią,ale wyrosły tylko 4 kwiatuszki i ani jednego liścia!I na tym koniec kwitnienia -nie wiem co dalej......
jolamarzec4 - 2012-04-13
Cyklameny po jakimś czasie jakby odpoczywają ja tak mam z moimi .Jakiś czas odstawiam na bok które chcą sie zregenerować ale są tak piękne że kupuję w kwiaciarni takie które kwitną ,żeby mi było kolorowo na oknie.Ale te wypoczęte z wiosną wybudzam lekkim nawozeniem i odwdzieczaja mi się:)póżniej.
francuzka834 - 2012-01-26
witam
moj cyklamed kwitł dopóki nieprzekwitły a liscie uschły zostala mi tylko sama bulwa co robić
Na rynku mamy bardzo dużo odmian tej rośliny. Mieszance cyklamen kwitną o dowolnej porze. Te piękne kwiaty mają barwę...
Jak pielęgnować cyklamen perski?
Na rynku mamy bardzo dużo odmian tej rośliny. Mieszance...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub